جامع‌ترین خدمات ویزا و سفر به اروپا و سایر کشورها

۱۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

آشنایی با ویزای نروژ

برای آشنایی با ویزای نروژ ابتدا باید بدانید که دریافت ویزای این کشور کار سختی است. به دلیل اینکه در سال‌های اخیر میزان ریجکتی ویزای نروژ برای مهاجران ایرانی افزایش داشته، دقت لازم برای آماده کردن مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن ضروری است. برای دریافت ویزای نروژ نیازی به گرفتن وقت مصاحبه نیست و تنها تحویل مدارک و انجام امور مربوط به انگشت نگاری برای ویزا کافی است. البته لازم به ذکر است که داشتن دعوت نامه برای اخذ ویزای نروژ باعث می‌شود تا دریافت ویزا راحت‌تر انجام شود. کشور نروژ در منطقه اسکاندیناوی و شمال اروپا قرار گرفته است و در صورتی که متقاضیان دعوت نامه، تمکن مالی و پرینت سه ماه آخر حساب خود را ارائه نکنند، نمی‌تواند ویزای این کشور را دریافت نمایند؛ بنابراین توجه کنید که اگر از طرف یکی از اعضای خانواده، دوستان و آشنایان و یا یک کارفرمای نروژی دعوت نامه داشته باشید و همچنین تمکن مالی کافی برای دریافت ویزای این کشور به مبلغ حداقل ۲۰۰ میلیون تومان داشته باشید، گرفتن ویزا برای شما آسان است. ارائه پرینت حساب سه ماه آخر متقاضی نیز جز موارد ضروری می‌باشد.

 انواع ویزای نروژ
انواع ویزای نروژ با توجه به هدف سفر به این کشور متفاوت است. برخی از افراد برای کار به کشور نروژ مهاجرت می‌کنند و باید برای دریافت ویزای کاری نروژ مدارک مورد نیاز را آماده کنند. برخی دیگر نیز برای ادامه تحصیل به این کشور سفر می‌کنند. این افراد نیز به ویزای تحصیلی نروژ نیاز دارند. به همین خاطر در ادامه بیشتر در رابطه با انواع ویزای تحصیلی نروژ که همان ویزای شینگن است اشاره می‌کنیم.

ویزای نوع A نروژ
ویزای نوع A نروژ برای افرادی می‌باشد که قصد دارند در فرودگاه‌های این کشور تنها پرواز خود را عوض کنند و به کشور مقصد بروند. این دسته از ویزای نروژ جزء ویزای کوتاه مدت است.

ویزای نوع B نروژ
ویزای نروژ نوع B به منظور عبور از کشورهای حوزه شینگن صادر می‌شود. افرادی که این ویزا را داشته باشند به مدت ۵ روز می‌توانند در فرودگاه‌های این کشور بمانند و پرواز خود را عوض کنند. یا از طریق مسیرهای زمینی به کشورهای دیگر بروند.

ویزای نوع C نروژ
ویزای نوع C یا ویزای توریستی شینگن به مدت ۹۰ روز اعتبار دارد. متقاضیان برای سفرهای کوتاه مدت به کشور نروژ یا سایر کشورهای حوزه شینگن از آن استفاده می‌کنند. این ویزا دارای انواع یکبار ورود، دوباره ورود و چند بار ورود است.

ویزای نوع D نروژ
ویزای نروژ نوع D همان ویزای بلند مدت شینگن است. افرادی که با استفاده از ویزای نوع D به نروژ سفر می‌کنند، می‌توانند تا بیشتر از ۹۰ روز در کشور نروژ بمانند و یا با توجه به هدف خود از سفر به نروژ اقامت خود را مجدداً تمدید کنند. این ویزا دارای انواع مختلفی است. ویزای تحصیلی نروژ، ویزای کار نروژ، ویزای درمانی نروژ، ویزای سرمایه گذاری و ... جزء ویزای نوع D هستند. شامل ویزای یکبار ورود، دوباره ورود و چند بار ورود است.

مراحل دریافت ویزای نروژ
مراحل دریافت ویزای نروژ از ثبت نام در سایت کارگزاری سفارت و ارائه درخواست ویزا شروع می‌شود. متقاضیان باید یک حساب کاربری در این پورتال ایجاد کرده و فرم درخواست را تکمیل نمایند. پس از رزرو ملاقات، از طرف کارگزاری وی اف اس برای متقاضیان صادر می‌شود که باید آن را به همراه مدارک دیگر آماده کرده و به دفتر کارگزاری مراجعه کنند. پس از تحویل مدارک اطلاعات بیومتریک متقاضی ثبت شده و کارهای مربوط به دریافت ویزا تا زمان اعلام نتیجه ادامه پیدا خواهد کرد. مدت زمان دریافت جواب ویزا ۱۵ تا ۲۵ روز کاری است.

مدارک لازم برای ویزای نروژ
مدارک لازم برای ویزای نروژ با توجه به انواع ویزای نروژ و هدف از مهاجرت به این کشور متفاوت است. به عنوان مثال دریافت ویزای تحصیلی نروژ مدارک خاص خود را دارد. افرادی که برای اهداف پزشکی ویزای نروژ را دریافت می‌کنند مدارک متفاوت از افرادی آماده می‌کنند که با اهداف تجاری به نروژ سفر می‌کنند؛ اما به طور کلی مدارک مورد نیاز برای ویزای نور شامل موارد زیر است.
•    تکمیل صحیح فرم درخواست ویزای شینگن
•    عکس پاسپورتی
•    گذرنامه به همراه کپی ویزاهای قبلی دارای اعتبار و دو صفحه خالی
•    رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
•    واچر هتل
•    بیمه نامه مسافرتی به مبلغ ۳۰ هزار یورو
•    انگیزه نامه که مشخص‌کننده هدف از سفر به نروژ باشد.
•     اثبات تمکن مالی
•    مدارک هویتی شناسنامه و کارت ملی
•    ارائه فیش حقوقی و اثبات وسایل مالی برای این که اتباع خارجی می‌توانند هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند.
•    پیشنهاد کاری
•    نامه پذیرش از دانشگاه‌های نروژ
 

۳۱ مرداد ۰۱ ، ۰۹:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

آشنایی با ویزای پرتغال

آشنایی با ویزای پرتغال و اعتبار انواع ویزای پرتغال برای متقاضیان دریافت ویزا مورد نیاز است. کشور پرتغال یکی از کشورهای جذاب اروپایی است که هر ساله پذیرای مهاجران بسیاری است؛ اما کشور پرتغال برای صدور ویزا به ملیت افراد و هدف آن‌ها از سفر توجه دارد. به عنوان مثال این که متقاضیان با چه هدفی اقدام به دریافت ویزا می‌کنند، روی پروسه صدور ویزا تأثیر دارد. توانایی مالی برای مقامات کشور پرتغال اهمیت زیادی دارد تا بدانند مهاجران توانایی مالی برای تامین هزینه‌ها و اداره زندگیشان را دارند یا خیر، کشور پرتغال عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است. به همین خاطر انواع ویزای پرتغال به چهار دسته تقسیم می‌شوند و افرادی که قصد اقامت بیش از یک سال در این کشور را دارند، باید ویزای بلند مدت یا ویزای نوع D پرتغال را دریافت نمایند.

