کشور پرتغال یکی از کشورهای زیبا و جذابی است که از شرایط زندگی مناسبی برخوردار بوده و مردم آن در رفاه و آسایش زندگی می‌کنند. شرایط مناسب زندگی در پرتغال موجب شده تا افراد زیادی از کشورهای مختلف از جمله ایران این کشور را برای زندگی انتخاب نمایند. برای سفر و مهاجرت به پرتغال اولین قدم این است که نوع ویزای درخواستی خود را انتخاب کنید.
زمانی که ویزای درخواستی را انتخاب کردید برای دریافت آن باید نسبت به تعیین وقت سفارت پرتغال اقدام کنید. به جهت آشنایی بیشتر با این موضوع ما این مقاله را به وقت سفارت پرتغال اختصاص داده‌ایم.


انواع ویزای کشور پرتغال
همان طور که اشاره کردیم اولین قدم برای سفر به کشور پرتغال این است که نوع ویزای دریافتی و هدف خود را از سفر به این کشور مشخص کنید. انواع ویزای صادره برای سفر به کشور پرتغال در سه گروه دسته بندی می‌شوند. این سه گروه به شرح زیر می‌باشند.
•    ویزای کوتاه مدت
این ویزا که به آن ویزای شینگن نیز گفته می‌شود برای اقامت تا 90 روز در این کشور است. این نوع ویزا دارای 180 روز اعتبار بوده و معمولا برای افرادی که قصد گردشگری، دیدار آشنایان یا انجام امور تجاری دارند، مناسب است.
•    ویزای اقامتی
این ویزا برای افرادی مناسب است که می‌خواهند تا سقف 1 سال در این کشور اقامت داشته باشند. این ویزا به شما این امکان را می‌دهد تا در طول یک سال چندین بار بتوانید به پرتغال سفر کنید.
•    ویزای بلند مدت
ویزای بلند مدت، ویزای اقامتی نیز نام دارند. در صورتی که متقاضی بخواهد بیش از یک سال در پرتغال بماند باید این ویزا را دریافت کند.


چگونه وقت سفارت پرتغال بگیریم؟
وقت سفارت پرتغال به این معناست که سفارت پرتغال برای انجام امور مربوط به صدور ویزا زمانی را تعیین می‌کند تا افراد در موعد مقرر به سفارت مورد نظر مراجعه نمایند. متقاضیان باید در زمان تعیین شده همراه با مدارک خود برای انجام اموری همچون انگشت نگاری در سفارت حضور داشته باشند. برای تعیین وقت سفارت پرتغال شما باید به صورت آنلاین اقدام کنید.
سفارت پرتغال برای متقاضیان دو نوع وقت سفارت را تعیین کرده است که عبارت‌اند از: وقت سفارت عادی و وقت سفارت فوری؛ هر کدام از این موارد شرایط خاص خود را دارد که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


تعیین وقت سفارت پرتغال به صورت فوری
یکی از روش‌ها برای تعیین وقت سفارت، نوع فوری آن است. این روش به این صورت است که شما سریع‌تر از حالت عادی به سفارت مورد نظر مراجعه می‌کنید و امور مربوط به دریافت ویزا را انجام می‌دهید. البته توجه داشته باشید این روزش نسبت به روش عادی هزینه بیشتری دارد.
تعیین وقت سفارت پرتغال به صورت فوری زمانی مناسب است که فرد باید در یک بازه زمانی مشخص به کشور پرتغال سفر کند. برای مثال فرد یک جلسه کاری دارد و باید در روز تعیین شده در این کشور حضور داشته باشد.


وقت سفارت پرتغال عادی
در صورتی که برای سفر به کشور پرتغال عجله‌ای ندارید، بهتر است وقت سفارت به صورت عادی را انتخاب کنید و امور مربوط به اخذ ویزا را طبق روال عادی انجام دهید. تفاوت این روش با روش فوری در این است که زمانی که شما وقت فوری را انتخاب می‌کنید حدود دو هفته بعد می‌توانید به سفارت مراجعه کرده و امور خود را انجام دهید اما در حالت عادی شما باید تقریبا یک ماه منتظر باشید تا بتوانید به سفارت مراجعه کنید.


اخذ وقت سفارت پرتغال چقدر زمان می‌برد؟
مدت زمان تعیین وقت سفارت پرتغال به نوع ویزای درخواستی شما بستگی دارد. همان طور که اشاره شد اگر بخواهید تعیین وقت فوری را انتخاب کنید، حدود دو هفته طول می‌کشد و پس از آن باید در موعد مقرر در سفارت حاضر شوید. این در حالی است که با انتخاب زمان عادی حدود یک ماه زمان می‌برد تا درخواست شما بررسی شود.


ساعات کاری سفارت پرتغال در ایران
دفتر سفارت پرتغال در کشور ما در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 الی 2 فعالیت می‌کند. لازم به ذکر است که بخش کنسولی سفارت پرتغال تنها روزهای فرد و در ساعات 3 الی 4 عصر پاسخگوی تماس افراد است.