هلند یکی از زیباترین کشورهای جهان است و همه آن را به عنوان مهد گل‌های گوناگون می‌شناسند. ما قصد داریم در این مطلب اطلاعاتی را در مورد کشور هلند به شما ارائه دهیم تا شما را با موقعیت جغرافیایی، جمعیت و زبان رسمی آن، شرایط آب و هوایی و ... آشنا کنیم. پس ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمایید.

جمعیت و زبان رسمی کشور هلند
همانطور که می‌دانید هلند جزء آن دسته کشورهایی است که در شمال غربی اروپا قرار دارد و جمعیت آن حدود 17.1 میلیون نفر می‌باشد. این کشور از 12 استان تشکیل شده و پایتخت آن آمستردام نام دارد. 
برای اینکه با کشور هلند بیشتر آشنا شوید اطلاعات دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهیم. از نمونه این اطلاعات می‌توان به زبان رسمی آن‌ها اشاره کرد. در کشور هلند زبان‌های فریزی و هلندی اصلی‌ترین زبان‌های آن‌ها هستند و بیشتر مردم از این دو زبان استفاده می‌کنند.

موقعیت و مساحت جغرافیایی هلند
کشور هلند از طرف شرقی خود با آلمان، از غرب و شمال با خط ساحلی دریای شمال و همچنین از جنوب با بلژیک همسایه به حساب می‌آید. از بزرگ‌ترین شهرهای این کشور می‌توان به آمستردام، لاهه، اوترخت و روتردام اشاره نمود. همانطور که در بالا اشاره کردیم آمستردام پایتخت این کشور بوده و به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر هلند انتخاب شده است. 
براساس آماری که از دفتر مرکزی به انتشار رسیده است، هلند دارای مساحت کلی به اندازه 41800 کیلو متر مربع می‌باشد. مساحت این کشور در اطراف دریای کارائیب حدود 328 کیلو متر مربع یا 127 مایل مربع به حساب می‌آید که در میان عرض جغرافیایی 54 و 50 درجه شمالی و در طول 8 و 3 درجه شرقی قرار دارد.
این کشور از اعضای اتحادیه اروپا و قسمتی از اتحادیه بنلوکس سه جانبه به حساب می‌آید و همچنین هلند از اعضای اتحادیه اروپا، ناتو، منطقه یورو، OECD، WTO و G10 نیز می‌باشد.

کشورداری در کشور هلند
از سال 1851 تا 1848 پادشاهی مشروطه در هلند حکم روا بود، اما در سال 1848 با تلاش‌های زیاد شخصی به نام یوهان رودلف توریک این کشور به یک دموکراسی پارلمانی تبدیل گردید.
اکونومیست در سال 2017، هلند را به عنوان یازدهمین کشور از نظر دموکراتیک در سراسر جهان رتبه بندی کرد.
در حال حاظر رئیس کشور هلند، پادشاه این کشور می‌باشد. اما براساس قانون اساسی که وضع نموده‌اند پادشاه این کشور اختیارات محدودی را در دست دارد.

واحد پول کشور هلند
هلند به عنوان یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا در تاریخ 1 ژانویه سال 1999، جزء اولین کشور‌هایی بود که واحد پول یورو را قبول کرد و پس از یک دوره انتقالی به مدت 3 سال یورو به یک ارز رسمی تبدیل شد. از اوایل ژانویه سال 2002 در هلند، اسکناس‌ها و سکه‌هایی بر واحد یورو معرفی و به به بازار عرضه گردید.
8 سکه در این کشور موجود است که شامل سکه‌های 1، 2، 5، 10، 20 و 50 سنتی، 1 و 2 یورویی می‌باشند. علاوه بر این‌ها سکه‌ها، اسکناس‌های 5، 10، 20، 50، 100، 200 و 500 یورویی در هلند وجود دارد، اما باید این را در نظر داشته باشید که در بسیاری از مکان‌ها و فروشگاه‌ها اسکناس 500 یورویی قابل قبول نیست. حتی در بسیاری از سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های کوچک در هلند اسکناس‌های 100 و 200 یورویی را از مشتری تحویل نمی‌گیرند و قبول نمی‌کنند. به طور کلی اگر اسکناس 50 دلاری را در اختیار داشته باشید برای شما آسان‌تر است و در همه جا می‌توانید از آن استفاده کنید.

مذهب رسمی در کشور هلند
برای اینکه با کشور هلند بیشتر آشنا شوید بهتر است در مورد مذهب رسمی واقع در این کشور نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. هلند به عنوان یکی از سکولارتین کشورهای اروپایی و همچنین جهانی به حساب می‌آید و خوشبختانه مذهب به عنوان یک موضوع کاملا شخصی در نظر گرفته می‌شود و قرار نیست هیچ گونه مذهبی در انظار عمومی تبلیغ شود. اما به طور کلی به این شکل است که 54.1% را بی‌دین، 20.1% را کاتولیک، 14.9% پروتستان، 5.0% را مسلمانان و 5.9% را سایر ادیان تشکیل می‌دهد. 

آب و هوای هلند
اگر می‌خواهید به کشور هلند مسافرت یا مهاجرت نمایید بهتر است بیشتر با کشور هلند و آب و هوای آن آشنا شوید. این کشور آب و هوایی معتدلی دارد، به طوریکه تابستان‌های آن خنک و زمستان‌های آن ملایم می‌باشد. از همین رو معمولا یکی از خوش آب و هواترین کشورها برای زندگی به شمار می‌رود.