جامع‌ترین خدمات ویزا و سفر به اروپا و سایر کشورها

۱۷ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

با کشور سوئیس بیشتر آشنا شوید

سوئیس با طبیعت باشکوه، شکلات‌های خوشمزه، بانک‌‌های شیک، ساعت‌‌های لوکس، کوه‌‌های با شکوه و صدها نوع پنیر و دهکده‌های جذابی که در دامنه کوه‌ها منتظر کشف هستند، کشوری است که حداقل یک بار در طول زندگی باید از آن دیدن کرد. با این حال، سوئیس جز کشورهایی نیست که بتوانید بدون برنامه‌ریزی به آن سفر کنید و حتما باید برای دیدن یکی از زیباترین کشورهای دنیا وقت بگذارید و با کسب اطلاعات کافی با کشور سوئیس بیشتر آشنا شوید. همانطور که می‌دانید سوئیس یکی از گران‌ترین کشورهای جهان است. پس نباید بی‌گدار به آب بزنید، با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید بر جنبه‌های دردسرساز سفر غلبه کنید و از لحظات خوش لذت ببرید. در ادامه این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا با کشور سوئیس بیشتر آشنا شوید و زیبایی‌های بی‌نظیر آن را کشف کنید،با ما همراه باشید.

آب و هوای سوئیس
سوییس کشوری زیبا و پرجاذبه با آب و هوای معتدل است که در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد. با این حال شرایط آب و هوایی مناطق مختلف کشور سوییس به دلیل تنوع اقلیمی متفاوت است. مناطق نسبتاً هموار شمال غربی و مرکزی تحت تأثیر اقیانوس اطلس قرار دارند. شرق سوییس دارای آب و هوای آلپی است و زیستگاه‌های نواحی جنوبی از آب و هوای نیمه گرمسیری معتدل برخوردار است. بخش قابل توجهی از مساحت سوئیس را کوهستان‌ها فرا گرفته‌اند و به طور طبیعی ارتفاع بر آب و هوا تأثیر می‌گذارد‌. میانگین سطح رطوبت در سوییس در حال رشد است در حالی که دما بسته به ارتفاع کاهش می‌یابد. مناطق وسیعی از کوه‌های آلپ تاندرا در تمامی فصول سال با برق پوشیده شده‌اند. بنابراین زمستان سوئیس بسیار سرد و برفی به نظر می‌رسد در حالی که تابستان‌های گرم و بارانی دارد. با توجه به این تنوع آب و هوایی در کشور سوئیس انتخاب مناسب‌ترین فصل کاملا به نوع فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده مانند اسکی، گشت و گذار، بوم گردی و غیره بستگی دارد.

جاذبه‌های دیدنی سوئیس
سوئیس یک بهشت تمام عیار است که طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل آن گواه این موضوع است. در دامنه کوه‌های آلپ می‌توانید با حیوانات وحشی محلی روبرو شوید، غذاهای لذیذ سنتی را امتحان کنید و همه چیزهایی را که باید در مورد صنایع دستی و شاهدان معماری تاریخ این کشور بدانید بیاموزید. کوه‌های آلپ محیط مناسبی برای سوئیسی‌ها برای پرورش دام گاو و تولید پنیر و شکلات است. آنها همچنین مسیرهای اسکی عالی و مقاصد زمستانی عالی را ایجاد می‌کنند. تیچینو، اینترلاکن، لوسرن، زرمات، ژنو، سنت موریتز، بازل، برن، پارک ملی سوئیس، زوریخ و غیره تنها تعدادی از ده‌ها جاذبه دیدنی و گردشگری سوئیس هستند که لازم است آنها را بازدید و کشف کنید تا با کشور سوئیس بیشتر آشنا شوید.

غذاهای سوئیس
غذاهای سوئیسی تحت تأثیر غذاهای فرانسوی، آلمانی و ایتالیای شمالی قرار دارد. در تاریخ سوئیس همیشه ازین کشور به عنوان یک کشور با کشاورزی قوی یاد می‌شود. در نتیجه، بسیاری از غذاهای سنتی سوئیس نسبتاً ساده هستند و از مواد اولیه مانند سیب زمینی و پنیر سوئیسی تهیه می‌شوند. 10 غذای سنتی سوئیس که از خوشمزه‌ترین مواد غذایی علی الخصوص بهترین پنیرهای جهان ساخته می‌شود. لندجاگر، ماکارونی آلپ، راکلت،روستی، ریزوتو زعفران و ملکوف معروف‌ترین غذاهای سنتی سوئیسی هستند که طعم‌های خوشمزه و ایده آلی دارند و به همه گردشگران و توریستان این بهشت زیبا توصیه می‌شود که حتما از این غذاهای محلی و سنتی امتحان کنند و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرند.

افراد مشهور سوئیس
برای اینکه با کشور سوئیس بیشتر آشنا شوید خوب است که مشاهیر و افراد مشهور این‌ کشور زیبا را هم بشناسید. افراد معروف در سوئیس کم نیستند و سرآمد آنها هم کسی نیست جز آلبرت انیشتین فیزیکدان نظری مشهور که نظریه نسبیت محبوب خود را در پایتخت این کشور معرفی کرده است. البته وی در آلمان بدنیا آمد اما 
سال‌های زیادی از 1895 تا 1914 در سوئیس زندگی کرد. E= mc2 فرمول معروف و نظریه نسبیت انیشتین در برن سوئیس گسترش پیدا نمود. آلبرتو جاکومتی نقاش و مجسمه ساز، لویی جوزف شورلت صاحب شرکت محبوب خودروهای لوکس شورلت، هرمان هسه نویسنده، اچ آر گیگر آهنگساز، ژان ژاک روسو فیلسوف،
تینا ترنر به عنوان ملکه راک‌اند رول، لئونارد اویلر دانشمند، مارتینا هینگیس از تنیس‌باز، ژان پیاژه روانشناس، استن واورینکا تنیسور و بسیاری از مشاهیر، دانشمندان، ورزشکاران و افراد مشهور دیگر در کشور سوئیس به دنیا آمده و یا زندگی کرده‌اند.
 

۲۲ آبان ۰۱ ، ۱۶:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

با کشور جمهوری چک بیشتر آشنا شوید

جمهوری چک گردشگران و متخصصانی را از سراسر جهان جذب می‌کند که برای بازدید، زندگی، کار یا تحصیل به این کشور زیبا می‌آیند. اهالی جمهوری چک، 
خوش برخورد و صمیمی هستند و احساس خوبی با معاشرت آنها به شما دست خواهد داد. اگر شما یکی از آنها هستید و علاقمندید که با کشور چک بیشتر آشنا شوید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

موقعیت مکانی جمهوری چک
جمهوری چک کشوری محصور در خشکی است که در مرکز یک منطقه معتدل نیمکره شمالی در قسمت مرکزی اروپا واقع شده است و قلمرو سرزمین‌های تاریخی بوهمیا، موراویا و بخشی از سیلسیا را در بر می‌گیرد. مرزهای ایالتی با لهستان (761.8 کیلومتر)، آلمان (810.3 کیلومتر)، اتریش (466.3 کیلومتر) و اسلواکی (251.8 کیلومتر) هم مرز است. جمهوری چک از نظر فیزیکی-جغرافیایی بر روی شکاف دو سیستم کوهستانی توده بوهمی و کارپات غربی واقع شده است. حوضه‌های اصلی اروپایی که حوضه‌های رودخانه‌های شمال، بالتیک و دریای سیاه را تقسیم می‌کنند از قلمرو جمهوری چک عبور می‌کنند.


