امروزه کشور آلمان به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت افرد تبدیل شده است. از جمله دلایلی که موجب محبوبیت این کشور شده می‌توان به شرایط مناسب برای زندگی و هزینه‌های مقرون به صرفه اشاره کرد. آلمان یک کشور مهاجر‌پذیر است و حدود 82 میلیون نفر از جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند. از این رو افرادی که قصد دارند به این کشور سفر کنند، نیازمند اخذ ویزا هستند. همان طور که می‌دانید برای اخذ ویزا شما ابتدا باید وقت سفارت تعیین کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا راهنمای کاملی از وقت سفارت آلمان را در اختیار شما قرار دهیم.


نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان
اولین مرحله برای دریافت ویزای کشور آلمان این است که وقت سفارت تعیین کنید. ویزای کشور آلمان مانند سایز کشورها دارای انواع مختلفی از جمله، ویزای کاری، ویزای تجاری، کاری و غیره است. پس از این که مشخص کردید قصد دریافت چه نوع ویزایی را دارید، باید برای دریافت وقت سفارت آلمان اقدام کنید.
از آن جایی که در سال‌های گذشته تقاضای برای دریافت ویزای آلمان افزایش یافته، دریافت وقت سفارت آلمان تنها به شکل آنلاین انجام می‌شود و به این منظور باید از طریق وب سایت کارگزار رسمی سفارت آلمان در تهران اقدام کنید. در سایت ویزامتریک شما باید اطلاعات اولیه خود خود را ثبت نمایید و یک حساب کاربری بسازید.
در این مرحله شما باید نوع ویزایی که قصد دریافت آن را دارید انتخاب کرده و برای مراجعه حضوری به سفارت مورد نظر درخواست خود ارسال نمایید. در این زمان شما یک ایمیل دریافت می‌کنید که باید آن را تایید نمایید. شما می‌توانید هزینه‌های دریافت وقت سفارت آلمان را به صورت آنلاین پرداخت کنید و در زمان مراجعه باید فیش واریزی را تحویل دهید.


مراحل دریافت وقت سفارت آلمان
همان طور که گفته شد، شما باید برای دریافت وقت سفارت به کارگزاری ویزامتریک مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت نمایید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که آلمان امکان وقت سفارت فوری برای تمام افراد ارائه نمی‌دهد. مراحل دریافت وقت سفارت به شرح زیر است:
•    برای گرفتن وقت سفارت برای هر نفر باید مبلغ 900 هزار تومان واریز کنید.
•    این امکان برای شما فراهم شده است که بتوانید برای حداکثر 10 نفر یک وقت گروهی و یا خانوادگی دریافت کنید.
•    یک روز پس از واریز مبلغ مورد نظر فرآیند ثبت نام برای دریافت وقت سفارت آغاز می‌شود.
•    ثبت مشخصات فردی و اطلاعات تماس خود همراه با ایمیل
پس از این که درخواست خود را ثبت کردید، از طریق سایت ویزامتریک می‌توانید تاریخ مراجعه حضوری به سفارت را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که اگر شما 3 روز پیش از زمان مراجعه حضوری وقت خود را کنسل کنید مبلغ پرداخت شده پس از تکمیل فرم به حساب شما بازگردانده می‌شود. همچنین شما تا 3 روز پیش از قرار ملاقات می‌توانید تنها برای یک بار وقت ملاقات خود را بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای تغییر دهید.


انواع وقت سفارت آلمان
همان طور که در مطالب فوق اشاره کردیم اولین قدم برای دریافت ویزای آلمان، تعیین وقت سفارت آلمان است. برای دریافت وقت سفارت آلمان بهتر است بدانید این فرآیند به شکل‌های مختلفی قابل انجام است. توجه داشته باشید که اگر در زمان تعیین وقت سفارت اطلاعات اشتباهی وارد کنید یا اشتباهی رخ دهد تا روز مراجعه حضوری سفارت متوجه نمی‌شوید و در نهایت مجبور می‌شوید دوباره برای دریافت وقت اقدام کنید.
برای دریافت وقت سفارت آلمان شما می‌توانید درخواست خود را برای دریاف انواع ویزا به صورت‌های زیر ثبت نمایید.
• دریافت وقت سفارت برای تایید امضا
• دریافت وقت سفارت برای تایید مدارک مورد نیاز ویزا
• دریافت وقت سفارت برای دریافت ویزای تحصیلی
• دریافت وقت سفارت برای اخذ ویزای جستجوی کار
• دریافت وقت سفارت برای اخذ ویزای تجاری
• دریافت وقت سفارت برای اخذ ویزای کاری
• دریافت وقت سفارت برای اخذ ویزای پزشکی
• دریافت وقت سفارت برای اخذ ویزای توریستی


جمع بندی 
کشور آلمان یک کشور با شرایط اقتصادی مناسب است و این شرایط موجب شده تا افراد زیادی این کشور را برای تحصیل، زندگی و تجارت انتخاب کنند. لازمه مهاجرت به این کشور داشتن ویزای آن است. زمانی که نوع ویزای خود را مشخص کردید باید برای دریافت وقت سفارت اقدام نمایید. دریافت وقت سفارت آلمان با توجه نوع ویزای درخواستی شما متفاوت است.