آشنایی با ویزای لوکزامبورگ برای مهاجران که قصد سفر به این کشور را دارند، جزء مدارک مورد نیاز است. کشور لوکزامبورگ در اروپا واقع شده و کشورهایی مانند آلمان، بلژیک و فرانسه در همسایگی آن قرار دارند. لوکزامبورگ جز کشورهای ثروتمند در اروپا است که جمعیتی حدود ۶۰۰ هزار نفر دارد. به لحاظ ثبات اقتصادی و سیاسی در فهرست کشورهای قدرتمند اقتصادی بوده و عضو حوزه شینگن می‌باشد. به همین خاطر افرادی که بخواهند به لوکزامبورگ سفر کنند باید برای دریافت ویزای لوکزامبورگ یا همان ویزای شینگن اقدام نمایند. جمع آوری مدارک برای اخذ ویزای لوکزامبورگ لازم است. افرادی که قصد دریافت انواع ویزای لوکزامبورگ را دارند، باید مدارک خود را از طریق دارالترجمه ترجمه نمایند و به همراه گذرنامه برای دریافت ویزا اقدام نمایند. در ادامه بحث بیشتر در رابطه با انواع ویزای لوکزامبورگ، مراحل دریافت ویزای لوکزامبورگ و مدارک مورد نیاز برای ویزای لوکزامبورگ صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

انواع ویزای لوکزامبورگ

انواع ویزای لوکزامبورگ یا همان ویزای شینگن به چهار دسته تقسیم می‌شوند.
ویزای لوکزامبورگ نوع A
ویزای لوکزامبورگ نوع B
ویزای لوکزامبورگ نوع C
ویزای لوکزامبورگ نوع D


با توجه به اهداف سفر به کشور لوکزامبورگ انواع ویزا متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال برخی افراد که از دانشگاه‌های این کشور پذیرش گرفته‌اند، باید با دریافت ویزای تحصیلی لوکزامبورگ به این کشور سفر کنند و پس از پایان تحصیلات، کشور لوکزامبورگ را ترک کنند. ویزای کاری لوکزامبورگ نیز یکی دیگر از انواع ویزای این کشور است که اجازه اقامت به اتباع خارجی را در این کشور می‌دهد و می‌توانند در این کشور کار کنند. ویزای تجاری لوکزامبورگ برای افرادی صادر می‌شود که قصد سرمایه‌گذاری در کشور لوکزامبورگ را دارند. با توجه به اینکه ویزای لوکزامبورگ همان ویزای شینگن است، افرادی که بتوانند ویزای این کشور را دریافت کنند، می‌توانند به منظور گردشگری به سایر کشورهای حوزه شینگن نیز سفر کنند.

 

ویزای نوع A لوکزامبورگ

این ویزا برای اهداف تجاری صادر می‌شود و به ویزای ترانزیتی معروف است. مدت زمان اقامت با استفاده از ویزای نوع A لوکزامبورگ چند ساعت است. در واقع این ویزا جزو ویزای کوتاه مدت لوکزامبورگ می‌باشد.

ویزای نوع B لوکزامبورگ

ویزای کوتاه مدت نوع B لوکزامبورگ برای افرادی صادر می‌شود که به قصد سفر به کشور دیگری باید مدت زمان کوتاهی در کشور لوکزامبورگ بمانند و سپس مجدداً راه خود را ادامه بدهند.

 

ویزای نوع C لوکزامبورگ

ویزای لوکزامبورگ نوع C برای برای سفر توریستی به کشورهای حوزه شینگن کاربرد دارد و افراد می‌توانند برای سفرهای توریستی از این نوع ویزا استفاده نمایند. مدت زمان اقامت 90 روز است.

 

ویزای نوع D لوکزامبورگ

ویزای لوکزامبورگ نوع D که جزء ویزا‌های پرطرفدار برای مهاجران خارجی است، بلند مدت بوده و مدت زمان آن از ۹۰ روز بیشتر است. با توجه به شرایط مهاجران و هدف آن‌ها از سفر به لوکزامبورگ، امکان تمدید بیشتر این ویزا وجود دارد. به عنوان مثال ویزای کار لوکزامبورگ، ویزای جستجوی کار لوکزامبورگ، ویزای سرمایه گذاری لوکزامبورگ، ویزای تحصیلی لوکزامبورگ و ... جزء ویزای نوع D هستند و تا مدت زمان لازم قابل تمدید می‌باشند.

 

مراحل دریافت ویزای لوکزامبورگ

مراحل دریافت ویزای لوکزامبورگ شامل گرفتن وقت سفارت، تهیه مدارک، ترجمه مدارک، ارائه آن‌ها به سفارت لوکزامبورگ، دریافت جواب ویزا و اخذ ویزای لوکزامبورگ است. متقاضیان دریافت ویزای لوکزامبورگ باید با توجه به برنامه‌ای که برای سفر خود دارند، برای گرفتن وقت سفارت اقدام کنند و سپس مدارکی که تهیه کرده‌اند را از طریق دارالترجمه ترجمه نموده و بدون کم و کاست به صورت کامل به سفارت تحویل دهند. شرکت در مصاحبه نیز یکی از مراحل دریافت ویزای لوکزامبورگ است. پس از انجام این مراحل، سفارت جواب مثبت یا منفی ویزای لوکزامبورگ را اعلام می‌کند. در صورتی که ویزای لوکزامبورگ ریجکت نشده باشد، شما می‌توانید برای دریافت ویزا و سفر به این کشور اقدام نمایید. در نهایت توجه داشته باشید که برای انجام امور دریافت ویزای لوکزامبورگ باید به کشور ترکیه و یکی از دفاتر VFS مراجعه نمایید. چرا که کشور لوکزامبورگ در ایران سفارت ندارد.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای لوکزامبورگ

مدارک لازم برای دریافت ویزای لوکزامبورگ با توجه به هدف سفر به لوکزامبورگ متفاوت است؛ اما با توجه به اینکه ویزای لوکزامبورگ یعنی ویزای شینگن است. مدارک مورد نیاز برای سفر به این کشور همان مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن است.
•    اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی و ترجمه آن ها
•    بلیط رفت و برگشت هواپیما
•    رزرو هتل
•    اصل و ترجمه کل مدارک ملکی
•    ارائه دعوت نامه
•    هدف از سفر و برنامه سفر
•    مدارک تمکن مالی و پرینت حساب
•    برگه مربوط به تعیین وقت سفارت کشور لوکزامبورگ
•    تکمیل فرم درخواست ویزای شینگن
•    بیمه نامه مسافرتی با حداقل قیمت ۳۰ هزار یورو