انواع ویزای پرتغال
انواع ویزای پرتغال به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند. ویزاهای پرتغال کوتاه‌مدت و بلندمدت بوده و با توجه به مقاصد و اهداف مهاجران متفاوت است. شرایط و مدارک انواع ویزای پرتغال متفاوت است. در ادامه به این چهار دست به اشاره می‌کنیم.

ویزای نوع A پرتغال
ویزای نوع A پرتغال ویزای کوتاه مدت است و توسط افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تنها قصد توقفی کوتاه در فرودگاه پرتغال و تغییر پرواز دارند. این افراد تنها می‌توانند در محیط فرودگاه بمانند.

ویزای نوع B پرتغال
ویزای نوع B نیز جزو ویزای کوتاه مدت پرتغال بوده و برای مسافرانی صادر می‌شود که قصد سفر به کشورهای خارج از حوزه شینگن را دارند. اعتبار این ویزا پنج روز است.

ویزای نوع C پرتغال
ویزای نوع C پرتغال اعتباری حدود ۹۰ روز دارد و برای افرادی صادر می‌شود که به مقاصد گردشگری و توریستی و یا انجام اعمال پزشکی به این کشور سفر می. ویزای نوع C دارای ویزای یکبار ورود، دوباره ورود و چند بار وجود است. افراد می‌توانند در طول مدت ۹۰ روز یک یا چند بار به کشورهای مورد نظر در حوزه شینگن سفر کنند.

ویزای نوع D پرتغال
ویزای نوع D پرتغال ویزای بلند مدت پرتغال است که بیش از یک سال اعتبار دارد. افرادی مانند دانشجویان که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند و یا تاجرانی که به قصد کار به پرتغال سفر می‌کنند، می‌توانند از این ویزا استفاده کنند و تا زمان مورد نیاز بر اساس قوانین کشور پرتغال ویزای خود را تمدید نمایند. ویزای نوع D شامل ویزای تحصیلی، ویزای درمانی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای کاری و ... می‌شود که دارای ویزای یکبار ورود، دوباره ورود و چند بار ورود است.

مراحل دریافت ویزای پرتغال
مراحل دریافت ویزای پرتغال از طریق سفارت این کشور که در تهران قرار دارد، انجام می‌شود. متقاضیان برای دریافت ویزای پرتغال باید مدارک لازم را آماده کرده و به سفارت ارائه نمایند. کارهای مربوط به ثبت اطلاعات بیومتریک، انگشت نگاری و تعیین وقت سفارت از طریق سفارت پرتغال انجام می‌شود. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای پرتغال با توجه به هدف سفر نوع ویزا و ... باید بر اساس چک لیست آماده شده تهیه و به سفارت این کشور ارائه شود. پس از بررسی مدارک ارائه شده جواب ویزای پرتغال ۱۵ تا ۲۵ روزه کاری اعلام خواهد شد. متقاضیان می‌توانند نتیجه درخواست ویزا را دریافت کرده و برای سفر به این کشور آماده شوند.

مدارک لازم برای ویزای پرتغال
مدارک لازم برای ویزای پرتغال با توجه به انواع ویزای پرتغال و هدف از سفر متفاوت است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور پرتغال را دارند، باید علاوه بر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا، نامه پذیرش از دانشگاه‌های پرتغال و گواهی مدارک تحصیلی پیشین خود را نیز ارائه کنند. افرادی که قصد پیدا کردن شغل در پرتغال اقدام به دریافت ویزا می‌کنند، باید دعوت نامه کاری داشته باشند و یک قرارداد کاری با کارفرمایی پرتغالی امضا کرده باشند. داشتن سابقه کاری و رزومه شغلی نیز برای این افراد مورد نیاز است. به طور کلی مدارک لازم برای دریافت ویزای پرتغال عبارتند از:
•    اصل گذرنامه متقاضی با اعتبار ۶ ماه و دارای دو صفحه سفید
•    عکس سه در چهار رنگی
•    اصل و ترجمه مدارک هویتی متقاضی
•    گواهی حساب بانکی به زبان انگلیسی
•    پرینت سه ماه آخر حساب به زبان انگلیسی
•    گواهی تمکن مالی
•    گواهی عدم سوء پیشینه
•    بیمه نامه مسافرتی به مبلغ ۳۰ هزار یورو
•    رزرو هتل
•    رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
•    مدارک تحصیلی
•    سوابق کاری
•    فرم تکمیل شده درخواست ویزا
 

۳۰ مرداد ۰۱ ، ۱۵:۵۱ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

آشنایی با ویزای لوکزامبورگ

آشنایی با ویزای لوکزامبورگ برای مهاجران که قصد سفر به این کشور را دارند، جزء مدارک مورد نیاز است. کشور لوکزامبورگ در اروپا واقع شده و کشورهایی مانند آلمان، بلژیک و فرانسه در همسایگی آن قرار دارند. لوکزامبورگ جز کشورهای ثروتمند در اروپا است که جمعیتی حدود ۶۰۰ هزار نفر دارد. به لحاظ ثبات اقتصادی و سیاسی در فهرست کشورهای قدرتمند اقتصادی بوده و عضو حوزه شینگن می‌باشد. به همین خاطر افرادی که بخواهند به لوکزامبورگ سفر کنند باید برای دریافت ویزای لوکزامبورگ یا همان ویزای شینگن اقدام نمایند. جمع آوری مدارک برای اخذ ویزای لوکزامبورگ لازم است. افرادی که قصد دریافت انواع ویزای لوکزامبورگ را دارند، باید مدارک خود را از طریق دارالترجمه ترجمه نمایند و به همراه گذرنامه برای دریافت ویزا اقدام نمایند. در ادامه بحث بیشتر در رابطه با انواع ویزای لوکزامبورگ، مراحل دریافت ویزای لوکزامبورگ و مدارک مورد نیاز برای ویزای لوکزامبورگ صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

انواع ویزای لوکزامبورگ

انواع ویزای لوکزامبورگ یا همان ویزای شینگن به چهار دسته تقسیم می‌شوند.
ویزای لوکزامبورگ نوع A
ویزای لوکزامبورگ نوع B
ویزای لوکزامبورگ نوع C
ویزای لوکزامبورگ نوع D


با توجه به اهداف سفر به کشور لوکزامبورگ انواع ویزا متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال برخی افراد که از دانشگاه‌های این کشور پذیرش گرفته‌اند، باید با دریافت ویزای تحصیلی لوکزامبورگ به این کشور سفر کنند و پس از پایان تحصیلات، کشور لوکزامبورگ را ترک کنند. ویزای کاری لوکزامبورگ نیز یکی دیگر از انواع ویزای این کشور است که اجازه اقامت به اتباع خارجی را در این کشور می‌دهد و می‌توانند در این کشور کار کنند. ویزای تجاری لوکزامبورگ برای افرادی صادر می‌شود که قصد سرمایه‌گذاری در کشور لوکزامبورگ را دارند. با توجه به اینکه ویزای لوکزامبورگ همان ویزای شینگن است، افرادی که بتوانند ویزای این کشور را دریافت کنند، می‌توانند به منظور گردشگری به سایر کشورهای حوزه شینگن نیز سفر کنند.

 

ویزای نوع A لوکزامبورگ

این ویزا برای اهداف تجاری صادر می‌شود و به ویزای ترانزیتی معروف است. مدت زمان اقامت با استفاده از ویزای نوع A لوکزامبورگ چند ساعت است. در واقع این ویزا جزو ویزای کوتاه مدت لوکزامبورگ می‌باشد.