آب و هوای جمهوری چک
جمهوری چک در منطقه آب و هوایی معتدل قرار دارد که با تابستان‌های معتدل و مرطوب همراه با دوره‌های گاه به گاه گرم و زمستان‌های سرد، ابری و مرطوب مشخص می‌شود. بیشترین میزان بارندگی در آب و هوای جمهوری چک در ماه جولای و کمترین آن در فوریه است.
آب و هوا در جمهوری چک، که کشوری کوچک در اروپای مرکزی شرقی بین 48 تا 51 درجه عرض شمالی، نسبتاً قاره‌ای است، با زمستان‌های سرد، که در طی آن دما اغلب زیر صفر است و تابستان‌‌های گرم، که در طی آن شب‌‌ها خنک هستند.

جاذبه‌های دیدنی جمهوری چک
جمهوری چک بجاذبه‌های دیدنی و تاریخی زیادی دارد. پراگ، مرکز تاریخی پراگ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. قلعه‌ها، عمارت‌ها و کلیساهای زیادی در جمهوری چک وجود دارد. قلعه پراگ، پل چارلز، ساعت نجومی، موزه یادبود قهرمانان ترور راینهاد هایدریش، محله یهودی‌های پراگ، گورستان اولسان، موزه کمپانی اپل، باغ وحش پراگ، مجموعه Vysehrad، خانه رقصان پراگ، میدان قدیمی شهر پراگ، تئاتر ملی پراگ، میدان ونس سالز، کلیسای جامع سنت ویتوس، رودخانه‌ای به نام ولتاوا، شهر پلزن، کلیسا بانوی ما قبل از تین، شهر تلک، برچ پودر، گالری ملی پراگ، ساختمان شهرداری پراگ، دیوار لنون، برج پترین، صومعه استراهوف و کلیسا سنت نیکولاس پراگ از جمله جاذبه‌های دیدنی جمهوری چک است و با بازدید از آنها با کشور چک بیشتر آشنا شوید.


غذاهای معروف جمهوری چک
جمهوری چک دارای تنوع غذایی مختلفی است. جمهوری چک دارای غذاهای بسیار سنتی با گوشت و سیب زمینی است که غذاهایی با سس و سبزیجات درست می‌کنند. زمستان شاید بهترین زمان برای امتحان غذاهای چک باشد، زمانی که سوپ‌های دلچسب در مرکز قرار می‌گیرند. گولاش یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین غذاهای چک است که طرفداران زیادی هم دارد.Svíčková na smetaně غذای پرطرفدار شامل گوشت گاو سرخ شده است که با سس غلیظ و خامه‌ای از سبزی جعفری و هویج پوشانده شده است. معمولاً با سس کرن بری و خامه فرم گرفته همراه است.Vepřo knedlo zelo سنتی‌‌ترین غذای چکی که می‌توانید در یک رستوران بخواهید، vepřo knedlo zelo است که اساساً گوشت خوک بریان شده با کوفته‌ها و یک طرف کلم ترشی است.
سوپ کولایدا، سوسیس وینر، اردک کباب شده، پنیر سرخ شده، گنجشک موراوی، سوپ سیر، سوپ سیویچکوا، شنیتسل و سالاد سبزی و بسیاری از غذاهای خوشمزه دیگر که همگی را می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌های جمهوری چک امتحان کنید.


افراد مشهور جمهوری چک
جمهوری چک سیاستمداران مشهور جهانی، ورزشکاران درجه یک، برندگان جایزه نوبل یا نویسندگان و موسیقیدانان مشهور جهانی را در دل خود جا داده است. اهالی مشهور جمهوری چک بسیار به خود می‌بالد که سهم قابل توجهی در زمینه‌های مختلف افراد مشهور و لایق جهانی داشته‌اند. در ادامه لیستی از افراد و اهالی چک، شناخته شده جهان که نامی بی‌نظیر و جایگاهی بی‌بدیل در تاریخ این کشور دارند را بیان می‌کنیم.
چارلز چهارم (1316-78)پادشاه بوهمی، امپراتور روم مقدس و حامی اصلی پراگ. چارلز در سال 1346 بر تخت سلطنت نشست و در طول سلطنت خود، پراگ را مقر امپراتوری مقدس روم و یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای اروپا قرار داد. تحت سلطنت او، چندین مکان کلیدی در سراسر کشور تأسیس شد، از جمله قدیمی‌ترین دانشگاه پراگ (دانشگاه چارلز)، پل چارلز، بزرگترین پارک شهر جدید (Karlovo náměstí) و شهر آبگرم کارلووی واری را تاسیس نمود.
گرگور یوهان مندل (1822-1884): پدر علم ژنتیک و قوانین وراثت - قوانین مندل - در هاینزدورف (اکنون هاینچیسه، جمهوری چک) به دنیا آمد. مطالعات مندل سه «قانون» وراثت را به دست آورد: قانون سلطه، قانون تفکیک، و قانون طبقه بندی مستقل از دستاوردهای وی است. بدریچ اسمتانا، آنتونین دووراک، توماش گاریگ ماساریک، زیگموند فروید، آلفونس موچا، فرانتس کافکا، کارل چاپک، یاروسلاو سیفرت، میلان کوندرا، میلوش فورمن، واتسلاو هاول، مارتینا ناوراتیلووا و غیره از مشاهیر و افراد مشهور جهانی زاده جمهوری چک هستند.
 

۲۱ آبان ۰۱ ، ۱۶:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

با کشور اتریش بیشتر آشنا شوید

اتریش یکی از معروف‌ترین و بهترین کشورهای اروپایی است که از جهات مختلف پیشرو و زبانزد است. اگر می‌خواهید با کشور اتریش بیشتر آشنا شوید باید بدانید که پایتخت اتریش، شهر وین به مدت چندین سال متمادی به عنوان بهترین شهر جهان انتخاب شده است و عوامل مختلفی در این موفقیت نقش داشته است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با کشور اتریش بیشتر آشنا شوید.

