حتما تا به حال درباره کشور فنلاند یکی از شمالی‌ترین و سردترین کشورهای اروپایی شنیده‌اید. بخاطر طبیعت منحصر به فرد و آب و هوای آن هم چنین تاریخ غنی، این کشور طرفداران و علاقمندان خاصی را دارد. از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم مقاله را ارائه دهیم تا با با کشور فنلاند بیشتر آشنا شوید و درباره آن اطلاعات کاملی را کسب کنید.


درباره موقعیت کشور فنلاند بیشتر بدانیم
اگر قصد سفر و یا مهاجرت به فنلاند را داشته باشید، یکی از مهم‌ترین موارد این است که موقعیت جغرافیایی این کشور را بدانید. یکی از شمالی‌ترین کشورهای دنیا همان طور که در بالا بیان کردیم، کشور فنلاند است این کشور با سوئد و روسیه هم مرز است و نزدیک به قطب شمال قرار دارد. پایتخت فنلاند شهر هلسینکی است که در سواحل جنوبی خلیج فنلاند قرار گرفته است و ۱.۴ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر پر جمعیت‌ترین شهر از کشور فنلاند است‌.
 این کشور از هزاران دریاچه و جزیره تشکیل شده است و جغرافیایی را پدید آورده که روشنایی مداوم در تابستان و تاریکی در زمستان را به وجود آورده است. این موضوع باعث به وجود آمدن شیوه زندگی منحصر به فردی شده است ‌که اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید با آن خود را تطابق دهید. فنلاند در مدتی از تاریخ تحت نفوذ روسیه بوده است با این حال امروز جایگاه بسیار خوبی را در اروپا و دنیا دارد و تنها کشوری در شمال اروپا است که بین دانمارک، سوئد و نروژ یورو را پذیرفته است. از این رو با آب و هوای سردی و طبیعت یخ زده‌اش باز هم تعداد زیادی از افراد علاقه دارند تا به آن جا سفر یا مهاجرت کنند‌.

جاذبه‌های دیدنی کشور فنلاند
یکی از مهم‌ترین عواملی که افراد بخاطر آن به مکان‌های مختلف در دنیا سفر می‌کنند، جاذبه‌های توریستی و اماکن دیدنی آن منطقه است که بسیار جلب توجه می‌کند‌. شاید عده فکر کنند فنلاند یک کشور کاملا یخ زده و بدون هیچ منطقه دیدنی است.
 اما باید بگوییم که به هیچ وجه این طور نیست. ممکن است این کشور سرزمین برفی زیاد داشته باشد اما شما می‌توانید از پنجره اتاق و یا هتل خود پدیده زیبلی شفق قطبی را تماشا کنید. می‌توانید به اقامتگاه زمستانی لیوی که در فینیش لپلند بروید و اسکی و اسنوبرد سواری کنید.
 هم‌ چنین می‌توانید در میان دریای بالتیک به مجمع الجزایر آلند بروید که متعلق به فنلاند است اما بیشتر ساکنین آن سوئدی صحبت می‌کنند. این منطقه نیز قایق‌های تفریحی بسیاری دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری آن کشتی تبدیل شده به موزه پومرن و موزه دریایی آلند است که می‌توانید از آن دیدن کنید. در شهر صنعتی کمی هم یکی از عجیب‌ترین هتل‌های جهان قرار دارد که با یخ ساخته شده است‌. در این قصر برفی مراسم‌های عروسی و موسیقی بسیاری انجام می‌شود‌.

آداب و رسوم و فرهنگ کشور فنلاند
کشور فنلاند توسعه یافته و صنعتی است و اقتصاد آن بر اساس بازار شکل گرفته است. در این کشور مردم در رفاه کامل زندگی می‌کنند که شامل تمامی نیازهای زندگی به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت است. تقریبا می‌توان گفت فقر در این کشور وجود ندارد. از این رو مردم بسیار آرام و بدون دغدغه در این کشور زندگی می‌کنند.
 روابط تجاری کشور فنلاند نیز با دیگر کشورها بسیار عالی است. این موضوع به وضعیت سیاسی عالی این کشور را نیز نشان می‌دهد. فاصله طبقاتی در فنلاند وجود ندارد و مردم همه در یک سطح از تمامی منابع موجود در کشور بهره می‌برند. با این حال مردم کشور مهمان‌پذیر و خونگرم هستند.

سخن پایانی
کشور فنلاند یکی از شمالی‌ترین کشورهای اروپایی است که اطلاعات ارائه شده در این مقاله باعث شده تا با کشور فنلاند بیشتر آشنا شوید. اگر قصد سفر به این کشور را دارید بهتر است تا از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر اقدام به اخذ ویزا و تهیه بلیط کنید. این کار ممکن است زمان بر و سخت باشد. با این حال افرادی که در این زمینه تخصص دارند می‌تواند به شما کمک کنند.