ویزای نوع B لوکزامبورگ

ویزای کوتاه مدت نوع B لوکزامبورگ برای افرادی صادر می‌شود که به قصد سفر به کشور دیگری باید مدت زمان کوتاهی در کشور لوکزامبورگ بمانند و سپس مجدداً راه خود را ادامه بدهند.

 

ویزای نوع C لوکزامبورگ

ویزای لوکزامبورگ نوع C برای برای سفر توریستی به کشورهای حوزه شینگن کاربرد دارد و افراد می‌توانند برای سفرهای توریستی از این نوع ویزا استفاده نمایند. مدت زمان اقامت 90 روز است.

 

ویزای نوع D لوکزامبورگ

ویزای لوکزامبورگ نوع D که جزء ویزا‌های پرطرفدار برای مهاجران خارجی است، بلند مدت بوده و مدت زمان آن از ۹۰ روز بیشتر است. با توجه به شرایط مهاجران و هدف آن‌ها از سفر به لوکزامبورگ، امکان تمدید بیشتر این ویزا وجود دارد. به عنوان مثال ویزای کار لوکزامبورگ، ویزای جستجوی کار لوکزامبورگ، ویزای سرمایه گذاری لوکزامبورگ، ویزای تحصیلی لوکزامبورگ و ... جزء ویزای نوع D هستند و تا مدت زمان لازم قابل تمدید می‌باشند.

 

مراحل دریافت ویزای لوکزامبورگ

مراحل دریافت ویزای لوکزامبورگ شامل گرفتن وقت سفارت، تهیه مدارک، ترجمه مدارک، ارائه آن‌ها به سفارت لوکزامبورگ، دریافت جواب ویزا و اخذ ویزای لوکزامبورگ است. متقاضیان دریافت ویزای لوکزامبورگ باید با توجه به برنامه‌ای که برای سفر خود دارند، برای گرفتن وقت سفارت اقدام کنند و سپس مدارکی که تهیه کرده‌اند را از طریق دارالترجمه ترجمه نموده و بدون کم و کاست به صورت کامل به سفارت تحویل دهند. شرکت در مصاحبه نیز یکی از مراحل دریافت ویزای لوکزامبورگ است. پس از انجام این مراحل، سفارت جواب مثبت یا منفی ویزای لوکزامبورگ را اعلام می‌کند. در صورتی که ویزای لوکزامبورگ ریجکت نشده باشد، شما می‌توانید برای دریافت ویزا و سفر به این کشور اقدام نمایید. در نهایت توجه داشته باشید که برای انجام امور دریافت ویزای لوکزامبورگ باید به کشور ترکیه و یکی از دفاتر VFS مراجعه نمایید. چرا که کشور لوکزامبورگ در ایران سفارت ندارد.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای لوکزامبورگ

مدارک لازم برای دریافت ویزای لوکزامبورگ با توجه به هدف سفر به لوکزامبورگ متفاوت است؛ اما با توجه به اینکه ویزای لوکزامبورگ یعنی ویزای شینگن است. مدارک مورد نیاز برای سفر به این کشور همان مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن است.
•    اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی و ترجمه آن ها
•    بلیط رفت و برگشت هواپیما
•    رزرو هتل
•    اصل و ترجمه کل مدارک ملکی
•    ارائه دعوت نامه
•    هدف از سفر و برنامه سفر
•    مدارک تمکن مالی و پرینت حساب
•    برگه مربوط به تعیین وقت سفارت کشور لوکزامبورگ
•    تکمیل فرم درخواست ویزای شینگن
•    بیمه نامه مسافرتی با حداقل قیمت ۳۰ هزار یورو
 

۲۹ مرداد ۰۱ ، ۱۰:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

آشنایی با ویزای سوئد

کشور سوئد یکی از کشورهای واقع در منطقه Fennoscandia بوده که در قاره اروپا قرار دارد. این کشور به علت داشتن عرض جغرافیایی وسیع از آب و هوای متفاوتی در قسمت شمالی و جنوبی برخوردار است. 
به هر حال به دلیل آب و هوا، منطقه جغرافیایی خاص، شرایط اقتصادی روبه رشد و سایر ویژگی‌های این کشور در خواست‌های زیادی برای گرفتن ویزا و اقامت به آن وجود دارد؛ از همین رو در این مقاله ما تصمیم داریم مطالبی برای آشنایی با ویزای سوئد در اختیار شما قرار دهیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراه ما باشید.


آشنایی با کشور سوئد

قبل از آشنایی با ویزای سوئد بهتر است کمی با این کشور آشنا شوید. همانطور که در بالا هم گفته شد، کشور سوئد عرض جغرافیایی وسیعی داشته و به همین علت محیط زیست آن در شمال و جنوب با یک دیگر متفاوت است. بخش عمده‌ای از شمال کشور سوئد در فصل زمستان آب و هوایی سرد و برفی دارد. و بخش جنوبی این کشور معمولا از آب و هوایی متعدل بهره‌مند بوده و کشاورزی در آن مناطق از رونق فراوانی برخودار است. بخش شمالی آن جنگل‌های زیبا و طویلی داشته و قسمت‌های زیادی از کوهستان اسکاندیناوی در شمال سوئد قرار دارد، در واقع باید گفت بزرگ‌ترین حوزه کوه‌های اسکاندیناوی در شمال اروپا متعلق به سوئد است.
به طور کلی قسمت شمالی به دلیل وجود کوهپایه‌های آلپ و جلگه‌ها و رودخانه‌های بسیار در آن، قابل سکونت نیست، اما طبیعت بکر آن همواره توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. علی رغم آنکه اکثر مردم دنیا با شنیدن نام سوئد آب و هوایی برفی در ذهن آن‌ها نقش می‌بندد باید بگوییم که سوئد کشوری چهار فصل است. 
به غیر از طبیعت بکر و آب و هوایی پاکیزه، کشور سوئد اقتصاد روبه رشدی داشته و سیستم آموزشی این کشور سطح بالایی دارد. این مسائل جزو عمده دلایل یک فرد برای مهاجرت به کشور سوئد است.


انواع ویزای دریافتی برای مهاجرت به کشور سوئد

•    ویزای توریستی 
ویزای توریستی برای افرادی که با قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری به این کشور مسافرت می‌کنند، مناسب است. این نوع ویزا تقریبا 90 روز اعتبار دارد.
•    ویزای تحصیلی
کشور سوئد دارای دانشگاه‌های محبوب و بسیار معتبری است؛ از همین رو در میان دانشجویان بین‌المللی این کشور جزو مناسب‌ترین کشورها برای دریافت ویزای تحصیلی است. سطح علمی آموزش در مدارس و دانشگاه‌های سوئد بر کسی پوشیده نیست و سالانه افراد بسیاری به قصد تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند.
•    ویزای ازدواج
از طریق ازدواج هم امکان مهاجرت به این کشور وجود داشته، البته ویزای ازدواج مقررات و قوانین خاص خود را دارد.
•    ویزای کار
علاوه بر اینکه کشور سوئد یکی از مقاصد گردشگری و تحصیلی برای مهاجران است، جزو بهترین مقاصد کاری هم به شمار می‌رود. اقتصاد روبه رشد در سوئد این امکان را برای مهاجران فراهم کرده که از طریق مهاجرت به این کشور، فرصت‌های شغلی خوبی به دست آورند. برای این کار متقاضی باید ویزای کاری از سفارت این کشور دریافت کند.
•    ویزای ترانزیت
این ویزا تنها برای افرادی که قصد دارند از طریق کشور سوئد به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنند، مناسب است. با این ویزا فرد تنها می‌تواند در فرودگاه توقف کند آن هم برای حمل و نقل‌های هوایی. معمولا این ویزا برای اتباع اروپایی کارایی نداشته وصادر نمی‌شود، تنها افرادی که در خارج از حوزه شینگن اقامت دارند باید از این نوع ویزا استفاده کنند.
•    ویزای شهروندی
سخت‌ترین ویزایی که برای مهاجرت به کشور سوئد می‌توان از آن استفاده کرد ویزای شهروندی است. این ویزا دارای قوانین بسیار سخت گیرانه‌ای بوده و متقاضی باید از تمامی شرایط اخذ آن برخودار باشد.