آب و هوای اتریش
یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب وین به عنوان بهترین شهر جهان، آب و هوای اتریش و شرایط جوی آن است. آب و هوای اتریش به عنوان آب و هوای Cfb طبقه بندی می‌شو،د، یعنی آب و هوای گرم، معتدل و مرطوب است. به آب هوای اتریش، معتدل و آلپی نیز می‌گویند زیرا
شرایط آب و هوایی اتریش تحت تأثیر آب و هوای معتدلی است که در بخش جنوبی کشور در دامنه‌های آلپ قرار دارد. تابستان‌ها اتریش بیشتر گرم، گاهی حتی گرم و بارانی و زمستان‌ها هم سرد و برفی است.
اتریش به دلیل وجود کوه‌های آلپ بسیار کوهستانی است. تنها 32 درصد از کشور در ارتفاع زیر 500 متر قرار دارد و بلندترین نقطه آن 3797 متر است. همین ویژگی اتریش را به یک مقصد محبوب برای اسکی و اسنوبورد از اواسط نوامبر تا پایان مارس تبدیل می‌کند
همانطور که گفتیم بخش بزرگی از کشور اتریش در مناطق کوهستانی قرار دارد، بنابراین پهنه بندی اقلیمی عرضی به خوبی در این کشور مشاهده می‌شود. هرچه ارتفاع بیشتر باشد، میانگین دما کمتر است. بیشترین میزان بارندگی در منطقه آلپ و در دشت‌های بین کوهی آن است. شرق اتریش، خشک‌ترین قسمت این کشور محسوب می‌شود و کمترین میزان بارش سالانه را ثبت می‌کند. 

خوراک و غذاهای اتریش
 غذا خوردن با اتریشی‌ها لذت بخش است، اتریشی‌ها به غذا خوردن اهمیت می‌دهند و این موضوع در آیین‌های غذایی آنها نمایان می‌شود. هنگام صرف غذا به صورت گروهی و مودبانه دعا می‌کنند. کلمه اتریشی "Mahlzeit" در لغت به معنای "زمان غذا" است و همچنین به عنوان یک شکرگزاری عمومی در حوالی ظهر محسوب می‌شود و زمانی که می‌توان حدس زد که اکثر مردم در شرف صرف ناهار هستند. غذاهای اتریشی تحت تأثیر آشپزی مجارستانی، بوهمیایی و ایتالیایی هستند، بسیار متنوع بوده و تفاوت‌های منطقه‌ای قوی دارد. غذاهای اتریشی با نسخه‌های مدرن غذاهای کلاسیک که توسط سرآشپزهای مبتکر در سراسر کشور ایجاد می‌شود. معروف‌ترین غذاها و دسرهای اتریشی عبارتند از اشترودل سیب، شنیتسل وینی، سوسیس وینی، کوفته سیب زمینی، تافه اشپیتز و بسیاری از غذاهای خوشمزه ی‌دیگر است.

دیدنی‌های اتریش
اتریش دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است که بهترین فرصت‌های گشت و گذار و لذت بردن از طبیعت را به توریستان و گردشگران خود می‌دهد. برخی از آنها عبارتند از خانه تولد موتزارت، کاخ شون برون، کلیسای جامع سنت استفان، خانه اپرای ملی وین، اشتات پارک، خانه هنر وین، شهر گراتز، روستای آنتون آم آلبرگ، دریاچه ورث، دره واخائو و غیره است که اگر می‌خواهید با کشور اتریش بیشتر آشنا شوید باید از تک تک این جاذبه‌های تاریخی و طبیعی دیدن نمایید.

وضعیت پولی و اقتصادی اتریش
اتریش یکی از اعضای اتحادیه اقتصادی و ارزی است و در رده کشورهای ثروتمند جهان قرار دارد. واحد پول رایج در اتریش یورو است. اتریش به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا نیز بخشی از اتحادیه اقتصادی و پولی است. دستگاه‌های خودپرداز در اتریش به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند و به آنها "بانکومات" می‌گویند. دررزذد اکثر شعبه‌های بانک‌های اتریش، بانکومات را پیدا خواهید کرد. برای استفاده از آنها باید یک پین چهار رقمی را برای دسترسی به دستگاه خودپرداز استفاده کنید. کارت‌‌های اعتباری، اگرچه در هتل‌‌ها، رستوران‌‌ها و فروشگاه‌‌های بزرگ پذیرفته می‌شوند، اما برای خرید در مغازه‌‌های کوچک، کافه‌ها یا فروشگاه‌های مواد غذایی کمتر مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این نکته قابل توجه است که مسافرانی که به هر کشور عضو اتحادیه اروپا وارد یا خارج می‌شوند و مبلغی معادل یا بیش از 10000 یورو داشته باشند، باید 
این موضوع را به مقامات گمرکی اظهار کنند وگرنه پس از بررسی و اطلاع ازین حجم پول ممکن است بازداشت شوند.

چهره‌های مشهور اتریش
از موتزارت تا فروید، آثار خود را در سیاست، هنر، علم و ورزش به جا گذاشته‌اند. پسران و دختران اتریش آثار خود را در طول قرن‌ها در سیاست، هنر، علم و ورزش به جا گذاشته‌اند. برخی از افراد مشهور اتریش عبارتند از فردیناند پورشه طراح سرشناس دنیای اتومبیل، ویکتور فرانسیس هس فیزیکدان، ارنست ماخ دانشمند، ولفگانگ آمادئوس موتسارت، هدی لامار، هنرپیشه، لودویگ بولتزمان فیزیکدان و فیسلوف و بسیاری از افراد دیگر از مشاهیر و فیلسوفان این کشور می‌باشند.
 

۱۸ آبان ۰۱ ، ۱۶:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

با کشور فنلاند بیشتر آشنا شوید

حتما تا به حال درباره کشور فنلاند یکی از شمالی‌ترین و سردترین کشورهای اروپایی شنیده‌اید. بخاطر طبیعت منحصر به فرد و آب و هوای آن هم چنین تاریخ غنی، این کشور طرفداران و علاقمندان خاصی را دارد. از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم مقاله را ارائه دهیم تا با با کشور فنلاند بیشتر آشنا شوید و درباره آن اطلاعات کاملی را کسب کنید.


درباره موقعیت کشور فنلاند بیشتر بدانیم
اگر قصد سفر و یا مهاجرت به فنلاند را داشته باشید، یکی از مهم‌ترین موارد این است که موقعیت جغرافیایی این کشور را بدانید. یکی از شمالی‌ترین کشورهای دنیا همان طور که در بالا بیان کردیم، کشور فنلاند است این کشور با سوئد و روسیه هم مرز است و نزدیک به قطب شمال قرار دارد. پایتخت فنلاند شهر هلسینکی است که در سواحل جنوبی خلیج فنلاند قرار گرفته است و ۱.۴ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر پر جمعیت‌ترین شهر از کشور فنلاند است‌.
 این کشور از هزاران دریاچه و جزیره تشکیل شده است و جغرافیایی را پدید آورده که روشنایی مداوم در تابستان و تاریکی در زمستان را به وجود آورده است. این موضوع باعث به وجود آمدن شیوه زندگی منحصر به فردی شده است ‌که اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید با آن خود را تطابق دهید. فنلاند در مدتی از تاریخ تحت نفوذ روسیه بوده است با این حال امروز جایگاه بسیار خوبی را در اروپا و دنیا دارد و تنها کشوری در شمال اروپا است که بین دانمارک، سوئد و نروژ یورو را پذیرفته است. از این رو با آب و هوای سردی و طبیعت یخ زده‌اش باز هم تعداد زیادی از افراد علاقه دارند تا به آن جا سفر یا مهاجرت کنند‌.

