در این مطلب سعی داریم اطلاعاتی درخصوص وقت سفارت فرانسه به شما ارائه داده و شما را در این رابطه راهنمایی کنیم. جالب است بدانید دریافت ویزای فرانسه نیازی به مصاحبه ندارد، یعنی شما در زمان تعیین شده فقط باید مدارک خود را به سفارت این کشور ارائه داده و مراحل انگشت نگاری را تکمیل کنید. معمولا دو روز بعد از درخواست تعیین وقت، به درخواست شما پاسخ داده شده و تاریخ حضور در سفارت به شما اعلام خواهد شد. در ادامه اطلاعات کاملتری به شما ارائه خواهیم داد. همراه ما باشید!


گرفتن وقت سفارت فرانسه
برای گرفتن وقت سفارت فرانسه باید به سایت VFSGlobal مراجعه نمایید. بعد از ورود به سایت، کشور مبدا را ایران و کشو مقصد را فرانسه انتخاب می‌کنید. بعد از انتخاب تعیین وقت سفارت یک آدرس ایمیل برای شما نشان داده می‌شود که باید درخواست خود را به آن آدرس ایمیل کنید. بعد از یک یا دو روز، زمان دقیق وقت سفارت برای شما مشخص می‌شود.
 به این نکته توجه کنید که فرم درخواست ویزای فرانسه باید در زمان تعیین وقت و به صورت اینترنتی تکمیل شود. در صورتی که فرم را اشتباه پر کنید، درخواست ویزای شما از طرف افسران ویزای این کشور رد خواهد شد.


هزینه وقت سفارت فرانسه
هزینه گرفتن وقت سفارت فرانسه یک میلیون تومان است، اما به جز این هزینه‌های صندوق داخل سفارت به عهده متقاضی می‌باشد که مقدار آن بسته به نوع ویزای درخواستی متفاوت است.


مدارک مورد نیاز وقت سفارت فرانسه
برای حضور در سفارت فرانسه، با توجه به نوع ویزای انتخابی شما، باید یک سری مدارک ارائه کنید. چون ویزای فرانسه مصاحبه ندارد مدارک شما برای اخذ ویزا تاثیرگذار است. هر نوع ویزایی مدارک مخصوصی را لازم دارد اما یک سری مدارک برای دریافت انواع ویزاها لازم است که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
•    فرم درخواست ویزای فرانسه
•    گذرنامه فعلی متقاضی و پاسپورت‌های قبلی او
•    رسید پرداخت هزینه‌های ویزا
•    اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی به همراه ترجمه آن ها
•    اصل و کپی بیمه مسافرتی
•    گردش حساب و تمکن مالی
•    نامه اشتغال به کار
•    واچر هتل
•    ارائه اصل دعوتنامه در صورت وجود
•    ارائه اصل و ترجمه سند ازدواج


وقت سفارت فوری فرانسه
دریافت وقت سفارت فوری فرانسه در صورتی امکان‌پذیر است که شما دارای دعوتنامه پزشکی باشید و یا در متن دعوتنامه خویشاوندی شما تاریخ سفر ذکر شده باشد. در این صورت می‌توانید وقت فوری از سفارت فرانسه بگیرید و تا 7 روز کاری بعد در این سفارت حضور داشته باشید.


انواع وقت سفارت فرانسه
شما ممکن است به دلایل گوناگونی قصد سفر به فرانسه را داشته باشید؛ بنابراین وقت سفارت فرانسه شما هم با توجه به دلیل سفرتان به این کشور متفاوت خواهد بود. مهمترین انواع وقت سفارت فرانسه عبارتند از:
•    وقت توریستی سفارت فرانسه: 
اگر می‌خواهید به قصد دیدار اقوام و آشنایان به فرانسه سفر کنید باید ویزای توریستی شینگن این کشور را دریافت کنید. اگر هدف شما سفر توریستی است برای اخذ وقت سفارت توریستی اقدام کنید. مدارکی که باید برای اخذ ویزای توریستی ارائه دهید متفاوت از مدارک دیگر انواع ویزا است. داشتن دعوتنامه در اخذ ویزای توریستی فرانسه تاثیر بسیاری دارد.
•    وقت تجاری سفارت فرانسه: 
ویزای تجاری فرانسه را زمانی می‌توانید بگیرید که در کشور فرانسه به امور سرمایه گذاری، تجاری، کاری و... بپردازید. نکته مهم درمورد ویزای تجاری و ویزای کاری در فرانسه این است که ویزای تجاری امکان راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری در این کشور را به شما می‌دهد، اما ویزای کاری برای افرادی است که قصد دارند در یکی از شرکت‌ها و ارگان‌های این کشور مشغول به کار شوند. 
وقت سفارت تجاری و کاری برای هر دو ویزا الزامی است. باید وقت سفارت داشته باشید تا درخواست ویزای خود را ارائه دهید.
•    وقت دانشجویی سفارت فرانسه: 
اگر می‌خواهید در فرانسه تحصیل کنید باید ویزای تحصیلی فرانسه را داشته باشید. برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه لازم است در مرحله اول وقت سفارت تحصیلی فرانسه را بگیرید. در مرحله بعد مدارک لازم را جمع آوری نموده و به سفارت تحویل دهید.


جمع بندی
کشور فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که افراد زیادی خواهان سفر و مهاجرت به این کشور هستند. برای سفر به کشور فرانسه نیازمند اخذ ویزا هستید و برای اخذ ویزا در ابتدا باید وقت سفارت فرانسه را بگیرید. برای اطلاعات کامل درباره وقت سفارت فرانسه می‌توانید به سایت سفری دیگر مراجعه نمایید.