اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که افراد زیادی آن را برای اقامت، تحصیل، مسافرت و یا کار انتخاب می‌کنند. ورود به این کشور بدون ویزا برای شما امکان‌پذیر نیست؛ یعنی در صورتی که به هر دلیلی قصد ورود به کشور اسپانیا را داشته باشید ابتدا باید برای دریافت ویزای اسپانیا اقدام کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با ویزای اسپانیا بیشتر آشنا شوید.


انواع ویزای اسپانیا
اسپانیا عضو کشورهای حوزه شینگن است که برای سفر به دیگر کشورهای این منطقه نیازی به پاسپورت ندارد و ورود و خروج از کشورهای این حوزه بدون محدودیت است، پس ویزای این کشور همانند ویزای شینگن می‌باشد.
انواع مختلف ویزا برای سفر به این کشور وجود دارد که ما در این جا به سه مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
    ویزای توریستی اسپانیا
برای اخذ ویزای توریستی این کشور ابتدا باید تمام مدارک لازم را آماده کرده باشید و سپس اقدام کنید. بعد از آماده‌سازی مدارک باید برای مصاحبه سفارت زمانی را رزرو نمایید. در صورتی که قصد دارید از طریق دعوتنامه به این کشور سفر کنید، بهتر است برای رزو وقت مصاحبه سفارت مقداری زودتر درخواست دهید؛ زیرا ممکن است مدت زیادی منتظر دریافت پاسخ از جانب سفارت بمانید و تاریخ دعوتنامه شما تمام شود.
مدارکی که برای اخذ ویزای توریستی مورد نیاز می‌باشد شامل فرم درخواست، گذرنامه، تهیه بلیط رفت و برگشت، ارائه مدارکی در خصوص رزرو هتل و یا محلی برای اقامت در این کشور، تمامی مدارک شناسایی همراه با ترجمه، مدارکی جهت نشان دادن تمکن مالی، ارائه مدارک و اسناد شغلی و سه قطعه عکس می‌باشد. پس از تحویل مدارک حدود 2 الی 3 هفته بررسی مدارک طول می‌کشد و در تمام این مدت می‌توانید درخواست خود را پیگیری نمایید.
    ویزای تحصیلی اسپانیا
دانشگاه‌های اسپانیا امکانات و شرایط عالی را برای تحصیل دانشجویان فراهم آورده‌اند و از لحاظ علمی بسیار معتبر هستند. به همین خاطر دانشجویان، این کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. تحصیل و زندگی در این کشور هزینه زیادی ندارد و سفر به دیگر کشور‌های حوزه شینگن برای دانشجویان بسیار راحت است؛ زیرا دیگر احتیاجی به گرفتن ویزا نیست.
ویزای تحصیلی یک ویزای بلند مدت است و برای دریافت آن باید توسط یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش شده باشید. این نامه پذیرش همراه با سایر مدارک مورد نیازبرای بررسی درخواست باید به سفارت تحویل داده شوند.
    ویزای کاری اسپانیا
ویزا کاری یکی از ویزا‌های بلند مدت محسوب می‌شود که با دریافت آن شخص می‌تواند در آن کشور زندگی کند و به فعالیت بپردازد. برای دریافت این ویزا خود فرد باید مدارک لازم را به سفارت تحویل داده و پس از تایید از سوی آن‌ها ویزا برای شخص صادر می‌گردد. برای درخواست ویزای کاری حتما باید نامه‌ای در خصوص پیشنهاد شغلی که به شما داده شده داشته باشید.
پس از تحویل مدارک به سفارت و در صورت بررسی و تایید آن‌ها باید برای دریافت وقت مصاحبه اقدام کنید. نتیجه این مصاحبه تاثیر بسیار زیادی در پذیرش درخواست شما دارد. ظاهر و چگونگی رفتار شما می‌تواند سبب قبول یا رد درخواست گردد؛ بنابراین هنگام مصاحبه استرس نداشته و اگر مدارک بیشتری برای ارائه نیاز بود در کمال آرامش بیان کنید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را تهیه می‌نمایید.


چگونگی دریافت ویزای اسپانیا
1.    قبل از همه چیز انگیزه خود از سفر به این کشور را تعیین کنید، سپس مدارک و اسنادی که برای اخذ این نوع ویزا احتیاج دارید مشخص می‌شود. 
2.    برای رزرو وقت مصاحبه از سفارت این کشور اقدام کنید.
3.    مدارک لازم را جمع آوری کرده و اسنادی مانند مدارک شناسایی، مالی و اسناد شغلی را ترجمه نمایید.
4.    سعی کنید برای مصاحبه با سفارت کاملا آماده بوده و در تاریخ معیین شده همراه با مدارک گردآوری شده در آنجا حضور داشته باشید.
5.    پس از بررسی‌های انجام شده نتیجه به شما اعلام خواهد شد.
مدارک لازم جهت دریافت ویزای اسپانیا
•    فرم درخواست ویزا
•    دو قطعه عکس 
•    پاسپورت
•    رزرو بلیط پرواز برای رفت و برگشت
•    مدارک محل اقامت در اسپانیا یا مدارک رزرو هتل
•    کلیه مدارک شناسایی به همراه ترجمه
•    دعوتنامه
•    تمکن مالی از طریق حساب بانکی یا حامی مالی


سخن پایانی
در مطالب بالا چگونگی دریافت ویزای اسپانیا همراه با انواع آن را برای شما بیان کردیم. چنانچه قصد سفر به کشور اسپانیا را دارید، با ارائه مدارک معتبر می‌توانید درخواست خود را برای دریافت ویزا به سفارت این کشور اعلام کنید.