جاذبه‌های دیدنی کشور فنلاند
یکی از مهم‌ترین عواملی که افراد بخاطر آن به مکان‌های مختلف در دنیا سفر می‌کنند، جاذبه‌های توریستی و اماکن دیدنی آن منطقه است که بسیار جلب توجه می‌کند‌. شاید عده فکر کنند فنلاند یک کشور کاملا یخ زده و بدون هیچ منطقه دیدنی است.
 اما باید بگوییم که به هیچ وجه این طور نیست. ممکن است این کشور سرزمین برفی زیاد داشته باشد اما شما می‌توانید از پنجره اتاق و یا هتل خود پدیده زیبلی شفق قطبی را تماشا کنید. می‌توانید به اقامتگاه زمستانی لیوی که در فینیش لپلند بروید و اسکی و اسنوبرد سواری کنید.
 هم‌ چنین می‌توانید در میان دریای بالتیک به مجمع الجزایر آلند بروید که متعلق به فنلاند است اما بیشتر ساکنین آن سوئدی صحبت می‌کنند. این منطقه نیز قایق‌های تفریحی بسیاری دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری آن کشتی تبدیل شده به موزه پومرن و موزه دریایی آلند است که می‌توانید از آن دیدن کنید. در شهر صنعتی کمی هم یکی از عجیب‌ترین هتل‌های جهان قرار دارد که با یخ ساخته شده است‌. در این قصر برفی مراسم‌های عروسی و موسیقی بسیاری انجام می‌شود‌.

آداب و رسوم و فرهنگ کشور فنلاند
کشور فنلاند توسعه یافته و صنعتی است و اقتصاد آن بر اساس بازار شکل گرفته است. در این کشور مردم در رفاه کامل زندگی می‌کنند که شامل تمامی نیازهای زندگی به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت است. تقریبا می‌توان گفت فقر در این کشور وجود ندارد. از این رو مردم بسیار آرام و بدون دغدغه در این کشور زندگی می‌کنند.
 روابط تجاری کشور فنلاند نیز با دیگر کشورها بسیار عالی است. این موضوع به وضعیت سیاسی عالی این کشور را نیز نشان می‌دهد. فاصله طبقاتی در فنلاند وجود ندارد و مردم همه در یک سطح از تمامی منابع موجود در کشور بهره می‌برند. با این حال مردم کشور مهمان‌پذیر و خونگرم هستند.

سخن پایانی
کشور فنلاند یکی از شمالی‌ترین کشورهای اروپایی است که اطلاعات ارائه شده در این مقاله باعث شده تا با کشور فنلاند بیشتر آشنا شوید. اگر قصد سفر به این کشور را دارید بهتر است تا از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر اقدام به اخذ ویزا و تهیه بلیط کنید. این کار ممکن است زمان بر و سخت باشد. با این حال افرادی که در این زمینه تخصص دارند می‌تواند به شما کمک کنند.
 

۱۷ آبان ۰۱ ، ۱۶:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

با کشور هلند بیشتر آشنا شوید

هلند یکی از زیباترین کشورهای جهان است و همه آن را به عنوان مهد گل‌های گوناگون می‌شناسند. ما قصد داریم در این مطلب اطلاعاتی را در مورد کشور هلند به شما ارائه دهیم تا شما را با موقعیت جغرافیایی، جمعیت و زبان رسمی آن، شرایط آب و هوایی و ... آشنا کنیم. پس ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمایید.

جمعیت و زبان رسمی کشور هلند
همانطور که می‌دانید هلند جزء آن دسته کشورهایی است که در شمال غربی اروپا قرار دارد و جمعیت آن حدود 17.1 میلیون نفر می‌باشد. این کشور از 12 استان تشکیل شده و پایتخت آن آمستردام نام دارد. 
برای اینکه با کشور هلند بیشتر آشنا شوید اطلاعات دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهیم. از نمونه این اطلاعات می‌توان به زبان رسمی آن‌ها اشاره کرد. در کشور هلند زبان‌های فریزی و هلندی اصلی‌ترین زبان‌های آن‌ها هستند و بیشتر مردم از این دو زبان استفاده می‌کنند.

موقعیت و مساحت جغرافیایی هلند
کشور هلند از طرف شرقی خود با آلمان، از غرب و شمال با خط ساحلی دریای شمال و همچنین از جنوب با بلژیک همسایه به حساب می‌آید. از بزرگ‌ترین شهرهای این کشور می‌توان به آمستردام، لاهه، اوترخت و روتردام اشاره نمود. همانطور که در بالا اشاره کردیم آمستردام پایتخت این کشور بوده و به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر هلند انتخاب شده است. 
براساس آماری که از دفتر مرکزی به انتشار رسیده است، هلند دارای مساحت کلی به اندازه 41800 کیلو متر مربع می‌باشد. مساحت این کشور در اطراف دریای کارائیب حدود 328 کیلو متر مربع یا 127 مایل مربع به حساب می‌آید که در میان عرض جغرافیایی 54 و 50 درجه شمالی و در طول 8 و 3 درجه شرقی قرار دارد.
این کشور از اعضای اتحادیه اروپا و قسمتی از اتحادیه بنلوکس سه جانبه به حساب می‌آید و همچنین هلند از اعضای اتحادیه اروپا، ناتو، منطقه یورو، OECD، WTO و G10 نیز می‌باشد.

کشورداری در کشور هلند
از سال 1851 تا 1848 پادشاهی مشروطه در هلند حکم روا بود، اما در سال 1848 با تلاش‌های زیاد شخصی به نام یوهان رودلف توریک این کشور به یک دموکراسی پارلمانی تبدیل گردید.
اکونومیست در سال 2017، هلند را به عنوان یازدهمین کشور از نظر دموکراتیک در سراسر جهان رتبه بندی کرد.
در حال حاظر رئیس کشور هلند، پادشاه این کشور می‌باشد. اما براساس قانون اساسی که وضع نموده‌اند پادشاه این کشور اختیارات محدودی را در دست دارد.

واحد پول کشور هلند
هلند به عنوان یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا در تاریخ 1 ژانویه سال 1999، جزء اولین کشور‌هایی بود که واحد پول یورو را قبول کرد و پس از یک دوره انتقالی به مدت 3 سال یورو به یک ارز رسمی تبدیل شد. از اوایل ژانویه سال 2002 در هلند، اسکناس‌ها و سکه‌هایی بر واحد یورو معرفی و به به بازار عرضه گردید.
8 سکه در این کشور موجود است که شامل سکه‌های 1، 2، 5، 10، 20 و 50 سنتی، 1 و 2 یورویی می‌باشند. علاوه بر این‌ها سکه‌ها، اسکناس‌های 5، 10، 20، 50، 100، 200 و 500 یورویی در هلند وجود دارد، اما باید این را در نظر داشته باشید که در بسیاری از مکان‌ها و فروشگاه‌ها اسکناس 500 یورویی قابل قبول نیست. حتی در بسیاری از سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های کوچک در هلند اسکناس‌های 100 و 200 یورویی را از مشتری تحویل نمی‌گیرند و قبول نمی‌کنند. به طور کلی اگر اسکناس 50 دلاری را در اختیار داشته باشید برای شما آسان‌تر است و در همه جا می‌توانید از آن استفاده کنید.

