دومین کشور مهاجر‌پذیر جهان که در حال حاضر نیز بسیاری از ایرانیان در این کشور به زندگی می‌پردازند، سوئد نام دارد. کشور سوئد به عنوان یک کشور پیشرفته و منحصر به فرد در جهان شناخته می‌شود و عنوان چهارمین کشور بزرگ قاره اروپا را نیز از آن خود کرده است. اگر قصد دارید با کشور سوئد بیشتر آشنا شوید، در این مطلب همراه ما باشید تا به تمامی اطلاعات در رابطه با آن بپردازیم.


1.    معرفی اختصاصی چهارمین کشور بزرگ قاره اروپا
کشور سوئد واقع در شبه جزیره اسکاندیناوی است. همان طور که می‌دانید، هر کشوری که در این شبه جزیره وجود دارد به عنوان کشوری با سردترین دمای ممکن معرفی می‌شود. اگر بخواهیم به هماسایگان سوئد نیز تا حدودی اشاره‌ای داشته باشیم، می‌توانیم کشورهایی نظیر نروژ، فنلاند، خلیج بوتنی، دریای بالتیک و دانمارک را به شما معرفی کنیم.
مساحت کلی این کشور ۴۵۰.۲۹۵ کیلومتر مربع است و برای دسته افرادی که عاشق طبیعت هستند باید بگوییم که بیش از نیمی از کشور سوئد را جنگلهای پهناور تشکیل داده است. سوئد در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر جمعیت داشته و تمامی افراد نیز در این کشور به زبان سوئدی صحبت می‌کنند. دین افراد در سوئد مسیحی پروتستان لوتری و اعتقادات دینی نیز در بین ساکنین این کشور بسیار محکم است. از آنجایی که سوئد به عنوان کشوری منحصر به فرد معرفی می‌شود، در سال پذیرای تعداد بسیاری از گردشگران و مهاجران است.
2.    معرفی پایتخت و همچنین شهرهای مهم در کشور سوئد
با کشور سوئد بیشتر آشنا شوید و نام 9 شهر مهم این کشور را به خاطر بسپارید؛ زیرا برای زمانی که قصد دارید به کشوری اروپایی مهاجرت یا سفر کنید می‌توانند گزینه بسیار عالی باشند. ابتدا از شهر استکهلم یعنی پایتخت شهر سوئد شروع می‌کنیم. این شهر یکی از پر جمعیت‌ترین شهرهای کشور سوئد از و همچنین نسبت به دیگر شهرها در قاره اروپا، بازدید بیشتری دارد. افرادی که قصد دارند در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهند، می‌توانند برای پذیرش دانشکده‌های پزشکی این شهر اقدام کنند، زیرا از استادان و سطح علمی بسیار بالایی برخوردار است.
شهر بعدی، شهر لوند است که به عنوان شهری مخصوص دوچرخه سواری شناخته می‌شود. شهر دیگر گوتنبرگ نام دارد. شهر گوتنبرگ به شهر ساخت خودرو ولوو معروف است. از دیگر شهرهای این کشور می‌توان به شهر مالمو که شهری بسیار مهم در زمینه صنعت سوئد است، شهر اوپلاسا، استد و ویزبه اشاره کرد.
3.    معرفی عجایب کشور سوئد
کشور سوئد، به عنوان کشوری معرفی می‌شود که مملو از عجایب بکر و بی‌نظیر است. در این بخش قصد داریم شما را بیشتر با این موارد آشنا کنیم.
•    آبریز گوتا
آبریز گوتا درواقع یک راه آبی 190 کیلومتری است که به عنوان یک شاهکار مهندسی معرفی می‌شود. در این آبریز، 47 عدد پل و همچنین 85 سد متحرک وجود دارد. برای مشاهده آبریز گوتا می‌بایست به بخش شمالی این کشور سفر کنید.
•    جوگاردن
جوگاردن یکی از جزایر بسیار زیبای کشور سوئد است که کمی از استکهلم فاصله دارد. برخی از افراد این نظر را دارند که به هنگام شب شیاطین به این جزیره می‌آیند. البته که این تنها یک افسانه است اما برخی تنها به دلیل دیدن این شیاطین به جوگاردن سفر می‌کنند!
•    سیگتونا
اگر می‌خواهید در تاریخ سفر کنید، بهترین شهری که می‌توانید در کشور سوئد به آن سفر کرده عجایب بی‌نظیری را در آن مشاهده کنید، شهر سیگتونا است. این شهر تماما بافتی تاریخی و قدیمی داشته و مغازه‌های بسیار جذابی را نیز در خود جای داد است. اگر قصد دارید با کشور سوئد بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم از این شهر شروع کنید.
•    پارک ملی آبیک سو
در انتها نیز پارک ملی آبیک سو که به عنوان اردوگاه قطبی نیز شناخته می‌شود وجود دارد که می‌ توانید به راحتی به آنجا رفته و از مناظر قطبی بی‌نظیر لذت ببرید.
سخن پایانی
آشنا شدن با کشورهای قاره اروپا می‌تواند بسیار مفید باشد. سوئد یکی از بهترین کشورهای اروپایی بوده و اگر قصد دارید با کشور سوئد بیشتر آشنا شوید، مطالبی که خدمت شما عرض کردیم در کنار تصاویر این کشور می‌تواند در این زمینه حائز اهمیت باشد.