کشور یونان از جمله کشورهای عضو حوزه شینگن است. به همین دلیل برای ورود به یونان به گرفتن ویزای یونان نیاز دارید. در این مقاله سعی داریم شما را با ویزای یونان اشنا کنیم.

اگر ویزای یونانی که دریافت کرده‌اید به صورت سینگل یعنی یکبار ورود باشد، باید حتما در ابتدا به خاک یونان وارد شوید ولی خروج مسافر از هر کشوری در حوزه شینگن بلامانع است. اما اگر ویزای شینگن یونان مولتی یعنی چندبار ورود باشد ورود و خروج مسافر به حوزه شینگن می‌تواند به هر کشوری در حوزه شینگن باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری درخصوص ویزای یونان به شما ارائه خواهیم داد.

چگونه ویزای یونان را دریافت کنیم؟

برای گرفتن ویزای یونان باید یک سری مراحل را طی کنید که در این جا مختصرا ان را توضیح می‌دهیم.

مرحله اول باید برای گرفتن وقت سفارت یونان اقدام کنید
در مرحله دوم برای گرفتن ویزای شینگن دست به کار شوید.
در مرحله سوم باید مدارک لازم جهت گرفتن ویزای یونان را طبق نظر کارشناس تهیه و جمع اوری کنید.
مرحله چهارم مدارک مالی، مدارک شغلی و مدارک هویتی را توسط دارالترجمه ترجمه کنید.

مرحله اخر باید در روز وقت سفارت مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. کار انگشت نگاری و مصاحبه را به انجام برسانید. در نهایت متقاضی باید تا زمان جوابدهی سفارت یونان در انتظار بماند.


انواع ویزای یونان

انواع مختلفی از ویزای یونان وجود دارد که در این جا چند مورد از ان‌ها را بیان می‌کنیم.

ویزای تجاری یونان: این نوع ویزا برای افراد صادر می‌شود که هدف از سفر ان‌ها کار و تجارت می‌باشد. برای اخذ این نوع ویزا باید از طرف شرکت دعوتنامه ایی برای شخص ارسال شود یا مدرکی دال بر همکاری شما با شرکتی در یونان وجود داشته باشد که ان را ارئه دهید. این نوع ویزا برای کسانی که قصد شرکت در کنفرانس یا بازید از کارخانه‌ها را دارند صادر می‌شود.
ویزای تحصیلی یونان: برای افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند مناسب است. به این صورت که متقاضی باید از دانشگاه یا موسسه مورد نظر دعوت نامه داشته باشد. متقاضی با ارائه دعوتنامه و مدارک لازم می‌تواند جهت اخذ ویزا اقدام کند.
ویزای کار یونان: این نوع ویزا زمانی صادر می‌شود  که شرکت استخدام‌کننده در یونان به مدت 3 ماه در یونان و اتحادیه اروپا اگهی استخدام درج کرده و فرد مورد نظر را یافته باشد. در این صورت استخدام فردی دیگر خارج از اتحادیه اروپا بلامانع است. برای گرفتن ویزای کاری یونان فرد باید دعوت نامه از طرف شرکت یا کارفرما داشته باشد.
ویزای پزشکی یونان: برای درمان بیماران در یونان اخذ می‌شود. اگر بیماری قصد درمان دراین کشور را داشته باشد با ارائه مدارک پزشکی، نامه تاییدیه پزشک در ایران، مدارک مالی جهت اثبات توان مالی در یونان برای درمان، اسناد ملکی، پذیرش بیمار در یونان و رزرو هتل یا محل اقامت می‌تواند این نوع ویزا را دریافت کند.
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای یونان

تمامی مدارکی که برای اخذ ویزا لازم است باید ترجمه انگلیسی شوند و مهر وزارت خارجه و تاییدیه دادگستری در ان ذکر شده باشد. مدارکی که جهت دریافت ویزای یونان لازم است را در زیر بیان می‌کنیم.

 

  • شناسنامه ایرانی
  • گذرنامه
  • سه قطعه عکس رنگی
  • اسناد رسمی شغلی و مالی
  • بیمه مسافرتی
  • بلیط قطعی هواپیما جهت رفت و برگشت به یونان
  • ارائه فاکتور پرداخت شده مربوط به رزرو هتل برای تمام مدت اقامت
  • هزینه و زمان مورد نیاز جهت اخذ ویزای یونان

هزینه دریافت ویزای یونان با توجه به سن و نوع ویزا متقاضی متنوع است. به طور مثال هزینه دریافت ویزا برای کودکان زیر 6 سال رایگان می‌باشد.

در مورد زمان اخذ ویزا باید گفت که بررسی مدارک در سفارت یونان حداقل سه هفته کاری زمان می‌برد. همچنین ممکن است سفارت مدارک دیگری را از شما درخواست کند و زمان بیشتری طول بکشد. توصیه می‌شود که دو یا سه ماه قبل از سفر برای دریافت ویزا اقدام کنید.

 

و در اخر

کشور یونان تمدن فلسفه و تاریخ بوده و افراد زیادی تمایل به سفر در این کشور را دارند. از آنجایی که این کشور در حوزه شینگن قرار دارد، برای سفر به آن به ویزا نیاز دارید. ویزاها انواع مختلفی دارند که مختصرا توضیح دادیم شما می‌توانید طبق شرایط خود نوع ویزا را انتخاب کنید و جهت اخذ ان اقدام نمایید.