جمع بندی

در این مطلب سعی داشتیم با ارائه مطالبی برای آشنایی با ویزای سوئد شما را به منظور مهاجرت به این کشور راهنمایی کنیم. لازم به ذکر است قبل از هر چیز شما باید از هدف خود برای مهاجرت به کشور سوئد آگاه باشید، و سپس از سفارت سوئد وقت مصاحبه برای دریافت ویزای مورد نظر خود دریافت کنید. 
تعیین وقت مصاحبه از طریق وب سایت سفارت این کشور امکان‌پذیر است، بعد از مراجعه به وب سایت در خواست خود را در آن ثبت کرده و بعد از تعیین وقت مقرر به سفارت این کشور رفته و مدارک مربوط به ویزا را به افسر سفارت ارائه دهید. تنها به یاد داشته باشید که بعد از ارائه مدارک 15 روز کاری طول می‌کشد تا سفارت سوئد به درخواست شما پاسخ دهد. امیدواریم که خواندن مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد و پاسخ سوالات خود را دریافته باشید.
 

۲۷ مرداد ۰۱ ، ۱۰:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

آشنایی با ویزای فنلاند

آشنایی با ویزای فنلاند کشوری که در منطقه اسکاندیناوی قرار گرفته و یکی از کشورهای شمالی اروپا می‌باشد، برای افرادی که قصد کار یا ادامه تحصیل در این کشور را دارند، مورد نیاز است. افراد نیز برای سفرهای توریستی و یا دیدار دوستان و خانواده نیاز به دریافت ویزای فنلاند دارند. کشور فنلاند در همسایگی سوئد، نروژ و روسیه قرار گرفته و از نظر سطح کیفی زندگی در رتبه بالایی قرار دارد. مردم این کشور در رفاه زندگی می‌کنند و سالانه بسیاری از مهاجران خارجی برای دریافت اقامت این کشور اقدام به دریافت ویزای فنلاند می‌نمایند. اهداف مهاجران متفاوت است و ممکن است هر کس به یک دلیل به کشور فنلاند مهاجرت کند. به همین خاطر آشنایی با انواع ویزای فنلاند مراحل دریافت ویزای فنلاند و مدارک لازم برای ویزای فنلاند برای آن‌ها مورد نیاز است. با ما باشید تا توضیحات مختصری را در این رابطه عنوان کنیم.

انواع ویزای فنلاند
ویزای فنلاند با توجه به اینکه این کشور عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است، شامل انواع مختلفی می‌باشد که با توجه به هدف سفر مهاجران متفاوت است. برخی از مهاجران خارجی پس از دریافت پیشنهاد کاری برای کار در فنلاند اقدام به دریافت ویزا می‌کنند. برخی نیز پس از دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور برای دریافت ویزا اقدام می‌کنند. به همین خاطر آشنایی با انواع ویزای فنلاند برای افراد مورد نیاز است.

ویزای نوع A فنلاند
ویزای نوع A یا ویزای ترانزیتی کوتاه مدت برای افرادی صادر می‌شود که تنها در فرودگاه کشور فنلاند چند ساعت می‌مانند و مجدداً به کشور دیگری که در حوزه شینگن قرار دارد سفر می‌کنند.

ویزای نوع B فنلاند
با دریافت ویزای نوع ‏ B فنلاند، مسافران اجازه اقامت در این کشور را ندارند و تنها می‌توانند به مدت پنج روز در این کشور بمانند و مجدداً مسیر خود را برای سفر به کشورهایی که خارج از حوزه شینگن هستند ادامه دهند.

ویزای نوع c فنلاند
ویزای نوع c فنلان دارای اقامت ۹۰ روزه است و افراد می‌توانند با استفاده از این ویزا که دارای انواع یکبار ورود، دوباره ورود و چند بار ورود است، به کشور فنلاند سفر کنند. مسافران در طول مدت اقامت خود امکان سفر به کشورهای دیگر حوزه شنگن را نیز دارند.

ویزای نوع D فنلاند
ویزای بلند مدت یا ویزای نوع D برای افرادی صادر می‌شود که از مهاجرت به کشور فنلاند اقامت طولانی مدت در این کشور را دارند. به عنوان مثال افرادی که پیشنهاد کاری از کارفرمای فنلاندی گرفته باشند و یا برای ادامه تحصیل به این کشور سفر می‌کنند، می‌توانند ویزای نوع D دریافت کنند که دارای انواع یکبار ورود، دوباره ورود و چند بار ورود است. مدت زمان اقامت با استفاده از ویزای نوع D فنلاند بیش از ۹۰ روز است و قابل تمدید می‌باشد.

 مراحل دریافت ویزای فنلاند
مراحل دریافت ویزای فنلاند با توجه به اینکه هدف از حضور در این کشور چیست، تفاوتی ندارد و همه افرادی که متقاضی دریافت ویزای فنلاند هستند باید اسناد و مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و فرم درخواست ویزا را تکمیل و ارسال نمایند. پرداخت هزینه‌های لازم برای اخذ ویزای فنلاند نیز مورد نیاز است. لازم به ذکر است که تمامی مدارک باید ترجمه رسمی داشته باشند و توسط دارالترجمه معتبر کار ترجمه آن‌ها انجام شده باشد. انجام آزمایش‌های بیومتریک و ثبت اثر انگشت، دریافت وقت سفارت و تمامی این مراحل برای دریافت ویزای فنلاند مورد نیاز است. پس از انجام مراحلی که عنوان شد، پس از ۱۵ تا ۴۵ روز جواب ویزای فنلاند اعلام می‌شود. سفارت فنلاند در ایران مشغول به کار است و متقاضیان برای درخواست وقت سفارت می‌توانند از طریق سایت سفارت این کشور اقدام نموده و پس از درخواست ایمیل برای مصاحبه استفاده از این کشور مراجعه نمایند.

