کشور یونان یکی از کشورهایی است که سالانه افراد زیادی از سر تا سر جهان به آن جا مسافرت می‌کنند. هر یک از این افراد برای ورود به خاک کشور یونان، باید ویزا یونان را داشته باشند. آن‌ها 1 الی 2 ماه پیش از سفر به این کشور، باید به سفارت یونان مراجعه کرده و نسبت به دریافت ویزا، اقدام کنند. آن‌ها برای مراجعه به سفارت، باید به صورت اینترنتی وقت گرفته و سپس در زمان تعیین شده، به سفارت بروند. اگر شما هم جز افرادی هستید که می‌خواهید برای گرفتن وقت سفارت یونان اقدام کنید، بهتر است که با نحوه دریافت این وقت؛ مدارک مورد نیاز و سایر اطلاعات مربوطه آشنا شوید. برای آشنایی کامل با تمامی اطلاعات مربوط به وقت سفارت این کشور، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 


نحوه اخذ وقت سفارت یونان
در سال‌های گذشته، شما عزیزان برای دریافت ویزا کشور یونان، باید به طور مستقیم به سفارت مراجعه می‌کردید. در این صورت، باید مدت زمان زیادی را در صف صبر می‌کردید تا نوبت شما فرا برسد و بتوانید درخواست خود را ثبت نمایید. در گذشته این کار، سبب ایجاد هرج و مرج در سفارت و به وجود آمدن صف‌های طولانی می‌گردید. به همین دلیل، امروزه شما عزیزان پیش از مراجعه به سفارت باید به صورت آنلاین وقت بگیرید. در این صورت، شما می‌توانید در زمان تعیین شده به سفارت مراجعه کرده و بدون معطلی، درخواست اخذ ویزا خود را ثبت نمایید. 
برای دریافت وقت سفارت یونان، شما عزیزان ابتدا باید به سایت کنسولگری یونان مراجعه کنید. سپس، شما باید اسکن مدارک هویتی خود را در قسمت مربوطه بارگذاری کنید. پس از بارگذاری مدارک، شما باید فرم‌های مربوطه را به درستی پر کنید که پس از تکمیل این فرم‌ها، به شما کدی ارسال می‌گردد که باید آن را در سایت وارد کنید. در صورتی که کد را به درستی وارد کرده باشید، ساعت و زمان مراجعه شما به سفارت، برایتان ایمیل می‌شود. به یاد داشته باشید که حتما 30 الی 40 دقیقه پیش از زمان تعیین شده، در سفارت یونان حضور داشته باشید. 


دریافت وقت سفارت یونان چند روز طول می‌کشد؟
هم اکنون که با نحوه دریافت وقت سفارت یونان آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که دریافت این وقت، چند روز طول می‌کشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که معمولا از زمانی که شما به سایت مراجعه می‌کنید و اقدامات لازم را انجام می‌دهید، 2 الی 12 روز کاری طول می‌کشد تا بتوانید به سفارت مراجعه کنید. لذا، اگر عجله دارید و باید فورا ویزا خود را دریافت کنید، بهتر است که در قسمت تکمیل فرم، گزینه «عجله دارم» را انتخاب نمایید. در این صورت، می‌توانید کمتر از یک هفته وقت سفارت یونان را دریافت کنید. 


مدارک مورد نیاز دریافت وقت سفارت یونان
شما متقاضیان عزیز برای مراجعه حضوری به سفارت یونان و یا در زمان دریافت وقت این سفارت، باید مدارکی را داشته باشید. در واقع، عدم وجود هر یک از این اطلاعات و مدارک، سبب می‌شود تا نتوانید ویزا این کشور را دریافت کنید. برخی از مهم‌ترین این مدارک که باید برای دریافت وقت سفارت یونان با خود به همراه داشته باشید، به شرح زیر می‌باشند:
• شما باید گذرنامه خود را که 6 الی 9 ماه اعتبار دارد، به همراه داشته باشید. 
• شما عزیزان متقاضی باید اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه خود را به همراه داشته باشید. فراموش نکنید که از تمامی صفحه‌های شناسنامه، باید کپی بگیرید. 
• شما باید 3 الی 4 قطعه عکس رنگی که به تازگی گرفته‌اید و دارای زمینه سفید رنگی است را داشته باشید. فراموش نکنید که سایز تمامی عکس‌های شما باید 3*4 باشند.
• شما باید گردش حساب یکسال اخیر خود را به همراه تمکن مالی از بانک دریافت کنید. 
• برای این که بدانند قصد دارید تا به پس از اتمام مدت اعتبار ویزا خود به کشورتان بازگردید، باید بلیط رفت و بلیط برگشت را دریافت کنید. 
• در صورتی که تصمیم دارید تا ویزا خود را بر اساس دعوتنامه اخذ کنید، باید آن دعوتنامه را نیز ارائه دهید. 


خلاصه مطلب
ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را با نحوه دریافت وقت سفارت یونان آشنا کنیم به یاد داشته باشید که اگر برای دریافت این وقت اقدام نکنید، سفارت یونان به هیچ وجه به شما اجازه ورود را نخواهد داد. بنابراین، حتما پیش از اقدام به این سفارت، برای گرفتن وقت به صورت اینترنتی اقدام کنید. اگر در این زمینه سوالی دارید و یا در زمان دریافت وقت با برخی از مشکلات رو به رو شدید، می‌توانید از همکاران ما یاری بگیرید.