آشنایی با ویزای دانمارک این کشور اروپایی عضو حوزه شینگن برای مهاجرانی که هر ساله با اهداف گردشگری تحصیلی و کاری به دانمارک سفر می‌کنند، مورد نیاز است. دانمارک دو نوع ویزای بلند مدت و کوتاه مدت دارد. ویزای بلند مدت برای افرادی صادر می‌شود که برای تحصیل، کار، ازدواج و سرمایه‌گذاری به دانمارک سفر می‌کنند. ویزای کوتاه مدت نیز برای افرادی صادر می‌شود که قصد اقامت کوتاه مدت در این کشور را دارند. به عنوان مثال افرادی که برای دیدار دوستان و خانواده و یا مقاصد گردشگری به دانمارک سفر می‌کنند ویزای کوتاه مدت ۹۰ روزه دریافت می‌کنند. در ادامه بیشتر در رابطه با انواع ویزای دانمارک، مراحل دریافت ویزای دانمارک و مدارک مورد نیاز برای ویزای دانمارک صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

انواع ویزای دانمارک
انواع ویزای دانمارک با توجه به هدف از سفر متفاوت است. ویزای دانمارک مانند ویزای شینگن دارای ویزای تیپ A ویزای تیپ B ویزای تیپ C ویزای تیپ D است. تفاوت آن‌ها در مدت زمان اقامت در کشور دانمارک است. افرادی که برای ادامه تحصیل در کشور دانمارک ویزای این کشور را دریافت می‌کنند باید ویزای تیپ D یا ویزای بلند مدت بگیرند. این افراد می‌توانند تا مدت زمانی که در دانمارک می‌مانند ویزای خود را تمدید کنند؛ اما افرادی که ویزای کوتاه مدت دریافت می‌کنند، تنها می‌توانند به مدت چند ساعت یا چند روز در کشور دانمارک بمانند.

ویزای نوع A دانمارک
افرادی ویزای A نوع دریافت می‌کنند که قصد دارند در طول سفر خود اقامتی چند ساعته و کوتاه در فرودگاه‌های دانمارک داشته باشند. این افراد تنها می‌توانند در محدوده فرودگاه بمانند و اجازه خارج شدن از آنجا را ندارند. به این نوع از ویزا ویزای ترانزیتی گفته می‌شود.

ویزای نوع B دانمارک

ویزای نوع B نیز جزء ویزای کوتاه مدت دانمارک است و افراد می‌توانند به مدت پنج روز در این کشور بمانند و اجازه خارج شدن از فرودگاه را هم دارند. این افراد نیز برای تعویض پرواز و یا سفر زمینی از طریق خاک دانمارک ویزای نوع B را دریافت می‌کنند.

ویزای نوع C دانمارک
ویزای نوع C دانمارک جزء ویزاهای کوتاه مدت حساب می‌شود. مدت زمان اقامت با استفاده از ویزای تیپ C دانمارک ۹۰ روز است؛ اما مسافران می‌توانند یک ماه در کشور دانمارک حضور داشته باشند. ویزای تیپ C دارای انواع یکبار ورود، دوباره ورود و سه بار ورود است؛ یعنی متقاضیانی که این ویزا را دریافت کرده‌اند، می‌توانند در طول این ۹۰ روز به کشورهای دیگر حوزه شینگن سفر کنند و مجدداً به دانمارک برگردند. پس از چند بار دریافت ویزای تیپ C متقاضیان و اتباع کشورهای دیگر می‌توانند ویزای مولتی دریافت نمایند.

ویزای نوع D دانمارک
ویزای تیپ D دانمارک همان ویزای بلند مدت است که شامل ویزای تحصیلی دانمارک، ویزای کاری دانمارک، ویزای سرمایه گذاری، دانمارک ویزای ازدواج دانمارک و ویزای همراه می‌شود. افرادی که این ویزا را دریافت کنند، می‌توانند مدت زمان طولانی در این کشور بمانند و اقامت خود را تمدید نمایند.

مراحل دریافت ویزای دانمارک
مراحل دریافت ویزای دانمارک از طریق سفارت این کشور و دفاتر کارگزاری دانمارک در تهران انجام می‌شود. متقاضیان ابتدا باید برای دریافت وقت سفارت دانمارک اقدام کنند و پس از تعیین وقت به صورت حضوری برای انجام مصاحبه سفارت دانمارک مراجعه نمایند. در روز مصاحبه کارهای مربوط به انگشت نگاری و آزمایش‌های بیومتریک انجام می‌شود. انگیزه متقاضی از دریافت ویزای دانمارک نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از گذشت یک تا دو هفته روز جواب ویزای دانمارک برای متقاضیان ارسال می‌شود.

 مدارک لازم برای دریافت ویزای دانمارک
آشنایی با ویزای دانمارک شامل آشنایی با مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن دانمارک است. همان طور که اشاره کردیم، انواع ویزای دانمارک متفاوت است و افراد با مقاصد مختلفی به این کشور سفر می‌کنند؛ بنابراین هر یک از متقاضیان نیازمند مدارک خاصی هستند. به طور کلی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانمارک عبارت‌اند از:


•    گذرنامه معتبر متقاضی دارای دو صفحه خالی
•    اصل شناسنامه و کپی به همراه ترجمه آن به زبان انگلیسی
•    اصل سند ازدواج و طلاق
•    مدارک تمکن مالی
•    مدارک مربوط به نسبت خانوادگی برای استفاده از دعوت نامه دانمارک
•    فرم تکمیل شده درخواست ویزای دانمارک
•    یک قطعه عکس رنگی جدید
•    ارائه دعوت نامه دانمارک
•    گواهی اشتغال
•    نام هپذیرش از دانشگاه‌های دانمارک