مدارک لازم برای ویزای فنلاند
مدارک لازم برای ویزای فنلاند با توجه به هدف مهاجران از سفر متفاوت است. به عنوان مثال مدارک مورد مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی فنلاند با ویزای کاری متفاوت است؛ اما به طور کلی این مدارک عبارتند از:
•    فرم تکمیل شده درخواست ویزا
•    ۲ قطعه عکس پاسپورتی
•    گذرنامه معتبر
•    بیمه نامه مسافرتی با مبلغ ۳۰ هزار یورو
•    گواهی مالی و گردش حساب
•    برنامه سفر
•    رزرو هتل
•    بلیط رفت و برگشت هواپیما
•    پیشنهاد کاری
•    نامه پذیرش از دانشگاه‌های فنلاند
 

۲۶ مرداد ۰۱ ، ۱۳:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

آشنایی با ویزای سوئیس

سوئیس کشوری زیبا در غرب اروپا است که از شمال با کشور آلمان، از شرق با کشور اتریش، از جنوب با کشور ایتالیا و از غرب با کشور فرانسه مرز مشترک دارد. سوئیس یکی از شاد‌ترین کشورهای جهان است و از نظر رفاه اجتماعی جایگاه سوم دنیا را به خود اختصاص داده؛ همین مسئله باعث شده سوئیس یکی از قطب‌های مهاجرتی و گردشگری اروپا باشد. اگر شما هم برای سفر یا مهاجرت به این کشور مشتاق هستید در ادامه برای آشنایی با ویزای سوئیس همراه ما باشید!


چگونگی اخذ ویزای کشور سوئیس
همانطور که در بالا گفته شد سوئیس در اتحادیه اروپا قرار داشته و جزو کشورهای عضو معاهده شینگن است؛ از همین رو برای مهاجرت یا سفر به این کشور شما به ویزای شینگن نیاز دارید. به منظور اخذ ویزای شینگن باید شرایط زیر را دارا باشید:
•    گردش حساب
از مهم‌ترین مسائل برای اخذ ویزای شینگن ارائه گردش حساب 3 ماهه آخر به سفارت است. لازم به ذکر است که میزان مبالغ ورودی یا خروجی حساب شما از نظر سفارت و به منظور دریافت ویزا اهمیت چندانی ندارد؛ بلکه مهم‌ترین مسئله تعداد تراکنشات در سه ماه آخر است.
•    تاریخچه سفر
معمولا در صورتی که شما بتوانید تاریخچه‌ای معتبر از مسافرت خود به سفارت سوئیس ارائه کنید، شانس بیشتری برای دریافت ویزا دارید. برای مثال تاریخچه سفر به کشورهایی مانند چین می‌تواند در اخذ ویزا تاثیرات زیادی داشته باشد.
•    گواهی بیمه و اشتغال به کار
این گواهی تنها به منظور اثبات اقامت شما در کشور است و به افسر کنسولگری ثابت می‌کند که پس از پایان اعتبار ویزای خود حتما به کشور باز می‌گردید.
•    تمکن مالی
به طور کلی هر فرد برای دریافت ویزای سوئیس باید بین 70 تا 100 میلیون سرمایه داشته باشد. گواهی تمکن مالی برای دریافت ویزای سوئیس معمولا به واحد یورو اعلام می‌شود.
•    ارائه دعوت نامه
ارائه دعوت نامه از طرف یکی از اعضای خانواده یا یک شرکت و حتی دانشگاه‌های موجود در سوئیس امکان اخذ ویزا را برای شما فراهم می‌کند. در دعوت نامه باید مشخصات میزبان با جزئیات کامل ذکر گردد. 


مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای سوئیس
تمامی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای سوئیس باید به زبان انگلیسی توسط دارالترجمه، ترجمه گردد. اما به طور کلی مدارکی که برای دریافت ویزای سوئیس نیاز است شامل موارد زیر می‌شود:
•    ارائه فرم درخواست ویزای کشور سوئیس
•    پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا و ارائه رسیدهای مرتبط با آن
•    ارائه گذرنامه معتبر
•    ارائه دعوت نامه
•    ارائه گواهی مربوط به اشتغال به کار
•    دو قطعه عکس با سایز ۳.۵x۴.۵
•    گردش حساب 3 ماه آخر
•    ارائه ترجمه مدارک و اسناد شخصی و مالی و همچنین اصل آن ها
•    گواهی تمکن مالی 


درخواست ویزای سوئیس چه میزان هزینه نیاز دارد؟
یکی از موارد مهمی که برای آشنایی با ویزای سوئیس نیاز است که بدانید هزینه دریافت و اخذ ویزای این کشور است. معمولا هزینه دریافت ویزا به عوامل مختلفی وابسته بوده و از 400 یورو تا 700 یورو متغییر می‌باشد. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در هزینه ویزا نوع ویزای دریافتی است.


انواع ویزا برای اقامت در کشور سوئیس
بهتر است که بدانید قبل از اخذ ویزا شما باید از هدف خود برای سفر به سوئیس آگاه باشید؛ چرا که ویزای‌های مختلفی برای سفر به این کشور وجود داشته و با توجه به هدف شما باید مناسب‌ترین ویزا را دریافت نمایید. به طور کلی پر درخواست‌ترین ویزا‌ها برای مهاجرت و سفر به کشور سوئیس شامل موارد زیر هستند:


•    ویزای توریستی
ویزای توریستی معمولا برای افرادی که قصد سفر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور سوئیس را دارند مناسب است. ویزای توریستی سه ماه اعتبار داشته و با داشتن این ویزا می‌توانید هر 6 ماه یکبار به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید.
•    ویزای تحصیلی
ارائه دعوت نامه از سمت یک دانشگاه، مدرسه یا موسسه عالی آموزش در سوئیس برای متقاضیان دریافت این ویزا بسیار حیاتی است. معمولا ویزای تحصیلی تنها تا پایان دوره تحصیلی در این کشور معتبر بوده و بعد از پایان دوره تحصیلی متقاضی باید کشور را ترک کند.
•    ویزای کاری
ویزای کاری یکی از محبوب‌ترین ویزای‌های مربوط به کشورهای عضو اتحادیه شینگن بوده و برای این ویزا هم ارائه دعوت نامه که از سوی یک شرکت، کارفرما یا موسسه در کشور سوئیس فرستاده شده باشد الزامی است.


سخن آخر
دراین مطلب سعی داشتیم اطلاعاتی برای آَشنایی با ویزای سوئیس به شما عزیزان ارائه کنیم. امیدواریم خواندن آن برای شما مفید واقع شده باشد. بابت همراهی شما صمیمانه سپاسگذاریم!
 

۲۳ مرداد ۰۱ ، ۱۰:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

آشنایی با ویزای هلند

آشنایی با ویزای هلند برای افرادی که قصد مهاجرت به هلند را دارند و برای دریافت اقامت هلند اقدام نموده‌اند، ضروری است. کشور هلند یکی از کشور‌های اروپایی و مهاجر‌پذیر است که دارای شرایط زندگی اقتصادی و رفاه مناسبی می‌باشد. دانشگاه‌‌های این کشور نیز دارای شرایط ایده آل تحصیلی برای دانشجویان خارجی هستند. به همین دلیل افراد زیادی برای مهاجرت به هلند اقدام می‌کنند. کشور هلند یکی از کشور‌های اروپای غربی است و دارای انواع مختلف ویزا می‌باشد. انواع ویزای هلند شامل ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای کاری، ویزای ازدواج، ویزای دانشجویی و ... می‌باشد. لازم به ذکر است که تنها با بعضی از انواع ویزای هلند می‌توان اقامت دائم این کشور را به دست آورد. به عنوان مثال با اخذ ویزای کاری هلند و سه سال اقامت در این کشور می‌توان پس از پرداخت حق بیمه و مالیات مقیم این کشور شد. در ادامه به انواع ویزای هلند اشاره می‌کنیم با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع ویزای هلند
ویزای هلند دارای انواع مختلفی است که با توجه به این که هلند جزء معاهده شنگن می‌باشد، دارای ویزا‌های بلند مدت و کوتاه مدت بوده و برای مهاجران خارجی قابل استفاده است.