مذهب رسمی در کشور هلند
برای اینکه با کشور هلند بیشتر آشنا شوید بهتر است در مورد مذهب رسمی واقع در این کشور نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. هلند به عنوان یکی از سکولارتین کشورهای اروپایی و همچنین جهانی به حساب می‌آید و خوشبختانه مذهب به عنوان یک موضوع کاملا شخصی در نظر گرفته می‌شود و قرار نیست هیچ گونه مذهبی در انظار عمومی تبلیغ شود. اما به طور کلی به این شکل است که 54.1% را بی‌دین، 20.1% را کاتولیک، 14.9% پروتستان، 5.0% را مسلمانان و 5.9% را سایر ادیان تشکیل می‌دهد. 

آب و هوای هلند
اگر می‌خواهید به کشور هلند مسافرت یا مهاجرت نمایید بهتر است بیشتر با کشور هلند و آب و هوای آن آشنا شوید. این کشور آب و هوایی معتدلی دارد، به طوریکه تابستان‌های آن خنک و زمستان‌های آن ملایم می‌باشد. از همین رو معمولا یکی از خوش آب و هواترین کشورها برای زندگی به شمار می‌رود. 
 

۱۶ آبان ۰۱ ، ۱۶:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

با کشور بلژیک بیشتر آشنا شوید

کشوری که رفاه را برای شهروندان خود به وجود آورده است، صنعت گردشگری بسیار پیشرفته‌ای دارد، قدمت تاریخی بسیار زیادی در اروپا داشته و مقصد بسیاری از مهاجران است، همگی مشخصات کشور بلژیک می‌باشند. اگر قصد دارید با کشور بلژیک بیشتر آشنا شوید، در این مطلب همراه ما باشید تا در کنار یک دیگر به تمامی اطلاعات در این رابطه بپردازیم.


نگاهی اختصاصی به کشور بلژیک
اگر می‌خواهید با کشور بلژیک بیشتر آشنا شوید، مهم است که ابتدا اطلاعاتی کلی در رابطه با این کشور را بدانید. بلژیک با مساحتی ۳۰۵۲۸ کیلومتر مربع به عنوان کشوری در اروپا معرفی می‌شود که انواع و اقسام جاذبه‌های طبیعی بکر را در خود جای داده است. این کشور تا به امروز جمعیتی 11 میلیون نفری را در خود جای داده و توانسته خود را به عنوان کشوری در جهان معرفی کند که به لحاظ اقتصادی رشد بسیار خوبی را به همراه خود داشته است.
از آنجایی که در کشور بلژیک همگرایی بسیاری با دیگر کشورها دیده می‌شود، می‌توان گفت که بلژیک روابط تجاری بسیار خوبی با سایر کشورهای دیگر دارد. در سال 1800، کشور بلژیک اولین کشور اروپایی و به صورت کلی اولین در جهان بود که انقلاب صنعتی را در خود دید. بلژیک تا به امروز توانسته است رکوردهای بسیاری در زمینه صنعت و اقتصاد را از آن خود کند و بهترین در این زمینه باشد. 

ساکنین کشور بلژیک از چه دینی پیروی می‌کنند؟
در سال 2018، تحقیقی در کشور بلژیک انجام شد که نشان می‌داد 75 درصد از ساکنین این کشور از دین و مذهب کاتولیک پیروی می‌کنند و مابقی مسلمان و یهودی هستند. اسلام پس از مسیحیت مهمترین دینی بوده که در کشور بلژیک مورد توجه قرار گرفته است.
نکته مهم در این رابطه این است که هیچ گونه امتیازات یا قانونی در رابطه با این که چه کسی از چه دینی در این کشور پیروی می‌کند، وجود ندارد. هر فرد می‌تواند هر دینی که به آن اعتقاد دارد را برای خود داشته باشد و از سوی دیگر افراد نیز با واکنش تندی رو به رو نخواهد شد. 

مراکز تفریحی در بلژیک کدام اند؟
حال که تصمیم گرفتید با کشور بلژیک بیشتر آشنا شوید، در این بخش قصد داریم شما را با مراکز تفریحی این کشور آشنا کنیم تا بتوانید به هنگام سفر، بهترین برنامه تفریحی را برای خود داشته باشید.
•    برج ناقوس
یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در کشور بلژیک برای خود داشته باشید، بازدید از برج ناقوس است که قدمت آن به دوران قروس وسطی باز خواهد گشت. این برج دارای 336 پله پر پیچ و خم است که طی کردن آنها بسیار هیجان انگیز می‌باشد.
•    شهر قدیم مشلان
یکی از شهرهایی که می‌توانید در بلژیک به بازدید از آن بپردازید و به نوعی در تاریخ سفر کنید، سهر مشلان نام دارد. تمامی بافت این شهر قدیمی بوده و حس و حالی عالی را برای خود به همراه دارد.
•    واترلویک
منطقه‌ای عجیب در بلژیک که مناظر بینظیری را با خود به همراه دارد، واترلویک نام دارد. این منطقه تماما از تپه‌های زیبا پوشانده شده است و بهترین انتخاب برای عکاسی است.

خرافات در این کشور به چه چیزی ختم می‌شود؟
مردم بلژیک به مردمی خرافاتی در قاره اروپا معرفی می‌شوند. اولین خرافات این است که تولید کنندگان کفش به هیچ عنوان کتانی سفید با بند مشکی تولید نمی‌کنند؛ زیرا این نظر را دارند که این ترکیب رنگ باعث جذب مرگ می‌شود!
دومین خرافات این است که به ندرت دیده می‌شود که بلژیکی‌ها در خانه به گرد‌گیری کامل بپردازند! آنها این نظر را دارند که خاک به همراه خود شانس می‌آورد و خارج کردن آن از خانه باعث بد شانسی می‌شود!

سخن پایانی
اگر قصد داشتید که با کشور بلژیک بیشتر آشنا شوید، ما در این مطلب به تمامی اطلاعات در رابطه با این کشور بینظیر پرداختیم. 
 

۱۵ آبان ۰۱ ، ۱۶:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

با کشور یونان بیشتر آشنا شوید

یکی از کشورهای دیدنی قاره آسیا که از سمتی با ترکیه و سمتی دیگر با آلبانی همسایه است، یونان نام دارد. این کشور به دلیل معماری بی‌نظیری که دارد به عنوان کشوری که در طول سال توریست‌های بسیاری را در خود جای می‌دهد، معرفی می‌شود. اگر قصد دارید با کشور یونان بیشتر آشنا شوید، از تاریخ و عجایب آن مطلع شوید، در این مطلب همراه ما باشید.


