برای گرفتن وقت سفارت کشورها یا به صورت آنلاین و یا حضوری می‌توانید اقدام کنید. سفارت اتریش امکان دریافت وقت آنلاین را برای متقاضیان خود قرار داده که در ایران فقط توسط کارگزاری vfs گلوبال انجام می‌شود. وقت سفارت اتریش نیازی به انجام مصاحبه ندارد و شما فقط هنگامی که می‌خواهید مدارک خود را تحویل دهید و انگشت نگاری را انجام دهید به دفتر vfs گلوبال که واقع در تهران است، مراجعه می‌کنید. سفری دیگر شما را در این زمینه راهنمایی می‌کند لطفاً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 


وقت سفارت اتریش
بعد از اینکه انگشت نگاری‌ها و ارائه مدارک را در دفتر وی اف اس گلوبال انجام دادید دو هفته زمان می‌برد تا ویزای اتریش شما حاضر شود. اگر دعوتنامه داشته باشید دعوت نامه می‌تواند از سمت بستگان باشد و یا دعوت نامه کاری و پزشکی باعث می‌شود که روند پرونده درخواست ویزای شما بسیار سریع‌تر انجام شود. حتماً نیاز است که برای دریافت ویزا به صورت حضوری به دفتر کارگزاری ویزای اتریش بروید و رسید دریافت کارت شناسایی را به همراه داشته باشید. 


مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا
بیشتر مدارکی که برای اخذ ویزای اتریش نیاز هستند همان مدارکی هستند که برای ویزای شینگن نیاز می‌باشند. توجه داشته باشید که قبل از تهیه مدارک باید آن را به زبان رسمی اتریش که آلمانی است تجربه کرده باشید اما ترجمه آنها نیاز به دریافت تاییدات دادگستری ندارد. هر یک از ویزای مد نظر شما برای کشور اتریش و سفر به آن نیازمند مدارک مختلفی هستند که می‌توانید برای راهنمایی‌های بیشتر از کارشناسان و مشاوران شرکت خدمات مسافرتی سفری دیگر کمک بگیرید. لیست مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اتریش به شرح زیر می‌باشد: 
•    رسید مربوط به پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا
•    فرم مربوط به ویزا و درخواست آن
•    نامه مربوط به گزارش اشتغال به کار شما
•    پاسپورت فعلی شما و همینطور پاسپورت‌های قبلی تان
•    اصل و ترجمه شده نسخه مدارک شما به زبان آلمانی
•    اصل و ترجمه نسخه‌های اسناد ملکی به زبان آلمانی
•    اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی به زبان آلمانی
•    به همراه داشتن دعوت نامه در صورت وجود
•    ارائه گواهی اشتغال به تحصیل
•    ارائه نسخه بلیط‌های رفت و برگشت
•    واچر هتل


ویزای توریستی و گردشگری کشور اتریش
برای اخذ ویزای توریستی کشور اتریش باید مانند سایر کشورهای حوزه عمل کنید مدارک مختلفی مانند گردش حساب و تمکن مالی‌تان را ارائه دهید همین طور اگر دعوتنامه دارید باید آن را با توجه به اعتبار آن به سفارت ارائه دهید. توجه داشته باشید که اگر ویزای توریستی اتریش داشته باشید می‌توانید سه تا شش ماه در این کشور اقامت داشته باشید. 


ویزای مربوط به تحصیل در کشور اتریش
بدیهی است که قبل از گرفتن ویزای تحصیلی اتریش و وقت سفارت اتریش باید هماهنگی‌های لازم را با دانشگاه یا مدرسه مدنظرتان انجام داده باشید و بعد از بلاک کردن و ثبت نام در آن دانشگاه می‌توانید دعوتنامه را دریافت کنید. لازم است بدانید که برای گرفتن وقت سفارت اتریش و اخذ ویزای تحصیلی باید مدارک مربوط به تحصیل‌تان را نیز همراه داشته باشید. باید بدانید که اعتبار ویزای تحصیلی شما بر اساس مدت زمان تحصیل شما رقم می‌خورد و اگر از تحصیل فارغ شدید باید کشور اتریش را ترک کنید. 


ویزای کاری برای کشور اتریش
شما می‌توانید برای گرفتن وقت سفارت کشور اتریش از کارشناسان و مشاوران سفری دیگر کمک بگیرید اما لازم به ذکر است که برای ویزای کاری باید حتما از طرف یک کارفرما یک شرکت معتبر دعوت شده باشید که پذیرش ویزای شما راحت‌تر صورت بگیرد.


سفارت اتریش در تهران
برای گرفتن وقت سفارت اتریش در تهران و انجام انگشت نگاری‌ها و شناسایی‌های مربوط به اخذ ویزا باید به دفترکارگزاری وی اف اس که در تهران واقع شده است مراجعه کنید. این دفتر در میدان هروی و خیابان موسوی واقع شده است. باید وارد مجتمع تجاری هروی شوید و به طبقه چهارم مراجعه کنید. سفری دیگر ارائه دهنده ویزاهای معتبر و موفق است و به شما در این زمینه کمک می‌کند این شرکت خدمات مسافرتی تاکنون سه هزار ویزای موفق داشته است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وقت سفارت اتریش با کارشناسان بلاگ سفری دیگر همراه باشید.