برای دریافت ویزای جمهوری چک لازم است ابتدا از سفارت این کشور وقت بگیرید. کشور چک دارای مناطق دیدنی زیادی است و از تمام دنیا افراد بسیاری برای گردش و لذت بردن از جاذبه‌های این کشور تصمیم به مسافرت می‌گیرند. این کشور شرایط اقتصادی مناسبی دارد و خیلی از افراد برای کار، تحصیل و مقاصد دیگر برای اقامت در چک اقدام می‌کنند. برای ورود به کشور به هر منظوری ابتدا باید ویزا دریافت کنید. 
برای دریافت ویزا و اقامت در جمهوری چک باید برای وقت سفارت چک درخواست دهید. در ادامه چگونگی درخواست وقت سفارت چک و مطالبی مرتبط با این موضوع را بررسی می‌کنیم. در صورتی که برای تعیین وقت سفارت چک نیاز به راهنمایی دارید، تا پایان این مطالب با ما همراه باشید. 


وقت سفارت کشور چک
همان طور که گفتیم هنگام دریافت انواع ویزا برای ورود به کشور چک نیاز هست تا شما برای گرفتن وقت سفارت چک اقدام کنید. با رزرو وقت سفارت شما می‌توانید در یک زمان مناسب و مشخص شده برای انجام کارهای اخذ ویزا به سفارتخانه بروید. با دریافت وقت سفارت تمامی متقاضیان سر وقت تعیین شده و به طور مرتب بدون هرج و مرج و بی‌نظمی برای دریافت ویزا به سفارت مراجعه می‌کنند.
 گرفتن وقت از سفارت با توجه به نوع ویزای درخواستی شما متفاوت خواهد بود. پس ابتدا باید قصد و نیت خود از سفرتان را مشخص کنید و برای یکی از انواع ویزا که شامل ویزاهای تحصیلی، کاری، توریستی، سرمایه گذاری و... است، اقدام کنید.


نحوه دریافت وقت سفارت چک
رزرو وقت از سفارت چک به دو صورت حضوری و آنلاین برای شما فراهم شده است. اگر می‌خواهید به صورت آنلاین این کار را انجام دهید باید وارد سایت سفارت شوید و اطلاعات خود را وارد نمایید. ساعت کاری سفارت جمهوری چک از هشت و نیم شروع می‌شود و تا چهار و نیم عصر ادامه دارد. برای مراجعه به سفارت این کشور بهتر است بدانید روز‌های کاری آن از یکشنبه تا پنج شنبه است.
دقت کنید در زمان مناسب و مطابق با ساعات کاری سفارت به این مکان مراجعه نمایید؛ زیرا در صورتی که زمان انتخاب شده توسط شما با ساعات کاری هماهنگ نباشد، ممکن است در آن جا کسی برای پاسخگویی به شما حضور نداشته باشد.


اقداماتی که بعد از گرفتن وقت سفارت باید انجام داد
پس از این که وقت سفارت برای شما مشخص شد، لازم است که مدارک مورد نیاز مربوط به نوع ویزای خود را به طور کامل آماده کنید و دقیقا در زمان تعیین شده به سفارت مراجعه کنید. در آماده‌سازی مدارک نهایت دقت خود را به کار گیرید تا اشکال یا نقصی در آن‌ها وجود نداشته باشد. باید توسط دارالترجمه همه مدارک شما ترجمه شده و مهر دارالترجمه هم داشته باشند.
بعد از ترجمه مدارک لازم است که آن‌ها را با توجه به اولویت و اهمیتی که دارند، در پرونده خود قرار دهید. در تاریخ مقرر سر ساعت تعیین شده در سفارت حضور داشته باشید. اگر دیر‌تر از وقتی که به شما اعلام شده در سفارت حضور پیدا نکنید، ممکن است دیگر به شما اجازه ورود ندهند. در هنگام مصاحبه با حفظ خونسردی در کمال آرامش به سؤالاتی که از شما می‌شود، به درستی پاسخ دهید.


پرداخت هزینه‌ها در وقت سفارت چک چگونه است
گرفتن ویزا هزینه‌هایی را در پی دارد و در تاریخی که برای وقت سفارت معین شده است، شما باید هزینه‌های اخذ ویزای چک را پرداخت نمایید. در پرداخت هزینه‌های ویزا استفاده از کارت بانکی ممکن نیست و باید حتما به صورت نقدی این هزینه‌ها را پرداخت کنید. دقت کنید، پول‌های نقدی که با خود به سفارت می‌برید باید به صورت یورو باشند. 


در آخر
مطالبی درباره چگونگی رزرو وقت سفارت چک و اقدامات لازم را در این مقاله بیان کردیم. اما نکته‌ای که در پایان باید به آن اشاره کنیم و بسیار حائز اهمیت می‌باشد، در صورت اخذ ویزا از طریق دعوت نامه تاریخ درج شده در آن خیلی مهم است. این دعوت نامه باید به گونه‌ای باشد که مطمئن شوید در زمان سفر شما اعتبار کافی خواهد داشت؛ بنابراین سعی کنید به تاریخ دعوت نامه توجه بیشتری کنید تا هنگام دریافت ویزا دچار مشکل نشوید.