معرفی اختصاصی کشور یونان
کشور یونان Greece با مساحتی ۱۳۱۹۹۰ کیلومتر و جمعیتی بیش از 10.77 میلیون نفر، یکی از کشورهای بی‌نظیر آسیایی است که در بخش جنوب شرقی این قاره قرار دارد. مردم ساکن در کشور یونان به زبان یونانی صحبت می‌کنند و واحد پول این کشور نیز یورو اعلام شده است. خیلی کم دیده می‌شود که فردی در کشور یونان به زبان انگلیسی صحبت کند، به همین دلیل برای توریست‌ها برقراری ارتباط با افرادی مانند دست فروشان تا حدی مشکل است. 
به لحاظ زمانی، این کشور با تهران حدودا یک ساعت و نیم عقب‌تر است. اگر بخواهیم نگاهی به اقتصاد این کشور نیز بی‌اندازیم، باید بگوییم که مهم‌ترین موضوعی که اقتصاد این کشور را سرپا نگهداشته است، صادرات مواد پتروشیمی می‌باشد. از سویی دیگر اما صنعت گردشگری نیز تاثیر زیادی روی اقتصاد کشور یونان داشته و 15 درصد از سهم تولید ناخالص این کشور را تشکیل می‌دهد.

کشور یونان، بهترین کشور به لحاظ رنکینگ جهانی
زمانی که می‌گوییم "با کشور یونان بیشتر آشنا شوید" بسیاری از افراد از آنجایی که اطلاعات زیادی در رابطه با این کشور ندارند فکر می‌کنند که نیازی نیست از این کشور اطلاعاتی را بدست آورند؛ اما شاید برایتان جالب باشد زمانی که بدانید، یونان به لحاظ گردشگری در رنکینگ سوم جهانی قرار دارد! 
این موضوع توانسته مزایای بسیاری را برای کشور یونان به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، ساخت و سازها در یونان رونق گرفته است و همچنین بسیاری از افراد در جای جای دنیا به این کشور مراجعه کرده تا بتوانند شعبه کسب و کار خود را در آنجا راه اندازی کنند. رتبه این کشور همچنین به لحاظ صادرات نیز بسیار بالا است. تمامی این موارد دست به دست یک دیگر داده‌اند تا افراد بتوانند در کشور یونان زندگی آرام و مرفه را برای خود داشته باشند.

پایتخت این کشور و شهرهای مهم آن کدام اند؟
شهر آتن، به عنوان یکی از شهرهای مهم این کشور و همچنین پایتخت آن معرفی می‌شود. این شهر به عنوان مرکز اقتصاد و همچنین فرهنگ کشور یونان معرفی می‌شود و بسیاری از زمینه‌های شغلی مختلف را برای تمامی افراد به وجود آورده است. شهر بعدی که به عنوان یکی از شهرهای مهم یونان معرفی می‌شود، تسالونیکی است. این شهر به عنوان دومین مرکز اقتصاد و همچنین فرهنگ یونان معرفی می‌شود که دارای سواحلی بسیار خاص و بکر است. 
شهر بعدی، شهر پاتراس است که محل سرمایه گذاری تمامی افرادی است که به این کشور مهاجرت می‌کنند. شهر بعدی، پیرئوس نام دارد که به عنوان یک شهر گران قیمت در یونان معرفی می‌شود. پاراگا، رودس و تاسوس نیز به عنوان دیگر شهرهای مهم در کشور یونان معرفی می‌شوند که هر کدام جاذبه‌های تفریحی و موارد مهم اقتصادی را با خود به همراه دارند.

بررسی عجایب کشور یونان
همان طور که می‌دانید، کشور یونان یک کشور تاریخی محسوب می‌شود که جای جای آن را عجایب بکر و بی‌نظیر پر کرده‌اند. برخی از این عجایب عبارت‌اند از:
• جزیره سانتورینی: این جزیره دارای مناطق بی‌نظیر و خاصی است که در هیچ جای دنیا نمی‌توانید آنها را پیدا کنید.
• جزیره میکونوس: این جزیره دارای سواحل شنی رنگی است که در کنار سالن‌های موسیقی بسیار زیبا است.
• صومعه متورا: یکی از عجیب‌ترین صومعه سراهایی که در قاره آسیا قرار دارد، صومعه متورا است در فهرست جهانی یونسکو قرار دارد.

سخن پایانی
در این مطلب تماما به عبارت "با کشور یونان بیشتر آشنا شوید" پرداختیم. می‌توانید یک برنامه سفر بی‌نطیر به کشور یونان را چینده و عجایب بی‌نظیر این کشور را از نزدیک مشاهده کنید. برای آشنایی بهتر با این کشور می‌توانید از تصاویر آن استفاده کنید.
 

۱۴ آبان ۰۱ ، ۱۶:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

با کشور نروژ بیشتر آشنا شوید

یکی از کشورهای ثروتمند و در عین حال گران قیمت در اروپا که بسیاری از افراد رویای زندگی در آن را برای خود دارند، کشور نروژ است. مردمی که این در این کشور زندگی می‌کنند، با توجه به تحقیق‌هایی که انجام شده است نشان داده‌اند که سطح رضایت بسیار بالایی از زندگی خود دارند. اگر قصد دارید با کشور نروژ بیشتر آشنا شوید، همراه ما تا انتهای این مطلب باشید تا به تمامی اطلاعات در رابطه با نروژ بپردازیم.


1. معرفی اختصاصی کشور نروژ، کشوری رویایی در اروپا
کشور نروژ در شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده است و به عنوان یک کشور که در شمال غربی اروپا قرار دارد، معرفی می‌شود. اقتصاد در کشور نروژ به نوعی در بهترین حالت قرار دارد و سطح رضایت افراد از زندگی، در درجات بالایی قرار دارد. اگر بخواهیم به همسایگان کشور نروژ نیز اشاره‌ای داشته باشیم باید بگوییم که این کشور اروپایی با روسیه، سوئد و فنلاند همسایه است.
کشور نروژ در حال حاضر 5 میلیون نفر جمعیت داشته و از بین این تعداد حدود 83 درصد از دین مسیحیت پیروی می‌کنند. حتی اگر قصد داشته باشید برای مدت کوتاهی به نروژ سفر کنید، نیاز است که به مقدار اندکی اطلاعات در رابطه با این کشور کسب کنید. حال که قصد دارید بیشتر با کشور نروژ آشنا شوید، بیایید به سراغ میانگین درآمد در این کشور ثروتمند بپردازیم.

2. میانگین درآمد در کشور نروژ چقدر است؟
اگر قصد دارید از طریق ویزای کاری به کشور نروژ مهاجرت کنید، مهم است که بدانید وضعیت شغلی و میانگین درآمد در این کشور چگونه است. افرادی که در رشته ریاضی یا معماری به تحصیل پرداخته‌اند در حال حاضر بهترین وضعیت شغلی را در کشور نروژ با خود به همراه دارند و میانگین درآمد بسیاری را تجربه می‌کنند.
از سویی دیگر این کشور در حال حاضر نیاز زیادی به پزشک، پرستار و داروساز دارد. افرادی که در این زمینه دارای اطلاعات و سابقه کار هستند می‌توانند در کشور نروژ درآمد بسیاری را برای خود به همراه داشته باشند. در حال حاضر هر خانوار به‌ طور متوسط ۳۹۱۴۴ دلار درآمد برای خود به همراه دارد.