ویزای توریستی هلند
ویزای توریستی هلند بریا دیدن جاذبه‌های گردشگری هلند یا دیدار دوستان و افراد خانواده صادر می‌شود. ویزای هلند از نوع توریستی به دو نوع یک بار ورود و چند بار ورود تقسیم می‌شود. ویزای توریستی یک بار ورود، برای اقامتی حداکثر ۹۰ روز است و برخی اوقات می‌توان به مدت ۱۸۰ روز نیز با استفاده از این ویزا در کشور هلند اقامت داشت؛ اما پس از انقضای ویزا دیگر امکان سفر به کشور هلند وجود ندارد. چرا که این ویزا یک بار ورود است؛ اما ویزای مولتی یا ویزای بلند مدت هلند، برای اقامت ۵ ساله است و جزو ویزای چند بار ورود محسوب می‌شود؛ بنابراین افرادی که این ویزا را داشته باشند، می‌توانند هر بار که به هلند سفر می‌کنند به مدت سه ماه در این کشور بمانند؛ اما پس از تمام شدن این مدت باید دوباره از هلند خارج شوند و مجدداً وارد شوند.

ویزای کاری هلند
ویزای کاری هلند تنها در صورت داشتن دعوت نامه کاری و مجوز کاری از کشور هلند برای مهاجران خارجی صادر می‌شود. البته دارا بودن ویزای کاری می‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم این کشور شود؛ اما دریافت ویزای کاری شنگن از کشور هلند کار بسیار دشواری است. چرا که افراد مهاجران باید بتوانند با ارائه مدارک و اثبات تخصص خود در رشته‌های مورد نیاز، کارفرمایان هلندی را قانع کنند تا آن‌ها را استخدام کنند و برای آن‌ها دعوت نامه کاری ارسال کنند.

ویزای تجاری هلند
ویزای تجاری هلند برای سرمایه‌گذاران خارجی صادر می‌شود که قصد انجام تجارت در هلند را دارند و یا می‌خواهند با خرید ملک، ثبت شرکت، برگزاری نمایشگاه و کارهای این چنینی در کشور هلند سرمایه گذاری کنند.

 ویزای تحصیلی هلند
ویزای تحصیلی هلند یکی از راه‌های مهاجرت دانشجویان خارجی به هلند است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کشور هلند را دارند، می‌توانند با ارائه مدارک تحصیلی خود و پرداخت هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاه و همچنین دریافت نامه پذیرش از دانشگاه‌های این کشور، اقدام به دریافت ویزای تحصیلی هلند نمایند. مدارک مربوط به ویزای تحصیلی هلند شامل مدارک تحصیلی مربوط به دیپلم ۱۲ ساله، ریز نمرات، مدرک زبان و ... می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای هلند
هر یک از انواع ویزای هلند دارای شرایط و مدارک خاصی هستند. مهاجران ایرانی که قصد سفر به کشور هلند را دارند باید امور مربوط به دریافت ویزای هلند را از طریق کارگزاری وی اف اس انجام دهند. معمولاً طی مدت ۲۰ روز امکان دریافت ویزای هلند وجود دارد. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای هلند با توجه به اینکه ویزای کاری دریافت می‌کنید یا ویزای تجاری متفاوت است؛ اما به طور کلی این مدارک شامل موارد زیر می‌باشد.

مدارک شناسایی به همراه کپی آن ها
کارت ملی، شناسنامه و سند ازدواج به همراه ترجمه رسمی آن ها
بیمه نامه مسافرتی
گردش مالی حساب
ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی
رزرو بلیط هواپیما و بلیط هتل
گواهی اشتغال به کار
دعوت نامه کاری
نامه پذیرش از دانشگاه‌های هلند
انگشت نگاری و بیومتریک در سفارت هلند
پرداخت هزینه‌های مربوط به دریافت ویزای هلند
 

۲۲ مرداد ۰۱ ، ۱۰:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

آشنایی با ویزای ایتالیا

آشنایی با ویزای ایتالیا برای شهروندان کشورهای غیر اروپایی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند موردنیاز است. هرساله بسیاری از مهاجران خارجی برای تحصیل، کار، گردشگری، انجام معالجات پزشکی و سرمایه‌گذاری به ایتالیا سفر می‌کنند. هر یک از این افراد باید با توجه به هدف خود از سفر، یکی از انواع ویزای ایتالیا را دریافت کنند. ویزای ایتالیا به دو نوع کوتاه‌مدت یا نوع C و بلندمدت یا نوع D تقسیم می‌شوند. مدت‌زمان اقامت با استفاده از ویزای نوع C در کشور ایتالیا نهایتاً ۹۰ روز است. افرادی که به‌قصد تجارت، دیدار خانواده، گردش و ... به ایتالیا سفر می‌کنند، می‌توانند ویزای کوتاه‌مدت نوع C را دریافت نمایند. ویزای نوع C، 6 نمونه دارد. ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت، ویزای تحقیقی کوتاه‌مدت، ویزای ترانزیتی و ویزای دیدار با خانواده جزء ویزاهای نوع C کوتاه‌مدت هستند. ویزای نوع D ایتالیا نیز شامل ۷ نوع ویزا است. این ویزاها شامل ویزای تحصیلی، ویزای خانوادگی، ویزای درمانی، ویزای بازنشستگی، ویزای سرمایه‌گذاری، ویزای کاری و ویزای خوداشتغالی می‌باشند که هر یک دارای شرایط و مدارک خاصی هستند.

آشنایی با انواع ویزای ایتالیا
انواع ویزای ایتالیا با توجه به این‌که جزء ویزای کوتاه‌مدت می‌باشند یا بلندمدت متفاوت هستند. همان‌طور که در ابتدای بحث اشاره کردیم، ویزای نوع C که به معنای اقامت ۹۰ روزه در کشور ایتالیا است، شامل موارد زیر می‌شود.

ویزای توریستی
مهاجرانی که به‌قصد گردشگری و بازدید از مناطق دیدنی و توریستی کشور ایتالیا اقدام به دریافت ویزا می‌نمایند، باید ویزای نوع C یا ویزای شینگن دریافت کنند. این افراد می‌توانند به مدت سه ماه در کشور ایتالیا اقامت داشته باشند.

ویزای تجاری
ویزای تجاری برای شهروندان کشورهای خارجی که قصد ثبت شرکت یا فعالیت‌های تجاری در ایتالیا را دارند صادر می‌شود. این افراد نیز می‌توانند به مدت ۹۰ روز در کشور ایتالیا بمانند.

ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت
افرادی که برای گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت مانند آموزش زبان به کشور ایتالیا سفر می‌کنند و پس‌ازآن قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، باید از ویزای کوتاه‌مدت نوع C استفاده کنند.

ویزای تحقیقاتی
ویزای تحقیقاتی کوتاه‌مدت نیز شامل ویزای نوع C می‌شود. افرادی که برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی در مدت‌زمان کوتاهی به کشورهای حوزه شنگن سفر می‌کنند، باید این ویزا را دریافت کنند. به‌عنوان‌مثال افرادی که روی مسائل پزشکی و کارهای آزمایشگاهی تحقیق می‌کنند می‌توانند از این ویزا استفاده کنند.

