کشور اسلوونی در بخش جنوبی اروپای مرکزی واقع شده و با دارا بودن وضعیت اقتصادی مناسب از دسته کشورهای پیشرفته به شمار می‌رود. برای سفر به این کشور و یا اقامت در آن ویزاهای متفاوتی وجود دارد که با توجه به نوع هر کدام، مدت اعتبارشان متفاوت خواهد بود.
ما در این مطلب قصد داریم تا هر آنچه را که برای آشنایی با ویزای اسلوونی نیاز دارید، برای‌تان توضیح دهیم.


انواع ویزاهای کشور اسلوونی
. ویزای نوع A
این ویزا به طور خاص برای افرادی صادر می‌شود که شهروند هیچ یک از کشورهای منطقه شنگن نمی‌باشند.
این افراد برای ورود به کشور سومی خارج از اتحادیه اروپا، برای عبور از فرودگاه به ویزای نوع A نیاز دارند. این ویزا با عنوان ویزای ترانزیت فرودگاهی نیز شناخته می‌شود.
. ویزای نوع B
درباره آشنایی با ویزای اسلوونی از نوع B، باید بدانید که این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که بخواهند به صورت زمینی به کشوری خارج از اتحادیه شنگن سفر کنند. این ویزا با اعتبار ۵ روزه‌اش این امکان را می‌دهد تا فرد متقاضی بتواند به صورت زمینی از کشورهای مورد نظر برای رسیدن به مقصدش عبور کند.
. ویزای نوع C
ویزای نوع C از دسته ویزاهایی است که نه تنها اقامت در کشور اسلوونی، بلکه امکان اقامت با مدت زمان مشخص در سایر کشورهای عضو اتحادیه شنگن را نیز فراهم می‌کند.
به کمک این ویزا شما می‌توانید در هر دوره شش ماهه به مدت ۹۰ روز در کشور اسلوونی یا سایر کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشید. این ویزا کوتاه مدت بوده و معمولا برای اهداف توریستی و گردشگری صادر می‌شود.
. ویزای نوع D
آشنایی با ویزای اسلوونی از نوع D برای افرادی که خواستار اقامت بلند مدت هستند بسیار کاربردی خواهد بود. این نوع ویزا معمولا برای اهدافی مانند تحصیل، درمان، کار و سرمایه گذاری صادر شده و مدت اعتبار آن بیش از یک سال می‌باشد.
علاوه بر آن، ورزشکاران و هنرمندانی که به اقامت طولانی در کشورهای حوزه شینگن نیاز دارند نیز می‌توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند.
آشنایی با سایر ویزاهای محبوب اسلوونی
همانطور که گفته شد برای ورود به این کشور ویزاهای مختلفی وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
۱. ویزای تحصیلی اسلوونی
برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور پیش از هر چیزی باید از مدارس، موسسات آموزشی و یا دانشگاه‌های این کشور پذیرش دریافت کنید. پس از پایان تحصیل نیز در صورتی که فرد مشغول به کار شود می‌تواند ویزای تحصیلی‌اش را به ویزای کاری تغییر دهد.
۲. ویزای کاری اسلوونی
در صورتی که از سوی یک شرکت یا کارفرمای حاضر در اسلوونی پیشنهاد کار دریافت کنید، می‌توانید با اخذ ویزای کاری به راحتی در این کشور اقامت داشته باشید.
۳. ویزای سرمایه گذاری اسلوونی
اقامت در اسلوونی از طریق سرمایه گذاری نیز یکی دیگر از راه‌های ورود به این کشور می‌باشد. شما برای دریافت این نوع ویزا باید ایتدا یک کسب و کار راه اندازی کنید.