کشوری که رفاه را برای شهروندان خود به وجود آورده است، صنعت گردشگری بسیار پیشرفته‌ای دارد، قدمت تاریخی بسیار زیادی در اروپا داشته و مقصد بسیاری از مهاجران است، همگی مشخصات کشور بلژیک می‌باشند. اگر قصد دارید با کشور بلژیک بیشتر آشنا شوید، در این مطلب همراه ما باشید تا در کنار یک دیگر به تمامی اطلاعات در این رابطه بپردازیم.


نگاهی اختصاصی به کشور بلژیک
اگر می‌خواهید با کشور بلژیک بیشتر آشنا شوید، مهم است که ابتدا اطلاعاتی کلی در رابطه با این کشور را بدانید. بلژیک با مساحتی ۳۰۵۲۸ کیلومتر مربع به عنوان کشوری در اروپا معرفی می‌شود که انواع و اقسام جاذبه‌های طبیعی بکر را در خود جای داده است. این کشور تا به امروز جمعیتی 11 میلیون نفری را در خود جای داده و توانسته خود را به عنوان کشوری در جهان معرفی کند که به لحاظ اقتصادی رشد بسیار خوبی را به همراه خود داشته است.
از آنجایی که در کشور بلژیک همگرایی بسیاری با دیگر کشورها دیده می‌شود، می‌توان گفت که بلژیک روابط تجاری بسیار خوبی با سایر کشورهای دیگر دارد. در سال 1800، کشور بلژیک اولین کشور اروپایی و به صورت کلی اولین در جهان بود که انقلاب صنعتی را در خود دید. بلژیک تا به امروز توانسته است رکوردهای بسیاری در زمینه صنعت و اقتصاد را از آن خود کند و بهترین در این زمینه باشد. 

ساکنین کشور بلژیک از چه دینی پیروی می‌کنند؟
در سال 2018، تحقیقی در کشور بلژیک انجام شد که نشان می‌داد 75 درصد از ساکنین این کشور از دین و مذهب کاتولیک پیروی می‌کنند و مابقی مسلمان و یهودی هستند. اسلام پس از مسیحیت مهمترین دینی بوده که در کشور بلژیک مورد توجه قرار گرفته است.
نکته مهم در این رابطه این است که هیچ گونه امتیازات یا قانونی در رابطه با این که چه کسی از چه دینی در این کشور پیروی می‌کند، وجود ندارد. هر فرد می‌تواند هر دینی که به آن اعتقاد دارد را برای خود داشته باشد و از سوی دیگر افراد نیز با واکنش تندی رو به رو نخواهد شد. 

مراکز تفریحی در بلژیک کدام اند؟
حال که تصمیم گرفتید با کشور بلژیک بیشتر آشنا شوید، در این بخش قصد داریم شما را با مراکز تفریحی این کشور آشنا کنیم تا بتوانید به هنگام سفر، بهترین برنامه تفریحی را برای خود داشته باشید.
•    برج ناقوس
یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در کشور بلژیک برای خود داشته باشید، بازدید از برج ناقوس است که قدمت آن به دوران قروس وسطی باز خواهد گشت. این برج دارای 336 پله پر پیچ و خم است که طی کردن آنها بسیار هیجان انگیز می‌باشد.
•    شهر قدیم مشلان
یکی از شهرهایی که می‌توانید در بلژیک به بازدید از آن بپردازید و به نوعی در تاریخ سفر کنید، سهر مشلان نام دارد. تمامی بافت این شهر قدیمی بوده و حس و حالی عالی را برای خود به همراه دارد.
•    واترلویک
منطقه‌ای عجیب در بلژیک که مناظر بینظیری را با خود به همراه دارد، واترلویک نام دارد. این منطقه تماما از تپه‌های زیبا پوشانده شده است و بهترین انتخاب برای عکاسی است.

خرافات در این کشور به چه چیزی ختم می‌شود؟
مردم بلژیک به مردمی خرافاتی در قاره اروپا معرفی می‌شوند. اولین خرافات این است که تولید کنندگان کفش به هیچ عنوان کتانی سفید با بند مشکی تولید نمی‌کنند؛ زیرا این نظر را دارند که این ترکیب رنگ باعث جذب مرگ می‌شود!
دومین خرافات این است که به ندرت دیده می‌شود که بلژیکی‌ها در خانه به گرد‌گیری کامل بپردازند! آنها این نظر را دارند که خاک به همراه خود شانس می‌آورد و خارج کردن آن از خانه باعث بد شانسی می‌شود!

سخن پایانی
اگر قصد داشتید که با کشور بلژیک بیشتر آشنا شوید، ما در این مطلب به تمامی اطلاعات در رابطه با این کشور بینظیر پرداختیم.