کشور سوئد یکی از کشورهای پیشرفته و زیبای اروپایی است که سالانه تعداد بسیاری از افراد به آن سفر یا مهاجرت می‎کنند. برای رفتن به سوئد مانند دیگر کشورها احتیاج به ویزا داریم که اخذ این ویزا نیازمند طی کردن مراحلی است که از وقت سفارت آغاز می‎شود. در ادامه این مطلب راهنمای وقت سفارت سوئد را برای شما بررسی خواهیم کرد تا با یکی از مهم‏ترین مراحل سفر به سوئد آشنا شوید.

آشنایی با سفارت سوئد و نکات مربوط به آن
سفارت سوئد در تهران است. پس باید برای گرفتن ویزا و مصاحبه از هر شهر دیگر به تهران بیایید. بهتر است قبل از اینکه وقت سفارت سوئد را بگیرید و یا اینکه به مصاحبه بروید از نکات مهمی درباره این کار باخبر شوید. برای اخذ ویزا و کارهای سفارت باید هزینه پرداخت شود. کل این هزینه به صورت آنلاین و با کارت‌های بانکی بین‌المللی پرداخت می‌شوند. 
پس اگر حساب بین‌المللی ندارید از طریق خدماتی که در این زمینه وجود دارند، هزینه را پرداخت کنید.‌ فرم ویزا به صورت اینترنتی تکمیل خواهد شد و تمامی هزینه‌ها نیز باید قبل از ورود به سفارت پرداخت شود. بعد از اینکه مدارک را تحویل دادید و انگشت نگاری را انجام دادید بررسی مدارک آغاز خواهد شد. این مورد را به یاد داشته باشید که مدارک حتما در پوشه و به صورت دسته بندی ارائه شوند. 


وقت سفارت سوئد را چطور دریافت کنیم؟
برای اینکه بتوانید برای مصاحبه یا اخذ ویزا به سفارت سوئد بروید نیاز به وقت سفارت دارید. وقت سفارت به شما خواهد گفت که چه زمانی باید برای تحویل مدارک و انگشت نگاری باید به کنسولگری سوئد مراجعه کنید. برای گرفتن وقت سفارت باید به سایت مربوطه مراجعه و ثبت نام کنید. 
برای ثبت نام یک فرم در اختیار شما قرار خواهد گرفت که با پر کردن و پرداخت هزینه از طریق کارت اعتباری بین‌المللی درخواست شما برای وقت سفارت ثبت می‎شود. بعد از چند هفته زمان حضور برای شما ارسال خواهد شد. افرادی که قصد سفر فوری به سوئد دارند می‏توانند وقت سفارت به صورت فوری دریافت کنند. 
برای این کار نیازمند استفاده از کمک افرادی هستید که در این زمینه بیشتر از شما تجربه داشته باشند. از این رو باید با وکلای مهاجرت و کسانی که مشاوره در این زمینه را انجام می‏دهند، تماس بگیرید. کشور سوئد ویزای شینگن را اعطا می‏کند و یکی از سخت‏گیرترین کشورها در این زمینه است. پس بهتر است قبل از اینکه اقدام به هرکاری درباره مسافرت یا مهاجرت به سوئد را انجام دهید، با افراد متخصص در این کار مشورت کنید. 


هزینه وقت سفارت کشور سوئد چقدر است؟
در بالا بیان کردیم که برای وقت سفارت سوئد نیاز است تا هزینه‏ای را پرداخت کنیم. این هزینه به صورت اینترنتی و با استفاده از کردیت کارت یا کارت‏های اعتباری بین‌المللی پرداخت می‏شود. برای پرداخت هزینه می‎توانید به سایت‏هایی مراجعه کنید که حساب‏های ارزی می‏سازند و از طریق آن‏ها اقدام به گرفتن یک حساب ارزی کنید. 
هزینه سفارت سوئد معمولا زیر 90 یورو است. البته این مبلغ در سال‏های مختلف ممکن است متفاوت باشد و شما باید مبلغ دقیق را در سایت مشاهده کنید. برای افرادی که فرزند دارند نیز گاهی نیاز به پرداخت هزینه است. اگر کودک شما زیر 6 سال سن داشته باشد نیاز به پرداخت هزینه سفارت برای وی نیست.
 اگر بین 6 تا 12 سال سن دارد، می‎توانید نصف هزینه یک فرد بالغ را برای وی پرداخت کنید. کودکان بالای 12 سال هزینه یک فرد بزرگسال را پرداخت می‎کنند. این مورد را نیز به یاد داشته باشید که فیش پرداختی به همراه فرم ثبت نام باید در روز مصاحبه به همراه مدارک شما باشد. پس حتما از فرم ثبت نام و فیش پرداختی خود پرینت بگیرید.


سخن پایانی
راهنمای وقت سفارت سوئد یکی از مهم‏ترین مواردی است که باید در ابتدای سفر یا مهاجرت به سوئد به آن توجه کنیم. از این رو در این مطلب راهنمای کامل گرفتن وقت سفارت سوئد برای شما شرح داده شد. هم‎چنین نکات مهم این کار مطرح شد.