نام دانمارک با شادی شروع می‌شود و به عنوان یکی از شادترین کشورهای دنیا شهرت دارد. دانمارک در موارد متعدد به عنوان شادترین کشور جهان انتخاب شده است، و همچنان در صدر گزارش شادی جهانی سازمان ملل قرار دارد. دانمارک بالاترین سطح استانداردهای زندگی و آموزش رایگان بوده و زیبایی خیره‌ کننده‌‌ای دارد. این کشور سرسبز هر ساله پذیرای توریست‌‌های بی‌ شماری است که برای گرفتن عکس یادگاری با مجسمه پری دریایی کوچولو و یا قدم زدن در پارک تیوولی، راهی این کشور می‌شوند. برای اینکه با کشور دانمارک بیشتر آشنا شوید با ما در ادامه ی‌این مطلب همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی دانمارک
باید بدانید که دانمارک، جنوبی‌ترین کشور در منطقه شمال اروپا، کشوری کوچک و پرجمعیت است که از تعداد زیادی جزیره تشکیل شده است که در حاشیه سواحل زیبا قرار دارند. دانمارک از شرق با سوئد و از جنوب با آلمان همسایه است. پل Øresund، سوئد را به بزرگترین جزیره دانمارک، نیوزیلند متصل می‌کند. یوتلند که یک شبه جزیره است دانمارک را به آلمان متصل می‌کند. سومین جزیره بزرگ دانمارک Funen است که توسط پل بزرگ کمربند به نیوزیلند و با پل کمربند کوچک به یوتلند متصل می‌شود.

طبیعت دانمارک
دانمارک دارای طیف گسترده‌ای از مناظر و مناطق با زیبایی طبیعی است که در انتظار کاوش و جستجو است. طبیعت دانمارک بسیار زیبا و سرسبز است. 
تپه‌های شنی دست نخورده، جنگل‌های پیچ در پیچ و دهکده‌های ساحلی سنتی و وحشی‌ترین پارک ملی در دانمارک است. مناظر آرام و بادخیز پارک ملی Thy را کاوش کنید، با حیات وحش محلی، از گوزن قرمز گرفته تا عقاب‌ها را بالای سر خود خواهید دید. علاوه بر این در طبیعت بکر آن می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه محلی را کشف کنید.


آب و هوای دانمارک
دانمارک دارای آب و هوای کاملاً ساحلی است که زمستان‌های معتدل و مرطوب و تابستان‌های خنک و مطبوعی دارد. میانگین دمای فصلی از حدود دو درجه در زمستان تا حدود 16 درجه در تابستان متغیر است. با این حال، آب و هوای دانمارک به شدت تحت تأثیر نزدیکی دریا و قاره است و به اصطلاح آب و هوای قاره‌ای دارد.
از نظر بارندگی، حدود 765 میلی متر (30 اینچ) در سال است. بهار (مارس تا می) سرد است اما به تدریج هوا گرم می‌شود و معمولاً خشک‌ترین فصل است.
بهترین زمان برای سفر به دانمارک در ماه‌های ژوئن، ژوئیه و آگوست است، زمانی که ساعات روز طولانی است و دمای هوا بین 15 تا 20 درجه سانتیگراد است - این زمان برای پیاده روی در مناظر سبز و طبیعت. این یک زمان محبوب برای بیرون رفتن برای بازدیدکنندگان و افراد محلی است و ساحل می‌تواند شلوغ شود.

دیدنی‌های دانمارک
برای اینکه با کشور دانمارک بیشتر آشنا شوید
 خوب است که از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی آن هم اطلاع کسب کنید. دانمارک به خاطر زادگاه هانس کریستین اندرسن، مجسمه پری دریایی کوچک و شادترین ملت در سراسر جهان شناخته شده است. با این حال، چیزهای بیشتری برای دانستن در مورد این کشور کوچک اسکاندیناوی وجود دارد که بیشتر خارجی‌ها هنوز آن را پیدا نکرده‌اند. محبوب‌ترین جاذبه گردشگری دانمارک تیوولی است که، یک پارک تفریحی در کپنهاگ، پربازدیدترین جاذبه دانمارک در سال 2021 بود. به طور کلی، تعداد کل بازدیدکنندگان از این جاذبه گردشگری معروف دانمارکی در آن سال نزدیک به 2.4 میلیون نفر بود. دیگر جاذبه‌های دیدنی دانمارک عبارتند از بندر نیهاون، موزه ملی دانمارک، گالری ملی کپنهاگ، کاخ کریستینسبورگ، کاخ فردریکسبورگ، خانه لِگو در بیلوند، 
پل اورسوند کپنهاگ، موزه رو باز لینگبی، قلعه کرانبورگ، 
موزه کشتی وایکینگ‌ها و غیره است.

غذاهای معروف دانمارک
دانمارک بخاطر غذاهایش هم معروف است. غذاهای نوردیک جدیدش شهرت بیشتری دارد. با این حال، غذاهای سنتی دانمارکی مانند اسموربرود نیز محبوب هستند. اسموربرود در واقع نوعی ساندویچ خوشمزه است. این غذا از یک تکه نان چاودار کره‌ای تشکیل می‌شود که روی آن با مواد و ترکیبات مختلف و متنوعی پوشیده می‌شود. کپنهاگ همچنین به خاطر شیرینی‌های تازه و نان‌های خوش طعم صبحگاهی‌اش معروف است.
پولسر، فیسک فریکادلر، کربینتر، پاته جگر، فلاسکستگ، شاه ماهی، استکت فلسک و غیره از جمله ی‌آن است.


چهره‌های مشهور دانمارک
در دانمارک چهره‌های مشهور فراوانی وجود دارد که برای اینکه با کشور دانمارک بیشتر آشنا شوید خوب است آنها را بشناسید. کارولین وزنیاکی، بازیکن تنیس اولین فرد مشهور دانمارک است. کارولین وزنیاکی یک تنیسور حرفه‌ای دانمارکی است. دیپیکا پادوکن بازیگر، سورن کی یرکگارد فیلسوف، هانس کریستین اندرسن. رمان‌نویس، 
لارس فون تریر کارگردان فیلم، نیلز هنریک دیوید بور. فیزیکدان، آلن سیمونسن راننده مسابقه و نیکلاس بنتنر فوتبالیست تعدادی از چهرهای مشهور دانمارکی هستند.