یکی از کشورهایی که تا به امروز به عنوان کشوری با آثار تاریخی بی‌نظیر مورد توجه بسیاری از تاریخ شناسان و نویسندگان قرار می‌گیرد، کشور لهستان نام دارد. این کشور که به لحاظ اقتصادی نیز در سطوح بسیار بالایی قرار دارد و از سوی بسیاری از افراد به عنوان کشوری با موقعیت‌های شغلی عالی معرفی می‌شود، امروز موضوع اصلی مطلب ما خواهد بود. اگر قصد دارید با کشور لهستان بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید تا در کنار یک دیگر به تمامی اطلاعات درمورد لهستان بپردازیم.


1. نگاهی به کشور لهستان و اقتصاد این کشور
لهستان، کشوری است که در بین مردم اروپا به کشور چهارراه جغرافیایی و فرهنگی معرفی می‌شود. این کشور دقیقا در مرکز قاره اروپا قرار گرفته است و قسمت از بخش شمالی دشت‌های اروپای شرقی را نیز در خود جای داده. این کشور تا به امروز 38 میلیون جمعیت داشته و بزرگترین اقتصاد را نیز از آن خود کرده است.
از آنجایی که دانشگاه‌ها و کالج‌های بسیاری در این کشور وجود دارند که به لحاظ سطوح علمی در درجات بالایی قرار دارند، لهستان به عنوان کشوری مهاجر‌پذیر از نظر تحصیلی معرفی می‌شود. این کشور به طور کلی به عنوان یک کشور ارزان با سطح زندگی متوسط نیز معرفی می‌شود. در حال حاضر 17 میلیون نفر به عنوان نیروی کار در این کشور به فعالیت می‌پردازند و میانگین نرخ تورم در لهستان نیز 2 درصد است.


2. معرفی پایتخت و شهرهای مهم کشور لهستان
پایتخت کشور لهستان، شهر ورشو است که تا به امروز 2 میلیون نفر جمعیت داشته و به عنوان یک شهر مهم به لحاظ تاریخی در لهستان معرفی می‌شود. کراکوف از دیگر شهرهای مهم این کشور محسوب می‌شود که خانواده سلطنتی در آن زندگی می‌کنند. یکی از موارد مهم درمورد شهر کراکوف این است که اولین دانشگاه در کشور لهستان را در خود جای داده است.
روکلای که به شهر کوتوله‌ها معروف است، یکی از شهرهای عجیب و تاریخی در کشور لهستان است که مهاجران بسیاری برای بازدید از این شهر به لهستان سفر می‌کنند. پوزنان نیز یکی از شهرهای تجاری بسیار مهم در کشور لهستان است که هر ساله نمایشگاه‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود.
شهر لودز که به لحاظ نساجی و چرم دوزی در لهستان بسیار مهم است نیز بخش عظیمی از دوخت و دوز این کشور را بر عهده دارد. بعد از لودز، کاتوویز نیز یک شهر صنعتی در کشور لهستان معرفی شده و سزیسین نیز یکی از شهرهای مهم کشور لهستان است که جمعیت بالایی را در خود جای داده است.


3. معرفی عجایب و مکان‌های دیدنی کشور لهستان
همان طور که گفته شد، این کشور دارای عجایب و مکان‌های تاریخی شگفت انگیزی است. در این بخش قصد داریم به معرفی این مکان‌ها بپردازیم.
•    معدن نمک ویلیچکا
یکی از دیدنی‌ترین مکان‌هایی که در شهر کراکوف واقع شده است، معدن نمک ویلیچکا نام دارد. در این معدن در حال حاضر مجسمه‌های نمکی بسیاری وجود دارد.
•    قلعه مالبورک
این قلعه یکی از بلند‌ترین و بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان معرفی می‌شود که به صورت رسمی نیز نامش به عنوان یک میراث جهانی ثبت شده است.
•    کانال البلاگ
یک کانال که طولی 80 متری دارد و در قرن نونزدهم بنا شده است. سیستمی که برای شیبدار کردن این کانال استفاده شده است بسیا شگفت انگیز است.


4. بررسی فرهنگ مردمان کشور لهستان
جمعیت کشور لهستان بسیار زیاد است و همان طور که پیش‌بینی می‌شود، فرهنگهای مختلفی در این کشور وجود دارد. در این کشور گردنبندهایی که مهره‌های مرجانی دارند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. زنان در این کشور بیشتر به آرایش مو می‌پردازند تا صورت و مردان نیز تا حد امکان سعی می‌کنند شیک پوش باشند.
صداقت و همان طور رعایت ادب در این کشور حرف اول را می‌زدند. برای مردم کشور لهستان، افراد به دو دسته تقسیم می‌شند: آشنا و غریبه. گروه اول همه راز‌ها را می‌دانند درمورد گروه دوم تنها رعایت ادب جایز است!


سخن پایانی
اگر قصد دارید با کشور لهستان بیشتر آشنا شوید، در این مطلب ما به تمامی اطلاعات در رابطه با این موضوع پرداختیم.