ویزای ترانزیت
ویزای ترانزیت فرودگاهی و ویزای دریایی شامل ویزای نوع C می‌شوند. درصورتی‌که امکان سفر مستقیم به یک کشور وجود نداشته باشد و ایتالیا در مسیر این کشور باشد می‌توان با دریافت ویزای ترانزیت فرودگاهی به مدت کوتاهی در ایتالیا توقف داشت و سپس به مسیر خود ادامه داد. این ویزا تنها ۲۴ ساعت اعتبار دارد. ویزای ترانزیت دریایی نیز ۵ روز دارای اعتبار است.

ویزای دیدار با خانواده
ویزای دیدار با خانواده نیز ویزای کوتاه‌مدت است و تنها سه ماه اعتبار دارد. افرادی که برای دیدن دوستان خانواده و آشنایان خود به این کشور سفر می‌کنند ویزای کوتاه‌مدت نوع C دریافت می‌نمایند.

انواع ویزای ایتالیا بلندمدت یا همان ویزای نوع D شامل موارد زیر می‌شود.

ویزای تحصیلی ایتالیا
دانشجویان خارجی که از دانشگاه‌های کشور ایتالیا پذیرش گرفته‌اند و قصد دارند تا پایان تحصیلات خود در این کشور اقامت داشته باشند، باید ویزای تحصیلی نوع D دریافت نمایند.

ویزای خانوادگی ایتالیا
ویزای بلندمدت خانوادگی نوع D برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند برای دریافت تابعیت ایتالیا اقدام کنند. دارا بودن اعضای خانواده درجه‌یک که دارای تابعیت ایتالیا هستند برای دریافت این ویزا موردنیاز است.

ویزای درمانی ایتالیا
ویزای درمانی و ویزای پزشکی ایتالیا برای افرادی صادر می‌شود که نیاز به مراقبت‌های پزشکی و ادامه درمان در مراکز پزشکی مجهز و پیشرفته را دارند و در کشور خودشان امکان ادامه درمان را ندارند.

ویزای بازنشستگی ایتالیا
بازنشستگانی که از تمکن مالی خوبی برخوردار باشند و بتوانند هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌شان را بدون کار کردن در این کشور پرداخت کنند، می‌توانند از ویزای بازنشستگی ایتالیا استفاده نمایند.

ویزای سرمایه‌گذاری ایتالیا
ویزای سرمایه‌گذاری ایتالیا برای اتباع خارجی که با خرید اوراق قرضه دولتی، خرید ملک، راه‌اندازی استارتاپ و تأسیس شرکت قصد سرمایه‌گذاری در ایتالیا را دارند، صادر می‌شود.

ویزای کاری ایتالیا
برای دریافت ویزای کاری ایتالیا دارا بودن پیشنهاد کاری یا جاب آفر از کارفرمای ایتالیایی و مجوز کار از اداره مهاجرت استانی این کشور موردنیاز است.

ویزای خوداشتغالی ایتالیا
ویزای خوداشتغالی ایتالیا یکی از انواع ویزای بلندمدت است. افرادی که بتوانند به اتاق بازرگانی این کشور مراجعه کنند و برای راه‌اندازی کسب‌وکار مجوز دریافت کنند، می‌توانند به‌عنوان یک فردی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکار را دارد، ویزای خوداشتغالی کسب‌وکار، ویزای خوداشتغالی شرکتی یا ویزای خوداشتغالی ورزشی ایتالیا را دریافت کنند.
 

۲۰ مرداد ۰۱ ، ۰۹:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

آشنایی با ویزای اتریش

آشنایی با ویزای اتریش برای گردشگری، سرمایه‌گذاری، تحصیل و یا کار در کشور اتریش مورد نیاز است. این کشور دارای شرایط اقتصادی بسیار مناسبی است و دانشگاه‌های معتبر آن در سطح جهان شناخته شده هستند. افراد زیادی هر ساله با اهداف مختلف به کشور اتریش سفر می‌کنند و با توجه به اینکه اتریش یکی از کشورهای اروپایی معروف است، مهاجران خارجی برای وارد شدن به این کشور نیاز به ویزای اتریش دارند. ویزای اتریش مانند سایر کشورهای اروپایی دارای نوعی A،B،C، D، می‌باشد. ویزای A از نوع ویزای کوتاه مدت است و تنها به برای اقامت چند ساعت در فرودگاه‌های این کشور صادر می‌شود. ویزای نوع A به ویزای ترانزیت فرودگاهی نیز شناخته می‌شود. ویزای نوع A برای افرادی صادر می‌شود که شهروند کشورهای هستند که عضو پیمان شینگن نمی‌باشند. این افراد می‌توانند به مدت پنج روز با استفاده از ویزای نوع B اتریش در این کشور بمانند. ویزای نوع C ویزای کوتاه مدت است و دارای اعتبار 3 ماه تا 6 ماه است. افرادیکه این ویزا را دریافت کنند، می‌توانند در کشور اتریش مشغول به کار شوند. ویزای نوع c دارای ویزای یک بار ورود، دو بار ورود یا چند بار برود می‌باشد. ویزای نوع D ویزای ملی اتریش است که شامل ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و ... می‌شود. اعتبار این ویزا معمولاً تا شش ماه می‌باشد و مهاجران خارجی با استفاده از ویزای نوع D می‌توانند به تمام کشورهای حوزه شنگن سفر کنند.

آشنایی با انواع ویزای اتریش
انواع ویزای اتریش با توجه به هدف مهاجران خارجی از سفر به این کشور، متفاوت است. انواع ویزای اتریش شامل موارد زیر می‌باشد.=

ویزای تحصیلی اتریش
دانشجویان بین‌المللی که شهروند کشورهای حوزه شنگن نیستند و قصد ادامه تحصیل در کشور اتریش را دارند می‌توانند پس از دریافت نامه پذیرش از مراکز آموزشی و دانشگاه‌های کشور اتریش، اقدام به دریافت ویزای تحصیلی اتریش نمایند. این افراد باید دارای دیپلم ۱۲ ساله بوده و مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی را داشته باشند. افرادی که در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل باشند. می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود ویزای همراه دانشجویی اتریش دریافت کنند. البته دقت به این نکته لازم است که امکان دریافت ویزا برای والدین وجود ندارد.

ویزای کاری اتریش
ویزای کاری اتریش شامل دو نوع مختلف می‌باشد. یکی از انواع ویزای کاری اتریش ویزای جاب آفر می‌باشد. ویزای جاب آفر زمانی برای مهاجران خارجی صادر می‌شود که یک پیشنهاد کاری از کارفرمای اتریشی یا یک شرکت اتریشی داشته باشند. نوع دیگر ویزای کاری اتریش ویزای جاب سیکر یا ویزای جستجوی کار است. این ویزا برای کسانی که پیشنهاد کاری ندارند صادر می‌شود تا بتوانند ۶ ماه در این کشور بمانند و به دنبال شغل مورد نظر خود بگزدند. در صورت اینکه کاری پیدا نکنند باید خاک اتریش را ترک کنند؛ اما در صورت بستن قرارداد کاری می‌توانند اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کنند و در این کشور بمانند.

ویزای درمانی اتریش
ویزای درمانی اتریش برای افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند و امکان معالجه در کشور خود را ندارند، صادر می‌شود. مدارک پزشکی این افراد باید در کشور اتریش به تایید برسد تا بتوانند ویزای درمانی اتریش را دریافت کنند.