3. قوانین عجیب و ممنوعه در کشور نروژ
همان طور که می‌دانید، هر کشوری از فرهنگی پیروی می‌کند که قوانین جالبی را با خود به همراه دارد. در این بخش قصد داریم قوانین جالب و در عین حال عجیب در کشور نروژ را برای شما بازگو کنیم.
• شام خوردن در کشور نروژ بعد از ساعت 8 تقریبا کاری بسیار عجیب است!
• تاخیر برای رسیدن به محل کار، قراره دوستانه یا کلاس درس ممنوع بوده و نوعی بی‌احترامی تلقی می‌شود.
• استفاده از رنگ‌های عجیب برای پوشش در کشور نروژ ممنوع است.
• در این کشور شما به هیچ عنوان حق ندارید به هنگام صرف غذا درمورد کار صحبت کنید.

4. فرهنگ کشور نروژ چگونه است؟
در قسمت قبل ما به ارائه انواع قوانینی در نروژ پرداختیم که به نوعی ریشه در فرهنگ این کشور اروپایی داشته است. حال در این بخش قصد داریم شما را با فرهنگ این کشور معرفی کنیم. خانواده در کشور نروژ بسیار مهم و قابل احترام است. از سویی دیگر، زنان خانه‌دار در این کشور برای انجام کارهای خانه از دولت حقوق دریافت می‌کنند.
در این کشور برابری بین زن و مرد به وفور دیده می‌شود. خلق و خوی مردم نروژ بسیار گرم و مهربان است و همچنین مدرک تحصیلی شما برای آنها بسیار حائز اهمیت می‌باشد. صداقت و وفاداری یکی از انواع ویژگی‌هایی که است که به راحتی می‌توانید در بین مردم کشور نروژ مشاهده کنید. 
در انتهای نیز باید بگوییم که اگر در این کشور به مهمانی دعوت شوید، همراه داشتن گل و شیرینی به همراه ورود به خانه میزبان بسیار مهم است. گاهی اوقات ممکن است خانه میزبان از گل و شیرینی لبریز شود! شایان ذکر است که نروژی‌ها علاقه‌ای به تجملات نداشته و زندگی ساده را بیشتر می‌پسندند.

سخن پایانی
در این مطلب ما سعی بر این داشتیم تا شما را با کشور نروژ بیشتر آشنا کنیم. اگر قصد دارید به این کشور سفر یا مهاجرت کنید، اطلاعاتی که در این مطلب در اختیارتان قرار دادیم، کمک بسیاری به شما در شناخت این کشور اروپایی می‌کنند.
 

۱۲ آبان ۰۱ ، ۱۳:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

با کشور لهستان بیشتر آشنا شوید

یکی از کشورهایی که تا به امروز به عنوان کشوری با آثار تاریخی بی‌نظیر مورد توجه بسیاری از تاریخ شناسان و نویسندگان قرار می‌گیرد، کشور لهستان نام دارد. این کشور که به لحاظ اقتصادی نیز در سطوح بسیار بالایی قرار دارد و از سوی بسیاری از افراد به عنوان کشوری با موقعیت‌های شغلی عالی معرفی می‌شود، امروز موضوع اصلی مطلب ما خواهد بود. اگر قصد دارید با کشور لهستان بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید تا در کنار یک دیگر به تمامی اطلاعات درمورد لهستان بپردازیم.


1. نگاهی به کشور لهستان و اقتصاد این کشور
لهستان، کشوری است که در بین مردم اروپا به کشور چهارراه جغرافیایی و فرهنگی معرفی می‌شود. این کشور دقیقا در مرکز قاره اروپا قرار گرفته است و قسمت از بخش شمالی دشت‌های اروپای شرقی را نیز در خود جای داده. این کشور تا به امروز 38 میلیون جمعیت داشته و بزرگترین اقتصاد را نیز از آن خود کرده است.
از آنجایی که دانشگاه‌ها و کالج‌های بسیاری در این کشور وجود دارند که به لحاظ سطوح علمی در درجات بالایی قرار دارند، لهستان به عنوان کشوری مهاجر‌پذیر از نظر تحصیلی معرفی می‌شود. این کشور به طور کلی به عنوان یک کشور ارزان با سطح زندگی متوسط نیز معرفی می‌شود. در حال حاضر 17 میلیون نفر به عنوان نیروی کار در این کشور به فعالیت می‌پردازند و میانگین نرخ تورم در لهستان نیز 2 درصد است.


2. معرفی پایتخت و شهرهای مهم کشور لهستان
پایتخت کشور لهستان، شهر ورشو است که تا به امروز 2 میلیون نفر جمعیت داشته و به عنوان یک شهر مهم به لحاظ تاریخی در لهستان معرفی می‌شود. کراکوف از دیگر شهرهای مهم این کشور محسوب می‌شود که خانواده سلطنتی در آن زندگی می‌کنند. یکی از موارد مهم درمورد شهر کراکوف این است که اولین دانشگاه در کشور لهستان را در خود جای داده است.
روکلای که به شهر کوتوله‌ها معروف است، یکی از شهرهای عجیب و تاریخی در کشور لهستان است که مهاجران بسیاری برای بازدید از این شهر به لهستان سفر می‌کنند. پوزنان نیز یکی از شهرهای تجاری بسیار مهم در کشور لهستان است که هر ساله نمایشگاه‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود.
شهر لودز که به لحاظ نساجی و چرم دوزی در لهستان بسیار مهم است نیز بخش عظیمی از دوخت و دوز این کشور را بر عهده دارد. بعد از لودز، کاتوویز نیز یک شهر صنعتی در کشور لهستان معرفی شده و سزیسین نیز یکی از شهرهای مهم کشور لهستان است که جمعیت بالایی را در خود جای داده است.


3. معرفی عجایب و مکان‌های دیدنی کشور لهستان
همان طور که گفته شد، این کشور دارای عجایب و مکان‌های تاریخی شگفت انگیزی است. در این بخش قصد داریم به معرفی این مکان‌ها بپردازیم.
•    معدن نمک ویلیچکا
یکی از دیدنی‌ترین مکان‌هایی که در شهر کراکوف واقع شده است، معدن نمک ویلیچکا نام دارد. در این معدن در حال حاضر مجسمه‌های نمکی بسیاری وجود دارد.
•    قلعه مالبورک
این قلعه یکی از بلند‌ترین و بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان معرفی می‌شود که به صورت رسمی نیز نامش به عنوان یک میراث جهانی ثبت شده است.
•    کانال البلاگ
یک کانال که طولی 80 متری دارد و در قرن نونزدهم بنا شده است. سیستمی که برای شیبدار کردن این کانال استفاده شده است بسیا شگفت انگیز است.


