کشور بلژیک یکی از اعضای اتحادیه اروپا و مقر این نهادها است. افراد زیادی به منظور اهداف مختلف (تحصیلی، تفریحی، تجاری و...) به این کشور سفر می‌کنند. اما اکثر ایرانیان برای سفر به این کشور اهداف تجاری یا گردشگری دارند. به طور کلی برای دریافت انواع ویزا برای اقامت در کشور بلژیک باید مراحلی را طی کرد. جمع آوری مدارک و تعیین وقت سفارت برای دریافت ویزا ضروری است. در ادامه اطلاعاتی در مورد وقت سفارت بلژیک را برای شما ارائه خواهیم داد.


‌انواع وقت سفارت بلژیک
برای سفر به بلژیک می‌توان بنا به قصد شما از سفر انواع مختلفی از ویزا را دریافت کرد. انواع ویزا برای ورود به کشور بلژیک شامل ویزای کاری، تحصیلی، پزشکی، ازدواج، گردشگری، ورزشی، تجاری، سرمایه گذاری و... می‌باشد. برای دریافت هر کدام از این ویزا‌ها نیاز است که مدارک لازم و مرتبط به هرکدام را جمع آوری کرده و از سفارت وقت بگیرید. وقت سفارت به دو صورت بلند مدت و کوتاه مدت می‌باشد.
برای سفرهایی که بین یک روز تا 3 ماه طول می‌کشند، شما باید درخواست وقت کوتاه مدت داشته باشید. سفرهایی با بیشتر از 90 روز اقامت در بلژیک نیازمند درخواست وقت بلند مدت هستند. درخواست ویزای بلند مدت و کوتاه مدت را می‌توان از کارگذاری سفارت یا همان VFS داشته باشید، اما بهتر است که برای ویزای بلند مدت از سفارت درخواست وقت کنید. 


تعیین وقت سفارت بلژیک چگونه است
با در نظر داشتن نوع ویزا از طریق سایت سفارت می‌توانید برای دریافت وقت اقدام کنید. توجه داشته باشید اطلاعاتی که در این سایت وارد می‌کنید، کاملا درست باشند؛ زیرا در صورت وجود هر گونه اشتباهی در اطلاعات وارد شده برای گرفتن ویزا دچار مشکل خواهید شد. قبل از هر چیزی لازم است که مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را آماده کنید و سپس از سفارت وقت بگیرید. در زمان مشخص شده در سفارت حضور داشته باشید و مدارک مرتبط را ارائه دهید. 
در این روز انگشت نگاری‌های لازم هم صورت می‌گیرد. در واقع پس از درخواست شما برای گرفتن وقت سفارت حدودا 21 روز برای تعیین وقت سفارت و دریافت ویزا طول می‌کشد. 


زمان مناسب برای گرفتن وقت سفارت بلژیک
برای در خواست وقت از سفارت بلژیک از دوشنبه تا پنج شنبه می‌توانید برای این کار اقدام کنید. در صورتی که قصد دارید برای انجام کارهای مربوط به دریافت ویزا به این سفارت خانه مراجعه کنید، می‌توانید از ساعت 9 تا 12 در آن مکان حضور یابید. اما اگر می‌خواهید زمانی را برای تعیین وقت سفارت رزرو کنید، در ساعات 14 تا 14:30 اقدام نمایید. 
توجه داشته باشید که برای تعیین وقت سفارت بلژیک برای کسانی که قصد دارند زودتر از 3 ماه آتی سفر کنند، وقتی داده نمی‌شود. به طور معمول سفارت بلژیک شلوغ نیست و می‌توانید به راحتی و در زمانی کم وقت سفارت بگیرید.
پرداخت هزینه‌های تعیین وقت سفارت بلژیک
سفارت خانه بلژیک مانند هر سفارت خانه دیگری برای تعیین وقت سفارت هزینه‌هایی را دریافت می‌کند. هزینه‌هایی که از متقاضیان ویزا اخذ می‌شود، بابت انگشت نگاری و مصاحبه‌ای است که توسط افسر سفارت انجام می‌شود. زمانی که برای تحویل مدارک به سفارت بلژیک می‌روید، باید هزینه‌ای برای تعیین وقت سفارت بپردازید.
هزینه‌ای که برای تعیین وقت سفارت از متقاضیان دریافت می‌شود، به گونه‌ای است که هر فرد باید به طور جدا آن را پرداخت کند. برای کودکان زیر 6 سال هزینه‌ای بابت تعیین وقت سفارت در نظر گرفته نشده است و برای آن‌ها رایگان می‌باشد.


در پایان 
نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، برای به همراه بردن کودکان با خود به کشور بلژیک حتما رضایت نامه‌ای از والدین آن‌ها داشته باشید. این رضایت نامه باید به صورت کتبی و در محضر به شما داده شود و هنگام ارائه مدارک در زمان تعیین شده وقت سفارت باید آن را تحویل دهید. 
در مطالب گفته شده سعی داشتیم تا راهنمایی مناسبی برای دریافت وقت سفارت بلژیک ارائه دهیم. در این مقاله زمان و چگونگی تعیین وقت سفارت را به همراه مطالبی دیگر شرح دادیم، تا در صورت اقدام به اخذ ویزا بتوانید از آن‌ها بهره ببرید.