به طور کلی برای مراجعه به تمام سفارت‌های حوزه شینگن باید وقت سفارت کشور مورد نظر را اخذ نمایید. خب همان طور که می‌دانید سوئیس هم در این حوزه قرار دارد و از این قاعده مستثنا نیست.حتما شما هم صف‌های طویلی که در گذشته جلو درب‌های سفارت‌های مختلف ایجاد می‌شد را به یاد دارید. افرادی زیادی که ساعت‌ها باید منتظر می‌ماندند تا برای گرفتن وقت سفارت نوبتشان می‌شد. برای سفر به کشور سوئیس هم در گذشته لازم بود که به صورت حضوری به سفارت مراجعه کرده وقت بگیرید. هر ساله گردشگران بسیاری برای سفر به این کشور از طریق سفارت سوئیس درخواست وقت سفارت سوئیس و سپس ویزا می‌ کنند و تا لحظات به‌ یادماندنی برای خود رقم بزنند. همانطور که می‌دانید انواع و اقسام ویزا برای سوئیس وجود دارد و برای دریافت هر نوع از ویزای سوئیس باید وقت و مدارک مختص آن دسته را آماده کنید وقت سفارت توریستی سوئیس، وقت سفارت تجاری سوئیس، وقت سفارت دیدار از خانواده یا بستگان سوئیس و وقت سفارت ویزای بلند مدت سوئیس مدل‌های مختلفی از وقت سفارت هستند که برای درخواست آنها روش‌های جداگانه‌ای وجود دارد. دریافت وقت سفارت سوئیس اولین قدم برای اخذ ویزای سوئیس و سفر به این کشور است. 

تعیین وقت سفارت سوئیس 
امروزه دیگر برای گرفتن وقت سفارت سوئیس نیاز به مراجعه حضوری نیست و می‌توانید بصورت آنلاین و با نوبت خود را دریافت کنید، که البته ممکن است کمی مراحل آن پیچیده باشد و پیشنهاد ما به شما این است که کار را به موسسه مطمئن و حرفه‌ای سفری دیگر بسپارید تا در کوتاهترین فرصت ممکن وقت سفارت شما را بدون دردسر اخذ کنند. برای این که بتوانید وقت سفارت سوئیس را بگیرید می‌توانید با مشاورین مجرب و توانمند سفری دیگر تماس حاصل نمایید. مشاورین ما در خدمت شما هستند تا در کمترین زمان ممکن بتوانید ویزای سوئیس را اخذ کنید. از جمله خدماتی که مشاورین ما به شما ارائه می‌دهند اخذ وقت سفارت، ویزا و غیره است. با اخذ وقت آنلاین سفارت سوئیس به راحتی می‌توانید در تاریخ و ساعتی مشخص به سفارت مراجعه کنید. سفارت مدارک را از شما اخذ می‌کند و بررسی آن آغاز می‌شود. در نظر داشته باشید که بدون داشتن وقت به هیچ عنوان نمی‌توانید برای اخذ ویزای سوئیس به سفارت سوئیس مراجعه نمایید. به این نکته توجه کنید که در سال‌های اخیر هم امکان اخذ وقت سفارت سوئیس به صورت حضوری بطور کلی حذف گردیده و تنها می‌توانید به صورت آنلاین این وقت را دریافت کنید.


مدارک لازم جهت تعیین وقت سفارت سوئیس
برای گرفتن وقت سفارت سوئیس ابتدا باید مشخص کنید که وقت سفارت فوری را می‌خواهید یا عادی؟ اگر برای سفر به کشور سوئیس زمان کمی را داشته باشید باید وقت فوری سفارت سوئیس را اخذ کنید. 
اگر وقت عادی سفارت را می‌خواهید، می‌توانید در بازه زمانی بیشتری به سفارت مراجعه کنید. با وقت عادی سفارت می‌توان در مدت زمانی بین یک تا سه ماه به سفارت مراجعه کرد. پس از این که با توجه برنامه سفری خود نوع وقتتان را مشخص کردید می‌توانید با خیال آسوده این وقت را اخذ کنید. به این ترتیب در کمترین زمان ممکن می‌توانید به سفارت مراجعه نمایید. در غیر این صورت می‌توانید وقت عادی سفارت را بگیرید. برای دریافت هر نوع نوبت سفارت سوئیس شما باید اسکن پاسپورت، دعوتنامه یا رزرو هتل و اطلاعات تماس و آدرس را برای کارشناسان سفری دیگر بفرستید. 

کلام آخر
برای اخذ وقت سفارت سوییس حتما باید به صورت آنلاین اقدام کنید و اگر اینکار را به موسسات حرفه‌ای همچون سفری دیگر. بسپارید تا به بهترین نحو و در کمترین زمان ممکن وقت سفارت سوئیس را برایتان اخذ کنند. برای اخذ وقت سفارت سوییس نکاتی وجود دارند که باید برای مراجعه به سفارت به دقت آن‌ها را بررسی کنید و با توجه به این در تاریخ مشخص شده به سفارت مراجعه کنید. بدون تأخیر و رأس ساعت مشخص شده به سفارت سوئیس مراجعه کنید. از همراه داشتن هرگونه وسیله الکترونیکی از جمله گوشی موبایل، تبلت، ساعت دیجیتال و غیره خودداری کنید. از همراه داشتن هر گونه وسیله اشتعال زایی خودداری کنید. لباس رسمی و مرتب بپوشید. در سفارت با اشخاص غریبه هم صحبت نشوید و منتظر بمانید تا نام شما را صدا کنند. در صورتی که مصاحبه‌ای با شما انجام گرفت صادقانه و با آرامش پاسخ دهید و عجله نکنید آخرین نکته خیلی مهم این است که آرامش شما بسیار اهمیت دارد و باید با آرامش پاسخ افسران سفارت را بدهید.