سوئیس با طبیعت باشکوه، شکلات‌های خوشمزه، بانک‌‌های شیک، ساعت‌‌های لوکس، کوه‌‌های با شکوه و صدها نوع پنیر و دهکده‌های جذابی که در دامنه کوه‌ها منتظر کشف هستند، کشوری است که حداقل یک بار در طول زندگی باید از آن دیدن کرد. با این حال، سوئیس جز کشورهایی نیست که بتوانید بدون برنامه‌ریزی به آن سفر کنید و حتما باید برای دیدن یکی از زیباترین کشورهای دنیا وقت بگذارید و با کسب اطلاعات کافی با کشور سوئیس بیشتر آشنا شوید. همانطور که می‌دانید سوئیس یکی از گران‌ترین کشورهای جهان است. پس نباید بی‌گدار به آب بزنید، با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید بر جنبه‌های دردسرساز سفر غلبه کنید و از لحظات خوش لذت ببرید. در ادامه این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا با کشور سوئیس بیشتر آشنا شوید و زیبایی‌های بی‌نظیر آن را کشف کنید،با ما همراه باشید.

آب و هوای سوئیس
سوییس کشوری زیبا و پرجاذبه با آب و هوای معتدل است که در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد. با این حال شرایط آب و هوایی مناطق مختلف کشور سوییس به دلیل تنوع اقلیمی متفاوت است. مناطق نسبتاً هموار شمال غربی و مرکزی تحت تأثیر اقیانوس اطلس قرار دارند. شرق سوییس دارای آب و هوای آلپی است و زیستگاه‌های نواحی جنوبی از آب و هوای نیمه گرمسیری معتدل برخوردار است. بخش قابل توجهی از مساحت سوئیس را کوهستان‌ها فرا گرفته‌اند و به طور طبیعی ارتفاع بر آب و هوا تأثیر می‌گذارد‌. میانگین سطح رطوبت در سوییس در حال رشد است در حالی که دما بسته به ارتفاع کاهش می‌یابد. مناطق وسیعی از کوه‌های آلپ تاندرا در تمامی فصول سال با برق پوشیده شده‌اند. بنابراین زمستان سوئیس بسیار سرد و برفی به نظر می‌رسد در حالی که تابستان‌های گرم و بارانی دارد. با توجه به این تنوع آب و هوایی در کشور سوئیس انتخاب مناسب‌ترین فصل کاملا به نوع فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده مانند اسکی، گشت و گذار، بوم گردی و غیره بستگی دارد.

جاذبه‌های دیدنی سوئیس
سوئیس یک بهشت تمام عیار است که طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل آن گواه این موضوع است. در دامنه کوه‌های آلپ می‌توانید با حیوانات وحشی محلی روبرو شوید، غذاهای لذیذ سنتی را امتحان کنید و همه چیزهایی را که باید در مورد صنایع دستی و شاهدان معماری تاریخ این کشور بدانید بیاموزید. کوه‌های آلپ محیط مناسبی برای سوئیسی‌ها برای پرورش دام گاو و تولید پنیر و شکلات است. آنها همچنین مسیرهای اسکی عالی و مقاصد زمستانی عالی را ایجاد می‌کنند. تیچینو، اینترلاکن، لوسرن، زرمات، ژنو، سنت موریتز، بازل، برن، پارک ملی سوئیس، زوریخ و غیره تنها تعدادی از ده‌ها جاذبه دیدنی و گردشگری سوئیس هستند که لازم است آنها را بازدید و کشف کنید تا با کشور سوئیس بیشتر آشنا شوید.

غذاهای سوئیس
غذاهای سوئیسی تحت تأثیر غذاهای فرانسوی، آلمانی و ایتالیای شمالی قرار دارد. در تاریخ سوئیس همیشه ازین کشور به عنوان یک کشور با کشاورزی قوی یاد می‌شود. در نتیجه، بسیاری از غذاهای سنتی سوئیس نسبتاً ساده هستند و از مواد اولیه مانند سیب زمینی و پنیر سوئیسی تهیه می‌شوند. 10 غذای سنتی سوئیس که از خوشمزه‌ترین مواد غذایی علی الخصوص بهترین پنیرهای جهان ساخته می‌شود. لندجاگر، ماکارونی آلپ، راکلت،روستی، ریزوتو زعفران و ملکوف معروف‌ترین غذاهای سنتی سوئیسی هستند که طعم‌های خوشمزه و ایده آلی دارند و به همه گردشگران و توریستان این بهشت زیبا توصیه می‌شود که حتما از این غذاهای محلی و سنتی امتحان کنند و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرند.

افراد مشهور سوئیس
برای اینکه با کشور سوئیس بیشتر آشنا شوید خوب است که مشاهیر و افراد مشهور این‌ کشور زیبا را هم بشناسید. افراد معروف در سوئیس کم نیستند و سرآمد آنها هم کسی نیست جز آلبرت انیشتین فیزیکدان نظری مشهور که نظریه نسبیت محبوب خود را در پایتخت این کشور معرفی کرده است. البته وی در آلمان بدنیا آمد اما 
سال‌های زیادی از 1895 تا 1914 در سوئیس زندگی کرد. E= mc2 فرمول معروف و نظریه نسبیت انیشتین در برن سوئیس گسترش پیدا نمود. آلبرتو جاکومتی نقاش و مجسمه ساز، لویی جوزف شورلت صاحب شرکت محبوب خودروهای لوکس شورلت، هرمان هسه نویسنده، اچ آر گیگر آهنگساز، ژان ژاک روسو فیلسوف،
تینا ترنر به عنوان ملکه راک‌اند رول، لئونارد اویلر دانشمند، مارتینا هینگیس از تنیس‌باز، ژان پیاژه روانشناس، استن واورینکا تنیسور و بسیاری از مشاهیر، دانشمندان، ورزشکاران و افراد مشهور دیگر در کشور سوئیس به دنیا آمده و یا زندگی کرده‌اند.