ویزای سرمایه گذاری اتریش
ویزای سرمایه گذاری اتریش از نوع ویزای بلند مدت است. افراد می‌توانند با ارائه تمکن مالی یکی از انواع ویزای سرمایه گذاری این کشور را دریافت کنند و به مدت پنج سال در کشور اتریش اقامت داشته باشند. از دیگر انواع ویزای اتریش می‌توان به ویزای هنرمندان، ویزای کارت آبی، ویزای سفید و یا ویزای قرمز اشاره کرد. این افراد نیز برای اینکه بتوانند در کشور اتریش شرکت ثبت کنند و سرمایه گذاری کنند یکی از انواع این ویزا را دریافت می‌کنند.

مدارک لازم برای ویزای اتریش
مدارک لازم برای ویزای اتریش با توجه به اینکه هر یک از افراد کدام یک از ویزا‌ها را انتخاب می‌کنند، متفاوت است؛ اما به صورت کلی پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، اصل شناسنامه و مدارک هویتی به همراه کپی آن‌ها، انجام مراحل بیومتریک و انگشت نگاری، ارائه ویزای شنگن قبلی در صورت وجود، بیمه نامه درمانی به مبلغ ۳۰ هزار یورو، مدارک مربوط به پرواز و رزرو هتل، پرینت حساب و تمکن مالی و ... مورد نیاز می‌باشد. هزینه مورد نیاز برای ویزای اتریش با توجه به انواع آن متفاوت است. افراد بالای ۱۲ سال باید ۹۵ یورو برای اخذ ویزای اتریش پرداخت نمایند.
 

۱۹ مرداد ۰۱ ، ۱۰:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

آشنایی با ویزای چک

آشنایی با ویزای چک این کشور اروپایی کوچک که در قلب اروپا قرار دارد، برای مهاجران خارجی که قصد سفر به یک کشور اروپایی را دارند، ضروری است. کشور چک با کشور‌هایی نظیر اتریش، آلمان و لهستان همسایه است. کشور چک عضو پیمان شنگن است و افرادی که برای دریافت ویزای چک اقدام می‌کنند، در واقع ویزای شنگن را دریافت می‌کنند و می‌تواند به سایر کشور‌های اروپایی همسایه مانند پرتغال، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و لهستان نیز سفر کنند. ویزای چک از نوع کوتاه مدت و بلند مدت می‌باشد. افرادی که قصد دریافت ویزای توریستی چک را داشته باشند باید ابتدا به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت کنند و سپس به کارگزاری مربوطه مراجعه نموده و کار‌های مربوط به انگشت نگاری، گرفتن عکس بیومتریک و دریافت ویزای چک را انجام دهند. در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا برای دریافت ویزای شینگن باید ابتدا گواهی سلامت پزشکی و انجام واکسیناسیون را ارائه نمایید. در ادامه بیشتر در رابطه با انواع ویزای چک و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای چک صحبت می‌کنیم، با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع ویزای چک
ویزای چک شامل دو نوع ویزای کوتاه مدت و ویزای بلند مدت می‌شود. ویزای کوتاه مدت یا ویزای نوع C برای اقامت ۹۰ روزه در کشور چک یا کمتر می‌باشد. به عنوان نمونه، افرادی که برای سفر به کشور‌های دیگر اروپایی از طریق فرودگاه‌های چک اقدام می‌کنند و یا برای شرکت در دوره‌های آموزشی، بازدید از مناطق توریستی و گردشی چک، اقدام به اخذ ویزا می‌نمایند، باید ویزای کوتاه مدت نوع C را دریافت کنند؛ اما افرادی که قصد دارند مدت‌های بیشتر از سه ماه در این کشور اقامت داشته باشند، باید ویزای نوع D یا ویزای بلند مدت چک را دریافت نمایند. ویزا‌های بلند مدت چگ شامل موارد زیر می‌شود.

ویزای تحصیلی چک
ویزای تحصیلی چک دو نوع است. افرادی که برای گذراندن دوره‌های آموزشی، شرکت در دوره‌های آموزش زبان، قبل از شروع تحصیل در کشور چک، به این کشور سفر می‌کنند، باید ویزای تحصیلی نوع C و کوتاه مدت را دریافت کنند؛ اما افرادی که از دانشگاه‌های کشور چک نامه پذیرش گرفته باشند. برای شروع تحصیلات و اقامت طولانی مدت می‌توانند ویزای نوع D تحصیلی را دریافت نمایند. ویزای نوع D معمولاً تا زمان پایان تحصیلات قابل تمدید است. این افراد باید مدارک تحصیلی ۱۲ ساله خود را به همراه ارائه مدارک مربوط به توانایی مالی برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های این کشور را ارائه کنند تا بتوانند ویزای تحصیلی چک را دریافت نمایند.

ویزای کاری چک
ویزای کاری چک از نوع ویزای نوع D بلند مدت می‌باشد. افرادی که از طرف کارفرمای کشور چک دعوت نامه کاری داشته باشند، می‌‌توانند برای امضای قرارداد کاری و اقامت در این کشور اقدام نمایند. افرادی که اقامت کاری چک را داشته باشند، می‌توانند برای اقامت دائم و اخذ شهروندی نیز اقدام نمایند. البته دریافت دعوت نامه کاری از کشور‌های اروپایی کار دشواری است.

ویزای سرمایه گذاری چک
ویزای سرمایه گذاری چک از نوع کوتاه مدت و بلند مدت می‌باشد؛ اما افرادی که برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام به خرید ملک نمایند و یا کسب و کاری راه اندازی کنند، می‌ توانند به صورت طولانی مدت در کشور چک اقامت داشته باشند. سرمایه‌گذاری در کشور چک دارای شرایط خاصی است که سرمایه گذاران باید به آن توجه داشته باشند و حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کشور چک را تامین کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای چک
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای چک با توجه به انواع ویزا متفاوت است.
•    تکمیل فرم درخواست ویزا به صورت الکترونیکی و پرینت نسخه تکمیل شده
•    مدارک مربوط به رزرو بلیط رفت و برگشت به کشور چک
•    بیمه نامه مسافرتی به مبلغ ۳۰ هزار یورو
•    پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی
•    گذرنامه و ویزا‌های قبلی در صورت وجود که دارای دو صفحه خالی هستند.
•     اطلاعات و برنامه سفر همراه با رزرو هتل یا محل اقامت
•    ارائه مدارکی مبنی بر دارا بودن توانایی مالی
•    مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی
•    مدارک تحصیلی و ریز نمرات
•    صورتحساب ۶ ماه اخیر بانکی
•    پروانه کسب
•    نامه پذیرش از دانشگاه‌های کشور چک
•    گواهی اشتغال
 

۱۸ مرداد ۰۱ ، ۱۲:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان
فرناز حضوری  امیرحسین رحیمی  امین بابازاده
تماس تصویری با کارشناسان
پاسخگویی آنلاین صوتی و تصویری رایگان
 logo

تماس تصویری با کارشناسان

پاسخگویی به سوالات ، انتقادات ، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تماس تصویری بگیرید.

شماره موبایل تان را وارد نمایید

تماس تصویری
تماس صوتی
Instagram instagram logo
Telegramtelegram logo
Aparataparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!