یکی از کشورهایی که می‌تواند محل خوبی برای زندگی باشد، کشور استونی است؛ زیرا این کشور دارای رشد اقتصادی و منابع انسانی خوبی می‌باشد. بسیاری از سازمان‌های ارزشمند مالی این کشور را جزء کشورهایی می‌دانند که اقتصادی قوی دارد. کشور استونی جز کشورهای آزا اروپایی به شمار می‌رود. این یکی از دلایلی است که افراد زیادی این کشور را برای زندگی انتخاب می‌کنند.
افرادی که قصد دارند به کشور استونی با اهداف مختلف سفر کنند، باید حتما ویزای این کشور را دریافت نمایند. برای دریافت ویزای این کشور اولین قدم این است که وقت سفارت استونی رزرو کنید. تعیین وقت سفارت موجب شده تا افراد در روز و ساعت مشخص به سفارت مراجعه نمایند و از شلوغی سفارت جلوگیری می‌شود. ما در این مطالب قصد داریم تا شما را با وقت سفارت استونی آشنا کنیم.


ویزای استونی
همان طور که اشاره کردیم برای اخذ ویزای استونی باید قبل از هر عملی برای تعیین وقت سفارت اقدام کنید. با توجه به این که کشور استونی عضو پیمان شینگن است؛ بنابراین برای ورود به این کشور دریافت ویزای شینگن کفایت می‌کند. توجه داشته باشید در صورتی که ویزای ملی استونی را اخذ کنید تنها می‌توانید به این کشور سفر کنید و مانند ویزای شینگن نمی‌توانید در کشورهای عضو این پیمان رفت و آمد داشته باشید.
حافظ منافع سفارت استونی در کشور ما سفارت فنلاند است و دلیل این امر این است که استونی در حال حاضر در کشور ما سفارت ندارد. بنابراین افرادی که قصد دریافت ویزای این کشور را دارند باید به سفارت فنلاند مراجعه کنند.


وقت سفارت به چه معناست؟
تعیین وقت سفارت به این معناست که فرد برای اخذ ویزای استونی به صورت انلاین برای دریافت ویزا درخواست دهد. سفارت مورد نظر زمانی را مشخص می‌کند تا فرد در آن روز به سفارت مراجعه کرده و مدارک خود را ارائه دهد. بنابراین شما با دریافت وقت سفارت در موعد مقرر باید به سفارت مورد نظر مراجعه نمایید. سایر امور از جمله انگشت نگاری نیز در همین روز انجام می‌شود. توجه داشته باشید حتما خود فرد باید برای انجام این امور در سفارت حضور یابد.


وقت سفارت استونی
همان طور که اشاره شد با توجه به این که کشور استونی درایران سفارت ندارد، برای انجام امور مربوط به ویزای این کشور باید از طریق حافظ منافع استونی یعنی سفارت فنلاند برای دریافت ویزای خود اقدام کنید. سفارت فنلاند وظیفه دارد تا تمام امور مربوط به صدور ویزای استونی را انجام دهد.
با تعیین وقت سفارت برای دریافت ویزای استونی در موعد مقرر باید به سفارت فنلاند مراجعه کرده و مدارم مورد نیاز را به صورت کامل ارائه دهید و در نهایت انگشت نگاری انجام شود. بدین منظور شما باید درخواست خود را به صورت انلاین و از طریق ایمیل انجام دهید.
مدارک مورد نیاز جهت تعیین وقت سفارت استونی و اخذ ویزای این کشور


برای دریافت وقت سفارت استونی به مدارک زیر نیاز دارید:
•    تحویل پاسپورت که باید دارای حداقل 6 مهر اعتبار باشد
•    ارائه 2 قطعه عکس رنگی
•    ارائه اصل کارت ملی و شناسنامه
•    ارائه سند ملک در صورت دارا بودن و ترجمه شده به زبان انگلیسی
•    در صورت شاغل بودن ارائه گواهی اشتغال به کار، جواز کسب و ثبت شرکت
•    در صورت بازنشستگی ارائه گواهی بازنشستگی
•    در صورتی که مشغول به تحصیل باشید ارائه گواهی اشتغال به تحصیل
•    ارائه آخرین فیش حقوقی
•    اثبات تمکن مالی 
•    ارائه گردش 6 ماهه اخیر حساب بانکی
•    ارائه بیمه مسافرتی معتبر
•    ارائه مدارک نشان دهنده رزرو بلیط هواپیما و هتل


اخذ ویزای استونی چقدر زمان می‌برد؟
نمی توان گفت که ویزای استونی به صورت قطعی برای تمام افراد صادر می‌شود؛ زیرا بنا بر دلایلی ممکن است افسر مورد نظر تشخیص دهد که فرد نمی‌تواند ویزای این کشور را دریافت کند و در نهایت درخواست او را رد کند. پس به طور کلی همیشه باید این احتمال را در نظر بگیرید که ممکن است درخواست شما ریجکت شود.
در خصوص صدور ویزای استونی باید گفت که با توجه به نوع ویزای درخواستی متقاضی تقریبا 45 روز کاری زمان سپری می‌شود. به عبارتی از زمانی که درخواست ویزای خود را ثبت می‌کنید تا روز حضور در سفارت و انجام انجام انگشت نگاری، مصاحبه و بررسی مدارک 45 روز کاری طول می‌کشد و این زمان ممکن است چندین روز اضافه و یا کم شود.
در برخی شرایط نیز ممکن است صدور ویزای شما راحت‌تر و سریع‌تر انجام شود. برای مثال در صورتی که شما از طرف فردی در این کشور دعوتنامه داشته باشید امور مربوط به صدور ویزای شما سریع‌تر انجام می‌شود. همچنین در شرایطی که بتوانید وقت سفارت فوری را تعیین کنید تمامی این امور در مدت زمان کمتری انجام می‌شود و ویزای شما صادر می‌شود.