4. بررسی فرهنگ مردمان کشور لهستان
جمعیت کشور لهستان بسیار زیاد است و همان طور که پیش‌بینی می‌شود، فرهنگهای مختلفی در این کشور وجود دارد. در این کشور گردنبندهایی که مهره‌های مرجانی دارند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. زنان در این کشور بیشتر به آرایش مو می‌پردازند تا صورت و مردان نیز تا حد امکان سعی می‌کنند شیک پوش باشند.
صداقت و همان طور رعایت ادب در این کشور حرف اول را می‌زدند. برای مردم کشور لهستان، افراد به دو دسته تقسیم می‌شند: آشنا و غریبه. گروه اول همه راز‌ها را می‌دانند درمورد گروه دوم تنها رعایت ادب جایز است!


سخن پایانی
اگر قصد دارید با کشور لهستان بیشتر آشنا شوید، در این مطلب ما به تمامی اطلاعات در رابطه با این موضوع پرداختیم.
 

۱۱ آبان ۰۱ ، ۱۴:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان

با کشور اسپانیا بیشتر آشنا شوید

کشور اسپانیا یکی از کشورهای تاریخی در اروپا است که به دلیل قلعه‌های سنگی، بنا‌های تاریخی، کوه‌های پوشیده از برف و شهر‌های پیشرفته بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین کشور اسپانیا از لحاظ فرهنگی و جغرافیایی هم تنوع بسیار بالایی دارد؛ از این رو اگر قصد مهاجرت یا سفر به این کشور را دارید، در این مطلب با ما همراه باشید تا با کشور اسپانیا بیشتر آشنا شوید.
آنچه که ما در اینجا برای شما شرح می‌دهیم شامل موقعیت جغرافیایی، تاریخجه آن، پایتخت و مهم‌ترین شهرهای اسپانیا، جمعیت، زبان و ... می‌شود؛ پس ما را همراهی نمایید تا با این کشور بیشتر آشنا شوید.

موقعیت جغرافیایی کشور اسپانیا
این کشور در شبه جزیره ایبری در قسمت جنوب غربی اروپا واقع شده است. جالب است بدانید کشور پرتغال و اسپانیا به طور مشترک در این شبه جزیره قرار دارند؛ اما قسمت عمده این شبیه جریزه، یعنی پنج ششم آن، به کشوراسپانیا تعلق دارد.
این کشور از شمال با فرانسه و از غرب با پرتغال هم مرز می‌باشد. بقیه ی‌مرزهای این کشور آبی است. اسپانیا در مرز شمال غربی به خلیج بیسکای ختم می‌شود. شرق و جنوبی شرقی این کشور را دریای مدیترانه محاصره کرده است و در سمت جنوب غربی اسپانیا تنگه جبل الطارق قرار دارد که در انتها به اقیانوس اطلس می‌رسد.
ابن کشور از لحاظ وسعت، کمی کوچک‌تر از فرانسه می‌باشد و از آن به عنوان دومین کشور بزرگ اروپا نام می‌برند.
تا اینجا با موقعیت جغرافیایی این کشور و هم مرز‌های آن آشنا شدید؛ پس با ما همراه باشید تا در ادامه با کشور اسپانیا بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه کشور اسپانیا
این کشور در یک فرم مدرن از خود در سال 1813 در قالب سلطنتی مشروطه جان گرفت و قدمت قانون اساسی دموکراتیک این کشور به سال 1978 برمیگردد.
در سال 1931 یعنی اوایل قرن نوزدهم، جمهوری خواهان بعد از پیروزی در انتخابات، حکومت جمهوری دموکراتیک را در کشور اسپانیا اعلام نمودند. بعد ار 5 سال، به دلیل درگیری جناح‌های ملی گراها و جمهوری خواه‌ها، اسپانیا وارد جنگ داخلی شد. بعد از درگیری‌ها و اتفاقات زیادی که در داخل این کشور صورت گرفت، سرانجام در سال 1986 اسپانیا به جامعه اقتصادی اروپا پیوست و دو سال بعد به عضویت منطقه یورو در آمد. 

پایتخت و مهم‌ترین شهر‌های این کشور
در ادامه برای اینکه با کشور اسپانیا بیشتر آشنا شوید، به بررسی پایتخت و مهم‌ترین شهر‌های این کشور می‌پردازیم.
پایتخت کشور اسپانیا مادرید و مرکز ادارت منطقه مادرید می‌باشد. این شهر در قسمت مرکزی شبه جزیره ایبری قرار دارد و می‌توان به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت اروپا از آن نام برد. 
شهر مادرید از سال از 1561 پایتخت کشور اسپانیا بوده، یعنی در زمانی که تنها سه هزار جمعیت داشته است.
مساحت پایتخت اسپانیا بیش از 1020 کلیومتر مربع و اکنون جمعیت آن بیش از چهار میلیون نفر می‌باشد.
از مهم‌ترین شهر‌های کشور اسپانیا می‌توان به شهر‌های بارسلونا، سویل، بیلبائو، والنسیا، پالما د مایورکا و گرانادا اشاره کرد. هر کدام از این شهر‌های دارای جاذبه‌های دیدنی زیادی می‌باشند؛ از این رو بعد از فرانسه، اسپانیا دومین کشور گردش‌پذیر جهان است.

زبان مردم کشور اسپانیا
با وجود اینکه اسپانیا یک کشور سکولار به حساب می‌آید، اما 75% از کل جمعیت این کشور، مسیحی کاتولیک هستند. تقریبا 23% از مردم اسپانیا دین و مذهبی ندارند. سهم ادیان دیگر در این کشور، تنها 2% می‌باشد که یک میلیون آن را مسلمانان، 1.5 میلیون را مسیحیان پروتستان و جامعه بسیار کوچکی از یهودیان است.
زبان رسمی کشور اسپانیا، زبان اسپانیایی (یا کاستیایی) به حساب می‌آید.
در ادامه برای اینکه با کشور اسپانیا بیشتر آشنا شوید و از آب و هوای آن اطلاع داشته باشید، باید بگوییم که اسپانیا دارای 13 منطقه آب و هوایی متفاوت می‌باشد؛ به همین دلیل متنوع‌ترین کشور اروپایی از لحاظ اقلیمی است.
بیشتر مناطق کشور اسپانیا تحت سلطه 5 اقلیم آب و هوایی به شرح زیر هستند:
آب و هوای مدیترانه‌ای گرم و تابستانی، اقلیم غالب شبه جزیره ایبری می‌باشد. شمال غربی کشور اسپانیا، دارای آب و هوای مدیترانه‌ای گرم تابستانی است. در شمال شرقی این کشور از آب و هوای گرم و تابستانی قاره‌ای بهره می‌برند و قسمت جنوب شرقی این کشور، آب و هوای نسبتا خشکی دارد.
 

۰۹ آبان ۰۱ ، ۱۵:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دیگر باستان
فرناز حضوری  امیرحسین رحیمی  امین بابازاده
تماس تصویری با کارشناسان
پاسخگویی آنلاین صوتی و تصویری رایگان
 logo

تماس تصویری با کارشناسان

پاسخگویی به سوالات ، انتقادات ، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تماس تصویری بگیرید.

شماره موبایل تان را وارد نمایید

تماس تصویری
تماس صوتی
Instagram instagram logo
Telegramtelegram logo
Aparataparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!